Aangepast pictogram "opslaan als pdf"

Hallo

Ik heb op het forum gezocht en ik kon geen oplossing voor mijn probleem vinden...

Ik ben op zoek naar een icoon om mijn werk gemakkelijker te maken...

De gewenste functie is als volgt: Opslaan als, dan als PDF, zonder padbeheer, aangezien dit pictogram van toepassing is op alle bestanden...

Bij voorbaat dank

Vriendschappen

Hiervoor moet je een macro maken.

Zie met Lucas Prieur, hij beheerst.

Je zou dit moeten vinden in de Tutorials.

4 likes

Je hebt een macro nodig (wat vrij eenvoudig zou moeten zijn gezien wat je beschrijft).

Volg vervolgens deze zelfstudie om de knop te maken:http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/formations/creer-un-bouton-macro-dans-solidworks.html

3 likes

Het enige wat je hoeft te doen is een macro maken.

Start een nieuwe en doe alsof je saving-.pdf

Stop je macro.

Dan hoef je het alleen maar in te voegen met het pictogram van je keuze in je menu.

Succes.

2 likes

Wees voorzichtig @Bart!

Ik heb je methode geprobeerd en als we ons daartoe beperken, wordt de macro gebruikt om PDF's altijd onder dezelfde naam en in dezelfde map op te slaan: degene die tijdens de macro is opgeslagen!! Minder nuttig...

Deze methode kan dus een basis zijn, maar moet worden herwerkt...

1 like

Hoezeer het mij ook ging, ik had de subtiliteit van het ding nog niet gezien... ^^

Voer in dit geval de macro uit zoals hierboven beschreven en wijzig deze handmatig zodat deze om het opnamepad vraagt.

Hallo

Zoals hierboven vermeld, kunt u de macrofunctie gebruiken door te leren en vervolgens een "bladeren" in te voegen.

Een manier om een verkenner te openen om in VBA te bladeren:

http://www.your-save-time-and-improve-quality-technologies-online-resource.com/vba-select-folder.html

Ik denk dat het het beste is om zelf te beginnen, macro's zijn in veel gevallen erg handig om tijd te besparen.

Als je dat niet kunt, plak dan de macro hier en ik zal kijken.

Succes!

1 like

Hier is een compleet voorbeeld van een VSTA-macro

Uit te voeren op een opgeslagen plan

Het maakt een PDF en DXF in dezelfde map als het SolidWorks-document

Daarnaast met voorbeelden van het beheren van exportopties (DXF-versie, PDF-kleur inschakelen)

Ik heb gereageerd op de code, deze moet worden aangepast...  

export.zip
6 likes

@jfaradon +1

het gaat een dag duren voordat ik mijn neus in de macro zet, ik ben een echte buizerd ;-(

bedankt voor de macro

@+ ;-)

2 likes

Om het met een knop uit te voeren, hoeft u alleen maar een aangepaste "Macro" -knop te maken, zie screenshot

en selecteer de DLL, (eenmaal uitgepakt kiest u DLL in het bestandsselectievak)

...\Exporteren\SwMacro\bin\Export.dll

Dit maakt een snelkoppeling op de macro

sans_titre_-_3.png
7 likes

@jfaradon

Ik kan zien dat we niet allebei dezelfde taal spreken ;-(

Ik ga proberen een beloofde inspanning te leveren

Stoot mijn hoofd niet 

@+ ;-)

1 like

Hallo

Ik heb verschillende manieren geprobeerd, maar ik kan niet... Het moet gezegd worden dat ik nog nooit macro heb gedaan....

Kan iemand mij helpen?

Vriendschappen