Eerlijk gezegd, wie is er blij met SOLIDWORKS?

Hoi allemaal

Persoonlijk heb ik niets te zeggen over deze software! (2018 SP4 versie). Ja natuurlijk bugs soms, maar niets bestrafts! Daar ga je, daar ga je.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo;

Ben ik tevreden over Solidworks? ... Over het algemeen "ja". Speciaal voor het 3D gedeelte (onderdelen/samenstellingen).
Voor het 2D-gedeelte (de tekeningen) zou mijn tevredenheid zijn: "Niet zo veel".... kan zoveel beter.

De meest voorkomende (Mijn/Onze?) problemen?

- Import/export van andere formaten (vooral "Linkse" vormen).
- de Surface (ik geef op dit punt de voorkeur aan Catia).
- Beheer van pc-bronnen (grafische kaart, RAM, enz.) Harten...)
- Wachten op zeer late Service packs (sp4) om te hopen op een gestabiliseerde versie. En doe al uw documentsjablonen en een groot deel van de voorkeursinstellingen opnieuw bij elke nieuwe versie.
- Wereldwijde communicatie van het Solidworks / Dassaut systeem over hun producten, of hun nieuwe producten.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden op dit soort vragen op de forums: Catia, Creo, sw3D ... en andere 3D-modelleringssoftware.... Ik denk dat we precies dezelfde gevoelens zouden vinden.
En vergeet niet dat bijna 75% van de computerproblemen zich voordoet tussen de stoel en het toetsenbord.... ;)

Vriendelijke groeten.

2 likes

Ook ik ben momenteel bezig met Solidworks van 95 tot 2020.

@+.

AR.

Hallo

Na 15 op SW + andere games parallel: ik ben er dagelijks zeer tevreden over, maar ik vind eigenlijk dat een grote meerderheid van de bugs en traagheid een stevige berisping verdient die Dassault Systeme zou moeten horen.

Tevreden omdat:

- Ergonomie - Kenmerken - Vermogen - Interoperabiliteit - Toegeeflijke en goed gedocumenteerde API - addin-plugins van vele partners - Aan de top wanneer u alleen op uw machine werkt aan producten van minder dan 100 onderdelen, zelfs met complexe oppervlakken (maar niet geïmporteerd). Visueel verkoopbaar. Betaalbaar gezien de functies.

Schandalig omdat:

- Gebrek aan voor de hand liggende functies voor het mechanische beroep (bijvoorbeeld: Grootte van de buigende V, buigmarkering, gereedschapskist en ander standaardonderdeel dat slecht is gemaakt en/of niet mee wordt verkocht (profielen bijvoorbeeld), niet-inheemse mechanische functies zoals groefcirkel, sleutel, plat enz. enz...)

- Ultra-snel soms, ultra-langzaam voor niets vaak! Voorbeeld: We zitten op een ASM met 10.000 munten, we openen een munt, we maken niet eens een klik, we komen terug bij de ASM, het laadt 1 minuut (grote asm eh!) (zelfs in complexe ASM, speed-pack, het verwijderen van de lijst met gelaste onderdelen, strenge verificatie bij reconstructie...) Hetzelfde geldt voor invoer, uitvoer van schets door te annuleren. Waarom herberekenen?

- Onvermogen om de actie in de rechtbank te stoppen!! = Soliworks reageert niet...

- Talloze, ernstige, herhaalbare, gemakkelijk te verhelpen functionele bugs die veel te lang blijven hangen. Sommigen op 10 jaar !!

- Instabiliteit, crash, bevriezing, onverwachte terugkeer van het bureaublad... Uiteindelijk is het niet de meest ernstige, maar het is erg vervelend.

- Instabiliteit van functies zoals beperkingen, 3D-schetsen en dimensiesymmetrieën bij Europarlementariërs (we begrijpen dat dit moeilijk is, (CF: Persistant-ID) maar aan dit punt moet worden gewerkt)

Het onderwerp is dus enorm, maar ik praat er al 15 jaar over en ik ken soliworks van binnenuit sinds het programma en ik kan met zekerheid zeggen:

- De Windows-bestandsdatabase is de ultieme bron van veel problemen (of het nu lokaal, netwerkschijf, UNC of PDM is), zet al uw sjablonen, instellingen alles lokaal op een SSD of een RAM-schijf, het helpt enorm. Als je met 20 personen bent, moet je dit allemaal beheren en synchroniseren = 1 toegewijde persoon). PDM-bugs,  maar de lokale cache is een goede zaak!

