Ik kan het niet openen als een solide model en statische analyse uitvoeren

Hallo

Ik ontwierp 1 voronoi stoel en roostercilinder met behulp van Rhino en grasshoper programma's. Ik moet een statische analyse van deze ontwerpen maken en ik zal solidworks gebruiken. Hiervoor moet ik de vormen fixeren en kracht uitoefenen. Ten eerste, wanneer ik de stoel probeer te openen als een solide model in solidworks, krijg ik een waarschuwing met de tekst " STL-bestand is te groot om als een solid te worden geïmporteerd". En ik kan de analyse niet starten. Maar hoewel ik de roostercilinder als een solide model kan openen, kan ik geen kracht uitoefenen op het oppervlak en het vastzetten. Ik deel beide stl-bestanden met jullie in de bijlage, kunnen jullie me helpen met de solide analyse?

Stoel

Cilinder

Het stl-bestand is geen vast formaat en kan daarom niet worden gebruikt voor berekeningen.
Als je 3d niet al te ingewikkeld is (geen voorbeeld van een afbeelding is zo moeilijk te zien zonder te downloaden), is de eenvoudigste manier om je onderdelen opnieuw te tekenen in solidworks.
Als het er zo uitziet (niet-contractueel beeld):
image
Misschien moet je gewoon een van de 2 staanders opnieuw tekenen om de belasting erop uit te oefenen en de weerstand van het geheel te controleren.

2 likes

Bij het openen van een STL-bestand in Solidworks zijn er opties om te openen als een solide model, als een afbeelding en als een mesh. Ik moet het bestand openen als een solide model, zodat ik een volledige en nauwkeurige analyse kan doen. Het is erg moeilijk om deze geometrie opnieuw te tekenen. Heb je nog een ander advies?

Mijn stoel.