Hallo
Ik heb een gekarteld stuk dat ik moet tekenen. Om de 3D van de karteling niet te modelleren, was mijn idee om een type arcering te creëren dat vergelijkbaar is met de gestandaardiseerde, maar helaas, nu ik arcering op mijn oppervlak wil toepassen , verschijnt de fout, het gezicht of de oriëntatie ervan maakt het ongeschikt voor projectie.
Ik concludeerde dat solidworks alleen plannen kon uitbroeden, en bovendien // naar de tekening.
Dus als je een truc kent om een cilindrisch oppervlak uit te broeden of om gemakkelijk een karteling weer te geven, ben ik geïnteresseerd :D
Bedankt, we kijken ernaar uit om met u te ruilen.
Hallo
Vanaf SW 2019 is het mogelijk om een mapping uit te voeren (een afbeelding plakken als textuur = Mesh-gegevens) op elk oppervlak in vrije vorm.
Vriendelijke groeten
Dank je wel :D
Het is interessant, maar ik probeer het niet in 3D te modelleren, mijn karteling, ik plaats een afbeelding als voorbeeld, de blauwe pijl geeft het patroon aan dat ik heb gemaakt dat ik op een oppervlak heb geplaatst waar het werkt en de rode het cilindrische oppervlak waar het onmogelijk is om de arcering toe te voegen.
Het zou mij zoveel gemakkelijker en minder omslachtig lijken om alleen de tekeningen te kunnen aanpassen om dit soort bewerkingen weer te geven .
Vriendelijke groeten.
exemple.jpg
Hallo
Als u een rechthoek maakt die over uw contouren van uw arceringsgebied gaat, zou u uw arcering in dit gesloten profiel moeten kunnen plaatsen.
Vriendelijke groeten
2 likes