Hallo, ik probeer al enkele uren mijn STL-bestand om te zetten van 3D-scan naar een STEP-bestand.
Op dit moment is het me gelukt mijn mesh om te zetten in een oppervlak, maar het lukt me niet om mijn oppervlakken om te zetten in een solide... Ik heb het ook geprobeerd met het verdikkingsgereedschap, maar dat maakt een fout bij mij; ik heb ook geprobeerd om te vullen door de open lus te selecteren, maar dat geeft ook een foutmelding.
Hallo Afgaande op de algehele vorm lijkt het een zuiger van een verbrandingsmotor, ook al is de scan van slechte kwaliteit.
Zelfs als het betekent dat je uren moet besteden aan het herstellen ervan, zou het waarschijnlijk eenvoudiger, sneller en geometrisch rigoureuzer zijn om het te herbouwen met de basisfuncties van SW. Hoe dan ook, dit is de oplossing waar ik voor zou gaan...
Het is altijd lastig om van een oppervlakte-element naar een volume-element te gaan, vooral als het uit een mesh komt... Nu je succesvol bent overgestapt van mesh naar surfaces, kun je proberen te " cheaten " door je component op te slaan in Parasolid " *.xt ", en bij het opnieuw importeren van de parasolid zou Solidwork zelf een volume moeten proberen opnieuw op te bouwen (afhankelijk van de importinstellingen).