Is het mogelijk om een gat te maken dat raakt aan een groef? Ik heb het geprobeerd, maar het vertelt me dat het een geometrie is die niet nul is, dus het werkt niet.
Ik heb geprobeerd de groef of het boren ervoor of erna te maken, maar idem. Ik heb ook geprobeerd te boren of materiaal te verwijderen, maar weer hetzelfde.
Ik zal hieraan toevoegen dat de precisie standaard 0,01 mm is, dus een afmeting van 0,001 zal "transparant" zijn op de tekening en zal geen invloed hebben op de schijnbare waarden van de afmetingen op de tekening.
Zoals we doen in de meerlaagse op het antwoord van @gt22 ;-) Ik zou hieraan willen toevoegen dat het maken van dit soort geometrie alle kans heeft om het gat in de groef open te maken bij het verkrijgen van het onderdeel (met als resultaat 2 uitstekende randen). Je kunt het dus net zo goed voorgoed in de ene of de andere richting verschuiven!
Merk op dat sommige software geen last heeft van dit soort geometrie, zoals SolidDesigner (modeler).
@gt22 is SolidDesigner dat ik hierboven noemde CREO Modeling geworden. Ik garandeer je dat hij het niet erg vindt om nul dikte op een generator te hebben! Aan de andere kant, als je deze bestanden via STEP of andere in SW krijgt, gaat het niet zo goed: SW toont transparante gezichten omdat het niet kan rekenen ! :/
Het is niet erg leuk om je het beste antwoord te hebben gegeven Ik denk dat ik je de uitleg over je vraag heb gegeven Welke van + is het levert je geen punten op Aan de andere kant stelt het aanstellen van iemand anders hem in staat om punten te krijgen voor geschenken en motiveert het hem om de gestelde vragen te beantwoorden Fijne dag @+ ;-))