- Kijk naar de "Prereqs", het is een stapeling van meer dan 10 versies van visual basic, .NET en andere frameworks, die worden geladen en naast elkaar bestaan. ouch auwtje

- Met de API kun je een aantal bugs omzeilen, je kunt ze zien instellen voor de crash etc etc... En het crasht soms niet veel. Een beetje foutafhandeling zou geen kwaad kunnen. (Bewijs = We zien zelden een kritieke foutmelding, het is meer een crash...)

- Natuurlijk heeft de methodologie er veel mee te maken, maar ik slaag erin om op één dag 3~4 officiële bugs te vinden die door Visiativ worden erkend en die overeenkomen met een SPR bij dassault, dus we hebben het niet over de mens. Als je op een SP1 hebt "geëxtraheerd" en het crasht 100%, zorg er dan voor dat ze niets hebben geprobeerd, de bètatester zijn wij.

- Externe verwijzingen en configuraties zijn grote voordelen van SW, maar de interface moet rijker zijn om mensen bewust te maken van het juiste gebruik ervan.

- CPU overgeklokt zeer hoog in frequentie (5,20 Ghz) met bcp van cache + 2x SSD, Xeon, ECC-geheugen en Quadro kan satibility brengen, maar geen stroom en is duur. Het opnieuw opbouwen van een ASM van 15.000 onderdelen = Enkele minuten  bij 25% CPU, vast RAM, GPU = 0%. Simu of render = 100% CPU-ALL-CORE overal.

Als je een Autodesk-REVIT ziet die een gebouw van 30 verdiepingen laadt, allemaal gedetailleerd van de topologie tot de toiletaansluiting via alle kabelgoten, die snel laadt, snel van venster wisselt, dat je er op 50 aan werkt en dat er de hele week niemand crasht, zeg je wow het is mogelijk.

Als je de nieuwste versie van Catia V5 en zijn s**t-werkbalken ziet, denk je LANG LEVE SOLIDWORKS.

Met vriendelijke groet,
Rafael

(Als u complexe externe verwijzingen, voorwaardelijke aangepaste eigenschappen en "Cross"-stuklijsten moet beheren, neem dan privé contact met mij op)

5 likes

Ik hou echt van Solidworks, het heeft veel kwaliteiten. Maar helaas minstens zoveel gebreken en tekortkomingen. Een van de dingen die me echter het meest irriteert, is de tijd die het kost om de vastgoedbeheerder te openen wanneer u een functie, een offerte, enz. wilt toevoegen/bewerken. Minimaal 2 seconden per keer worden uiteindelijk uren verspild voor niets, gezien het aantal keren dat je er toegang toe hebt... Tel daarbij op dat je op een pictogram in een contextmenu moet klikken om een functie te bewerken in plaats van alleen maar te dubbelklikken; Meer dom verspilde seconden die zich opstapelen... Uiteindelijk verlies je minder tijd met het laden van de software en bestanden dan met de vastgoedbeheerder. De dialoogvensters zijn ook onbegrijpelijk traag.

2 likes

Hoi allemaal

Nou, ik zie dat de vraag die in januari 2021 werd gesteld onbeantwoord blijft en ervoor zorgt dat er veel inkt vloeit!

Om enkele vragen te beantwoorden over mijn installatie en mijn installatiemethode van mijn SW.... na mijn ASUS ROG-gamer, die me al meer dan 5 jaar een zeer goede service heeft gegeven, maar met een grafische kaart waarnaar niet wordt verwezen bij SW, ben ik nu 2 jaar geleden overgestapt  op een ASUS-studioboek met een Windows 10 pro, een Intel Core I7, een Quadro RTX 3000 en 64 GB geheugen..... Ik ben geen computerwetenschapper en het is niet mijn werk, ik ben een industrieel ontwerper en trots om er een te zijn na 35 jaar activiteit, maar omdat ik 3800 € in een laptop had geïnvesteerd, hoopte ik enkele problemen op te lossen!

