Broedsels die zich niet willen vestigen

Hallo

Voor een tekening heb ik voor een onderdeel (doorsnede) geconfigureerd dat mijn arcering in de ene richting is, maar dat ze in een andere richting blijven hellen. Ik wil er ook op wijzen dat het vak "Auto Hatching" op mijn snijlijn is uitgeschakeld.

Je kunt op het scherm zien dat het onderdeel met de "dissidente" arcering de lijnen van mijn schroef heeft doorgesneden.

Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?

EDIT: Dit is Solidworks 2016

bug_hachure.png

Hallo

Ik heb net de test gedaan en inderdaad, ik kan de helling of een andere kiezen, het verandert niets, tenzij je gewoon of geen aanvinkt.

Persoonlijk gebruik ik arcering van het materiaal, maar ineens hebben alle onderdelen dezelfde uitlijning. (het moet een enkel "gearceerd vel" zijn met de onderdelen die in feite als filter dienen, althans dat is de indruk die ik heb)

Hallo 

Ik heb een andere Europarlementariër met een redelijk vergelijkbaar onderdeel en toch heb ik dit broedprobleem niet.

Zou Solidworks doen wat het wil?

Vergeet niet om ook jouw versie van SW te geven ^^ in mijn geval is het onder 2019

Dus vandaag was mijn probleem bijna opgelost, ik kon mijn arcering in ieder geval in de gewenste richting zetten. Inderdaad, gisteren heb ik arcering "Toepassen op: component" geselecteerd, niets hielp, daarna "Toepassen op: bekijken" hetzelfde. Maar nu heb ik "Toepassen op: component" opnieuw geselecteerd en is alles weer normaal. Behalve dat het maar één keer werkte, nu als ik de richting van mijn arcering wil veranderen, werkt het niet meer.