Onbekend icoon

Hallo

Ik heb een onbekend pictogram in mijn stamboom nadat ik dit onderdeel in mijn assemblage heb gemonteerd. (dit stuk is een stap import)

Ik kan dit onderdeel niet meer uit mijn assemblage verwijderen.

icone_sldw.jpg

Hallo;

Uit het geheugen is dit het pictogram dat overeenkomt met de 3D (STEP, IGES...) geïmporteerd met de 3D-interconnectieoptie ingeschakeld.
(Zie Systeemopties / Importeren).

Normaal gesproken zou een klik met de rechtermuisknop op deze componenten u in staat moeten stellen om "de link te verbreken" om dit element te verwijderen...

Vriendelijke groeten.

6 likes

Bedankt voor je antwoord, maar het uitschakelen van deze optie verandert niets en ik kan het nog steeds niet verwijderen.

icone1_sldw.jpg

Het is verrassend... Heeft u de originele bestanden op uw schijf verwijderd of hernoemd?

2 likes

Hallo 

Ik ben dezelfde mening toegedaan als maclane, zonder de 3D-interconnectieoptie en voor zover ik weet, kun je in een assembly geen ander formaat dan SW invoegen (het kan zijn dat ik het mis had), of misschien met de 3D-ervaringslicentie?!

Aan mijn kant ben ik erin geslaagd om een vergelijkbare architectuur te hebben (geïmporteerde onderdelen met geïmporteerd onderdeel erin) door een onderdeel met afgeleid onderdeel te exporteren, om de link te verbreken, zoek naar een optie "soldeer de functie" (kijk ook in "pas het menu aan")

Ik zie ook een "externe verwijzing" optie, normaal gesproken kun je die ook gebruiken. 

2 likes

Hallo

Moeten:

1) Wijzig de Imports Stap opties om zich te ontdoen van 3D Interconnect: Option/Import/General: Schakel de eerste regel uit

2) importeer uw stap in SW: er zal niet langer de

3 likes

Ja, zoals eerder gezegd, het is de interconnect-optie, als je het vinkje uitschakelt, moet je het opnieuw importeren, anders blijft het staan of om de link naar de stap en dus het pictogram te verbreken:

https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/t_break_link_from_original_file.htm

Hulp bij Interconnect:

https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_sw_3d_interconnect.htm

De reden voor interconnect is om de stap te kunnen bijwerken door deze te overschrijven met een nieuwere en dat uw assembly met de link naar de stap ook wordt bijgewerkt,

Ook al is het in de praktijk niet altijd een succes...

2 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik heb de verwijzingen verwijderd bij het openen van de assemblage om deze te vervangen door een ander onderdeel.

1 like