Ik had grafische bugs op mijn andere pc en die kan ik nu ook nog steeds hebben, daar maak ik bijvoorbeeld een tekening door een weergave te importeren en nou ja, als ik de weergave plaats, verschijnen de lijnen niet.... niets!! Ik moet overschakelen naar de gearceerde weergavestijlmodus, zodat de lijnen in wireframe verschijnen! Het probleem komt niet terug!

3D-schetsen  waarop de beperkingen arbeidsintensief zijn, de afmetingen op de tekeningen zijn niet vloeiend (ik ga 10 keer sneller op autocad naar detail- en pisafmetingen) 

En wat te denken van de import van automotive RWZI onderdelen.....

Bedankt voor je antwoorden en feedback.....

2 likes

Hallo @Toutes en @ All

We moeten ook luisteren naar andere bedrijven dan grote bedrijven.

En ook dat we niet terug naar de touwen worden gestuurd als we over een probleem praten (cf. de Lynkoa tour).

In mijn praktijk zie ik dat wanneer ik statische assemblages maak, ik matige problemen heb (op voorwaarde dat ik niet te veel wijzigingen aanbreng in de schetsen), maar omdat ik veel kinematica doe, wordt het daar rommelig.

Naar mijn mening is het geheugenbeheer niet goed. Na een tijdje als ik gelede delen verplaats, crasht het.

Uiteraard heb ik me aangepast en dwing ik mezelf om SW elk uur of een half uur te verlaten voor de daaruit voortvloeiende gelede ASM's.

Ik kan nu zelfs voorspellen wanneer het gaat crashen. Ik zie dat bijvoorbeeld een eenvoudig pictogram inactief wordt of niet goed werkt, zelfs in schetsen.
In deze gevallen hoef ik niet goed op te letten wanneer de automatische back-up is gemaakt. Inderdaad, als ik tegelijkertijd met de automatische opslag opslaat, wordt het gewafeld.
Ik sprak met een Visiatv-manager tijdens de lynkoa-tour over dit geheugenbeheer en ik kreeg te horen dat het kwam omdat het me in staat stelde om bepaalde dingen die maar één keer gebeuren niet op te laden, alle sterfgevallen van bisschoppen. Dus ik heb het bij het verkeerde eind om solidworks te gebruiken voor wat het moet doen.

Het escaleren van deze problemen is nutteloos (behalve het blokkeren van bugs die snel worden vrijgegeven). 
Er zijn twee redenen waarom ze racen voor nieuwe functies, maar ze vergeten gewoon één ding : in mecha zijn er twee essentiële dingen in een montage, dit zijn de twee belangrijkste bevestigingsmethoden, namelijk schroeven, bouten en lassen. Maar probeer in SW te lassen zoals elke metgezel in de werkplaats zou doen en ik wens je veel plezier. Voor het aftappen verwijs ik naar de terechte opmerkingen van onze collega's in deze discussiedraad. Wat betreft de tikken of threads die regelmatig op het forum worden genoemd, het is onze schuld. We hoeven ze alleen maar zelf te maken met de tools die er zijn. (dat is service).

Wat betreft het beheer van grote ensembles, moet je eerst slagen voor een certificaat van koorddanser bij het Pinder-circus. Kijk naar wat er tijdens de lynkoa-tour werd aanbevolen om ze min of meer te beheren. De oplossing wordt direct daarna uitgelegd

In ieder geval is elke discussie tevergeefs om de volgende reden, die ons mondeling werd meegedeeld tijdens de Lynkoa Tour

SolidWorks wil heel snel uit het Windows-systeem komen en software op het net doorlopen die het gebruik van modernere en efficiëntere coderingstechnologieën (dixit) mogelijk maakt.
Dit betekent dat over minder dan 2 tot 5 jaar alles op het net zal gaan en dat we vandaag kunnen denken dat de versie met software op pc of server niet meer zal worden onderhouden of niet zal evolueren (behalve misschien een minimale aanpassing naar W11 en hogere Windows-versie).

