Hoi allemaal
Mijn behoefte is om onderscheid te maken tussen oppervlakken met een arceringspatroon (in zwart en wit) op een isometrische weergave van een tekening.
Ik heb een oplossing die werkt, maar op sommige oppervlakken heel slecht.
In principe voeg ik arceringen rechtstreeks toe aan de iso-weergave van de tekening met de functie Invoegen>Annotaties>Gearceerd gebied/Vullen
Hier is het behaalde en verwachte resultaat :
Behalve dat ik oppervlakken heb waar het niet zo goed gaat... Over het algemeen is dit wanneer het gezicht achter het gearceerde gebied gaat, hier is een voorbeeld:
Om de oppervlakken verkeerd te maken , besteed ik tijd aan het hertekenen van de omtrek met de schetsen. Heel, heel, heel lang... Maar dit is de enige oplossing die tot nu toe is gevonden...
Dus ik ben op zoek naar een snellere oplossing. Mijn onderzoeksassen :
- Voeg direct arcering toe in een 3D-schets in de .prt -> Werkt niet
- Voeg een patroon (dambordtype) toe in het uiterlijk van de .prt -> Werkt niet omdat ik een 'gearceerde weergave' weergavestatus in de tekening moet gebruiken om het patroon te laten verschijnen... De staat is niet langer wireframed, er wordt schaduw gegenereerd en daarom is het zicht slecht
Als het mogelijk zou zijn om een patroon te maken in de .prt en de patronen zichtbaar te maken in een "verborgen lijnen verwijderd" weergavestatus , zou dat geweldig zijn..!
Oh ja, ik ben op SolidWorks 2019.
Bij voorbaat dank voor uw hulp
Vriendelijke groeten
Nicolaas