Help oppervlak naar vaste

Hallo, ik probeer al enkele uren mijn STL-bestand om te zetten van 3D-scan naar een STEP-bestand.

Op dit moment is het me gelukt mijn mesh om te zetten in een oppervlak, maar het lukt me niet om mijn oppervlakken om te zetten in een solide... Ik heb het ook geprobeerd met het verdikkingsgereedschap, maar dat maakt een fout bij mij; ik heb ook geprobeerd om te vullen door de open lus te selecteren, maar dat geeft ook een foutmelding.

Ik heb echt hulp nodig, ik hoop dat je me kunt helpen. Bedankt.
Alleen hoofd schoonmaken van Scanto3D. SLDPRT (5,4 MB)

Hallo
Afgaande op de algehele vorm lijkt het een zuiger van een verbrandingsmotor, ook al is de scan van slechte kwaliteit.

Zelfs als het betekent dat je uren moet besteden aan het herstellen ervan, zou het waarschijnlijk eenvoudiger, sneller en geometrisch rigoureuzer zijn om het te herbouwen met de basisfuncties van SW. Hoe dan ook, dit is de oplossing waar ik voor zou gaan...

3 likes

Hallo en welkom;

Het is altijd lastig om van een oppervlakte-element naar een volume-element te gaan, vooral als het uit een mesh komt...
Nu je succesvol bent overgestapt van mesh naar surfaces, kun je proberen te " cheaten " door je component op te slaan in Parasolid " *.xt ", en bij het opnieuw importeren van de parasolid zou Solidwork zelf een volume moeten proberen opnieuw op te bouwen (afhankelijk van de importinstellingen).

Maak bij het openen ook een 3D-reparatiediagnose en probeer eerst de vlakken en daarna de discontinuïteiten te reconstrueren.

Maar zoals @m_blt suggereert... Het is vaak beter en sneller om het onderdeel zelf te modelleren.

Heb je geprobeerd te beginnen met een cilinder en dan het geïmporteerde oppervlak af te trekken?

1 like

Hallo @Mathias_Juventin

Kunt u mij het onderdeel in een versie van vóór 2022 geven?
Heb je ook geprobeerd het volume-body op te nemen?

@lionel_amieux_3 goed idee,

Bedankt

Dank je voor je antwoorden. Ik ben er nog steeds niet overheen gekomen.

Het is inderdaad een zuiger voor een verbrandingsmotor. Het volume van de zuigerkop is voor ons op het werk erg belangrijk en we kunnen geen concrete metingen doen. Dus het is te moeilijk voor ons om conventioneel te modelleren.

Ik heb geprobeerd te valsspelen in Parasolid, maar het werkte niet. Ik vraag me af of het niet mijn scan zou zijn, die van te slechte kwaliteit is, maar toch kost hij de prijs van een auto, maar hé, de auto maakt de bestuurder niet.

Ik ga proberen te beginnen met een cilinder en te extruderen naar het oppervlak als ik weer aan het werk ben, want ik ben onderweg. Ik houd je op de hoogte.

Bijgevoegd is de SLDPRT 2023-versie, ik kan hem niet onder 2022 opslaan.

Bedankt voor je advies.
Piston voor oppervlakte SLDW2023. SLDPRT (8,7 MB)

Geen wonder dat je niets kunt doen als je dit op je geïmporteerde oppervlak ziet: er zijn gaten en oppervlakkruisingen.
In het bijzonder hier:
image

Je zou dit aan de buitenkant moeten kunnen repareren, maar gezien het uiterlijk moet je goed (of zelfs heel goed) zijn onder SW. De scan lijkt echter veel details te missen op dit gebied (dus zelfs als je het repareert, zal het waarschijnlijk onbruikbaar zijn omdat het niet nauwkeurig genoeg is of daar helemaal fout is).
De hele omtrek van de zuiger is ook visueel behoorlijk slecht: het kan bijna onmogelijk zijn om verbinding te maken met je cilinder.

De oplossing is waarschijnlijk een schone herscan of het schoonmaken van de oppervlakken van de STL via een echte Surface-software (zoals Rhino?). Zolang je geen enkel echt schoon oppervlak hebt zonder gaten en dat niet kruist, kan SW niets doen.

Door de diameter van de volumecilinder te verkleinen tot »40, kun je extruderen naar je geïmporteerde oppervlak:

Het bewijst dat het probleem van buitenaf van je geïmporteerde oppervlak komt.
E
Piston pr oppervlak SLDW2023 mod. SLDPRT (6,1 MB)
In PJ opende het model met V2025 en geregistreerd in V2023

1 like