Dit betekent dat alle KMO's (90% heeft minder dan 5 werkplekken) die gebruik maken van Solidworks zullen moeten definiëren hoeveel jaar ze kunnen leven met een technisch tekort.
Ook mogen we niet uit het oog verliezen dat alles in de cloud zal staan (software en bestanden).

We praten over luisteren !! mijn oog, het is gewoon als we niet kortaf een dinosaurus worden genoemd. Met als volgende argument dat cybersecurity beter gewaarborgd zou zijn dan op individuele werkplekken of bedrijfsservers die overgeleverd zijn aan een virus.

Maar het betekent ook dat kmo's hun businessmodel zullen moeten veranderen.

Waarvoor

1°) Dassault Sys wil terugkerende inkomsten hebben (zoals Croc$oft en Autodesk al een paar jaar doen met exorbitante softwarekosten voor de laatste), inderdaad, veel KMO's zijn niet in onderhoud en hebben oudere versies. Dus geen onderhoudsaankoop = geen terugkerende inkomsten of in ieder geval minder dan ze konden verwachten.

2°) de techniek van het slicen  van de modules: wanneer u alle modules hebt gehuurd die u nodig hebt, zult u merken dat de jaarlijkse kosten van uw software worden vermenigvuldigd met drie of vier in abstracto van de opslagcapaciteit die extra zal worden gefactureerd. En hoe zit het met de bewaring van bestandsversies die soms wel tien jaar bewaard moeten worden?

3°) De argumenten die zullen worden aangevoerd om kleine bedrijven en kmo's aan te moedigen, zijn onbeperkte rekenkracht, onbeperkte opslag en een vermeende garantie van cyberbeveiliging, en modulariteit aangepast aan uw bedrijf.

Dat is de manier waarop de wereld gaat, maar laten we ons niet laten aanzien als wulken gekookt met het IQ van een maagdenpalm!

Vriendelijke groeten

8 likes

Hello@tous

Van mijn kant ga ik niet praten over de bugs, ook al zijn er nog meer dan wat er is gezegd, maar eerder om twee punten te noemen die ik niet kan begrijpen of verklaren,

De eerste is prestaties, wat SW me doet begrijpen wanneer elke nieuwe versie wordt uitgebracht, is "prestatieverbetering betekent en kan alleen worden verkregen met meer cpu, ram ... enz. en niet omdat ze hun concepten hebben herzien en verbeterd", wetende dat mijn SW18 heel goed werkt op een 2.5g cpu 8g ram, ben ik er zelfs in geslaagd om assemblages van 35000 componenten in opgelost met  referenties in minder dan 2 minuten te laden, terwijl de meesten van jullie turbo boost gebruiken, belangrijke rammen, maar spuug nog steeds uit.

Het tweede punt is het mechanisch-lassen, het lijkt erop dat solidworks begin 2019 zowel de modelleringsstrategie als het beheer van deze mechanische lassers heeft veranderd, het deed geloven dat het nieuwe functies op dit gebied bracht, maar nee, het heeft de applicatie "gelaste constructie" echt afgebroken door een nieuwe applicatie te creëren met de naam "structuursysteem" die het niet mogelijk maakt om de lichamen te bewerken die zijn gemaakt door "gelaste constructie", Het tegenovergestelde is ook niet mogelijk, "gelaste constructie" kan de lichamen die door "systeemstructuur" zijn gemaakt niet werken, om niet te zeggen dat dit laatste als app zuigt, het duurde 3 jaar (2022) om er een mondstuk mee te kunnen invoegen!.  

3 likes

Hallo

Versie na versie ben ik ook steeds minder tevreden. De software lijkt mij steeds instabieler, zeker sinds de overstap naar SW2022 SP3. Paradoxaal genoeg lijkt het beter te worden sinds de automatische back-ups waren uitgeschakeld, die ik na jaren van niet-gebruik opnieuw had geactiveerd.

