Hallo allemaal,
Als onderdeel van een project wil ik een 3D-configurator maken in SolidWorks. Tijdens het rondsnuffelen op het internet ontdekte ik dit forum en ik hoop dat sommige mensen me kunnen helpen, want helaas ga ik niet meer vooruit met dit project ... Laat me mijn probleem uitleggen:
Ik wil aangepaste assemblages maken, een beetje zoals wanneer je je auto bij de dealer gaat configureren. In mijn geval is het een kwestie van het maken van een configurator op een assemblage met 3 belangrijke onderdelen: een kraan (10 soorten kranen mogelijk), een wastafel (6 of 7 soorten mogelijk), en een laatste onderdeel dat ik om vertrouwelijkheidsredenen niet zou specificeren (10 soorten onderdelen).
Ik heb een aantal configuraties gemaakt op een assemblage die momenteel alleen kranen en wastafels bevat om een basis te hebben om te oefenen met het maken van deze configurator. In het idee zou ik willen dat mijn gebruiker via een vervolgkeuzemenu zijn kraan, zijn bassin en het laatste mysterieuze onderdeel selecteert en dat de assemblage in de door hem geselecteerde configuratie wordt weergegeven.
Ik ben DriveworksXpress gaan gebruiken voor dit project, maar ik ben zeer beperkt als het gaat om configuratorregels... Met andere woorden, ik weet hoe ik de formulieren moet maken, maar het is onmogelijk voor mij om aan het einde een assemblage te genereren, mijn regels zijn totaal verkeerd.
Ik zag ook dat het mogelijk was om dit project uit te voeren met behulp van een VBA-macro onder SolidWorks, nogmaals, ik heb geen programmeervaardigheden (ik kan mezelf natuurlijk dwingen om te leren). Ik denk dat de beste oplossing DriveWorks voor mij zou zijn, wat denk je?
Zou je me kunnen helpen door me bijvoorbeeld een algemene regel te geven om in DriveWorks aan te geven dat ik zou aanpassen volgens de naam van mijn configuraties en mijn onderdelen?
In het geval van een VBA-macro, heeft iemand van jullie ooit met dit soort problemen te maken gehad? Heb je voorbeelden om me voor te stellen?
Bij voorbaat dank voor uw hulp
PS: Ik doe het project in SolidWorks 2010 ...