Is er een manier om een gat te maken dat raakt aan een groef?

Hallo

Is het mogelijk om een gat te maken dat raakt aan een groef? Ik heb het geprobeerd, maar het vertelt me dat het een geometrie is die niet nul is, dus het werkt niet.

Ik heb geprobeerd de groef of het boren ervoor of erna te maken, maar idem. Ik heb ook geprobeerd te boren of materiaal te verwijderen, maar weer hetzelfde.

Als iemand een idee heeft.

Vriendelijke groeten 

image_01.jpg

Hallo

Als je kunt, verzink dan naar de bodem van de groef

Je moet tussen de 2 een afmeting van 0,001 mm laten

@+ ;-))

percage_tangent_0.001.sldprt
6 likes

Zoals gt22 al zei, moet er een speling zijn tussen de 2 materiaalverwijdering.

De 2 tangensbewerkingen geven een dikte van materie van nul, en dat is niet goed.

2 likes
Ik zal hieraan toevoegen dat de precisie standaard 0,01 mm is, dus een afmeting van 0,001 zal "transparant" zijn op de tekening en zal geen invloed hebben op de schijnbare waarden van de afmetingen op de tekening.
2 likes

Zoals we doen in de meerlaagse op het antwoord van @gt22 ;-) Ik zou hieraan willen toevoegen dat het maken van dit soort geometrie alle kans heeft om het gat in de groef open te maken bij het verkrijgen van het onderdeel (met als resultaat 2 uitstekende randen). Je kunt het dus net zo goed voorgoed in de ene of de andere richting verschuiven!

Merk op dat sommige software geen last heeft van dit soort geometrie, zoals SolidDesigner (modeler).

4 likes

Hallo

Je moest de juiste software  kiezen ;)

S.B

ps: Het zou nog steeds leuk zijn om kleine smileys beschikbaar te hebben, om de berichten te verfraaien.

trou.jpg
4 likes

@ SB

Ik wil niet adverteren voor SW, verre van dat, maar toch

Maar wat is je huiddikte tussen de kras en het gat

In theorie, als het raaklijn is, zou het bij de raaklijn zonder vel moeten zijn ;-)

een zoom en een offerte op /1000 of + zou interessant zijn ;-)

@+ ;-))

1 like

KAPOT

@gt22 is SolidDesigner dat ik hierboven noemde CREO Modeling geworden. Ik garandeer je dat hij het niet erg vindt om nul dikte op een generator te hebben! Aan de andere kant, als je deze bestanden via STEP of andere in SW krijgt, gaat het niet zo goed: SW toont transparante gezichten omdat het niet kan rekenen ! :/

2 likes

Bedankt allemaal!

Dus dat is wat ik dacht, het is niet mogelijk.

Het is niet erg leuk om je het beste antwoord te hebben gegeven
Ik denk dat ik je de uitleg over je vraag heb gegeven
Welke van + is het levert je geen punten op
Aan de andere kant stelt het aanstellen van iemand anders hem in staat om punten te krijgen voor geschenken en motiveert het hem om de gestelde vragen te beantwoorden
Fijne dag
@+ ;-))

1 like

Bijgevoegd is het opstapje, gewoon om te testen.

Het gat van Ø10 is gemaakt met de gatfunctie en de Ø8 met de snijfunctie.

S.B

slot-test.stp

dat is wat mijn SW 2012 me vertelt

Defecte vlakken

en discontinuïteit met 4

Ziezo, je weet alles

@+ ;-))

1 like