Maar bovenal verlies ik mijn geduld met de traagheid van het corrigeren van enkele grote gebreken , waarvoor ik regelmatig de tijd neem om de informatie door te geven, via videoconferenties en andere, waaronder een rechtstreeks met de in India gevestigde ontwikkelaars . Ik heb het niet over de weergaven van kranen die niet (altijd) op planweergaven verschijnen, Lagen die niet goed worden weergegeven, Planaanzichten die alleen in zwart-wit worden geëxporteerd in PDF, of andere "kleine" problemen van dit type...  Ik denk aan een echt belemmerend defect met betrekking tot stuklijsten, een basisfunctie van alle CAD-software, maar van cruciaal belang in ons bedrijf. Hoe komt het dat een stuklijst die in een assembly is gemaakt, niet meer hetzelfde is wanneer deze wordt geïmporteerd in tekeningbestanden (aantal gemengde artikelen) en dat dit probleem niet "snel" wordt gecorrigeerd (bug gerapporteerd aan de uitgever in januari 2021 onder de referentie SPR 1208114)?

Ik heb een training over Inventor gepland en ik ben van plan om er tegen het einde van het jaar volledig op over te stappen. De herinneringen en feedback die ik ervan heb, doen me denken dat de laatste stabieler is , maar ook geavanceerder (directe en vloeiende integratie van grote puntenwolken in de vorm van onderdeelbestanden, geen BOM-bugs, mogelijkheid om een standpunt te hebben vanuit de onderdelen en samenstellingen,  interoperabiliteit met andere Autodesk-software, enz.), voor een vergelijkbare prijs .

1 like

Hallo @julien.zirnheld 

Vraag om contact op te nemen met de technisch directeur van Visiativ, het is aan hen om een volledige diagnose te stellen van al uw problemen. Ze zijn niet gierig om ons een beetje droge lessen te geven tijdens de Lynkoa Tour 2022 (vooral over ASM en anderen).

Dat gezegd hebbende, verbaast het me dat je direct contact kunt hebben met de ontwikkelaars, vooral in India. (je gaat zeker gehackt worden).

Wat de uitvinder betreft, denk niet dat de overgang van SW naar Inventor gemakkelijk is, vooral niet als je duizenden onderdelen en plannen onder SW hebt.

Ik deed het in de richting van Inventor naar SW en gelukkig had ik maar 1200 onderdelen en plannen zonder configuratie, familie van onderdelen  en andere geneugten die compliceren en zonder PDM.
Als je op Inventor filmpjes maakt, kun je het vergeten, het is bijna onbruikbaar zodra je meer dan vier bewegende delen hebt.

Kijk daarnaast goed naar het commerciële beleid van Autodesk , zeker als je om de een of andere reden je jaarlicentie niet niet kunt verlengen. In dit geval kun je geen oude versie gebruiken als je niet in onderhoud bent.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo allemaal,

Ik kan het alleen maar eens zijn met alles wat eerder is gezegd.

Vandaag hebben we een abonnement, maar ik zit nog steeds in SW2019 SP05 omdat de rendementen van 2020 of 2021 slecht zijn en me ook zouden dwingen om van apparatuur te veranderen.

Ik ben het ook eens met het feit dat je in sommige gevallen het gevoel hebt dat  het in de komende 30 seconden zal crashen, soms lukt het je om alles op tijd te vermijden en af te sluiten, andere keren niet .

Voor de alternatieven is er SW3D: super sterk in bestandsconversie, maar ik gaf het op toen we de montage-tutorial niet konden maken die een paar jaar geleden niet werkte. Het voordeel is dat het goedkoper is dan SW en bedoeld is als alternatief voor SW.

Anders heb ik een klant die helemaal niet de moeite neemt en freecad neemt, ik wilde gewoon tests doen tijdens de vakantie om te zien wat we kunnen doen, uiteraard zijn er tal van modules (of workshop) met inbegrip van de analyse van krachten (subliminale boodschap voor @Zozo_mp  en ik weet zeker dat uw analyse is helder zoals gewoonlijk ;) ). Ik zal het waarschijnlijk testen, je moet jezelf gewoon motiveren met de hitte hihihi)

De andere alternatieven kennen we allemaal.

2 likes