In een grote assemblage zou ik graag de miniaturen van mijn onderdelen in de stuklijst of in Excel willen toevoegen na het exporteren van de stuklijst , maar ik weet niet hoe ik dat moet doen en zelfs niet of het mogelijk is. Het is duidelijk dat ik geen SW-gereedschap voor 3000 Bush of een gereedschap van onze vrienden uit Visiativ wil kopen.
Misschien weet iemand hoe dat te doen met een Macro.
Inderdaad, ik heb zo'n tool elke zes maanden of een jaar een paar dagen nodig.
Ik dank bij voorbaat degenen die zo vriendelijk zullen zijn om voorover te buigen (zonder uit hun stoel te vallen) en vooral om dit moeilijke probleem op te lossen.
In ruil daarvoor verbind ik mij ertoe de beste reactie mee te delen.
Voor zover ik weet geen mogelijkheid om een thumbnail weer te geven voor de 2019 versie. Treehouse geeft geen voorbeeldminiatuur weer voor een Excel-bestand.
De thumbnail-oplossing in Excel past erg goed bij mij als de weergave van de afbeeldingen van de stuklijst wanneer de stuklijst is gegenereerd.
Aan de andere kant is het niet gemakkelijk om te weten dat er een handvat is om de miniaturen te onthullen of te verbergen, omdat het in het midden van de lijst is geplaatst. Bovendien worden de miniaturen alleen weergegeven als u de muisaanwijzer over de kamer beweegt.
Aan de andere kant kun je in Excel alles zien, of het nu gaat om artikelreferentie en afbeelding, het is heel praktisch.
@jromeP Ik kan Treehouse niet vinden, hoewel ik de 2019 SP5-versie heb. Ik meen me te herinneren, maar zonder zekerheid dat het alleen in de PRO-versie is opgenomen. Als ik het mis heb, vertel me dan hoe ik TreeHouse moet activeren en gebruiken, want de online hulp is een beetje slecht over dit onderwerp.
Een klein probleem in Excel: ik heb mijn nomenclatuur met de afbeelding voor elk onderdeel, maar als ik sorteer op de gegevens in de kolom, dan sorteert het alles behalve de afbeelding. Dus ik heb een stuk met de afbeelding van een bout of iets dat er niets mee te maken heeft. Is er een trucje of huil ik meteen.
Misschien kunt u de stuklijst doornemen voordat u deze naar Excel exporteert.