Schets icoon in FeatureManager

Hallo

Ik ben nieuw bij Solidworks 2016.

In FeatureManager is het symbool of icoon voor de naam van de schets niet altijd hetzelfde.

Ik heb het niet over de symbolen van beperkingen in de schets.

Het geeft zeker eigenschappen van de schets aan.

Wat betekenen deze pictogrammen?

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Is het mogelijk voor u om een screenshot te maken om beter te zien waar het over gaat ?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Hier is de schermafbeelding op pc.

We kunnen zien dat de symbolen voor de schetsen anders zijn, waarom?

Soms zit er zelfs een klein handje onder de sybola van schets 1.

Dank u voor uw hulp.

capture.png

Voor de barré weet ik niet of het de eerste keer is dat ik hem zie, maar logischerwijs is het dat er ergens een verbod is.

Aan de andere kant is degene met de hand eronder een gedeelde schets, d.w.z. de schets is gebruikt voor 2 (of meer) functies

Die met  een cirkel + golf is een gedeeltelijke schets, slechts een deel van de omtrek wordt gebruikt. (kan ook een hand hebben als het gesplitst is)

Ik probeer hulp te vinden , maar het is niet zo eenvoudig:)

3 likes

In dit onderwerp vinden we alle pictogrammen behalve die voor de schetsen, dus ik zal een beetje van de zijkant antwoorden, maar een herinnering kan geen kwaad.

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/symboles-arborescence-solidworks

Bovendien vindt een van onze collega's ons de hulppagina voor schetsen, persoonlijk kon ik deze niet vinden.

Het is duidelijk dat ze de uitleg voor de schetsen niet ver genoeg hebben doorgevoerd, je kunt het gewoon onderaan de pagina vinden, maar nog steeds niets op de doorhaling.

icones_esquisses.png

Hallo

Ik ben er net achter waarom schetspictogrammen zijn doorgestreept of niet. Deze status verandert afhankelijk van of het vak "tonen/verbergen" rechts van de schets is ingeschakeld of niet.

Aan de andere kant, ondanks de uitleg onderaan de berichtpagina hierboven, kan ik niet begrijpen waarom het pictogram een "C"-vorm aanneemt of de vorm van een doorboorde veelhoek.

Ik krijg een ander pictogram op soortgelijke schetsen...

1 like

Hallo
Hier is de uitleg:
- De klassieke schets is een goed gesloten schets en het pictogram is degene

- De schets die een of meer regio's gebruikt, heeft dit pictogram:
Wanneer er meerdere mogelijke contouren zijn, of de vorm lijnen heeft die over een omtrek lopen,  weet SolidWorks niet hoe een volume moet worden geëxtrudeerd zonder dat hem wordt verteld welke contour(en) moeten worden geëxtrudeerd

In dit vak kiezen we de contour(en) om het volume te maken.
Als ik bijvoorbeeld een resctangle heb van schetsen met een overlopende lijn, weet het niet waar de gesloten omtrek is:

Vervolgens klik ik in de rechthoek om het gewenste gebied aan te geven

4 likes

Een ander voorbeeld, ik heb meerdere gesloten contouren, SolidWorks weet standaard niet welke(n) te extruderen.
Vervolgens geef ik in het venster "Geselecteerde contouren" de gebieden op die ik wil extruderen.
Voorbeeld;

Ik tekende een schets met een aantal gesloten contouren; als ik extrudeer, weet SoliWorks niet wat de juiste contour is.
Ik heb de 2 regio's gespecificeerd waar ik materiaal wilde hebben en SolidWorks heeft ze voor mij geëxtrudeerd.

2 likes

Voor het handje antwoordde FUZ3D: het is een schets die in meerdere functies wordt gebruikt.
Geniet van WE

En voor de doorgestreepte schetsen, je hebt gevonden, ze zijn verborgen.

1 like

Dus daar.... Perfect!

Hartelijk dank voor dit uiterst nauwkeurige en perfect geïllustreerde antwoord.

Geniet van WE

@Aliende

Bravo Alain      : Je bent te sterk!

Klap klap

Vriendelijke groeten

PS: ""geselecteerde contouren"" nog iets wat ik nooit  gebruik ;-)

Ik kan me niet herinneren dat in 2016 of vóór het feit van verborgen maakte een balk, maar niet langer veranderen van het pictogram van blauw naar zichtbaar naar zwart naar verborgen, en grijs als "verwijderd" therm die nog steeds niet is veranderd en niet erg logisch.

1 like