In een tekening (SW2014) kan ik geen blok meer maken waar een jpeg afbeelding in zit.
capture.jpg
Hallo
Om een afbeeldingsblok te maken, moet je ten minste een tweede entiteit selecteren (zoals een punt!). SW weigert een blok te maken met slechts één afbeelding.
Zou het daar vandaan kunnen komen?
Door een schets te maken, vervolgens een schetsafbeelding in te voegen, een blok te maken en op te slaan?
Werkt het niet?
Een afbeelding invoegen in een tekening:
Klik op Schetsafbeelding (werkbalk Schets) of Afbeelding invoegen.
Blader in het dialoogvenster Openen naar een afbeeldingsbestand en klik vervolgens op Openen.
Selecteer de gewenste opties in de Sketch Image PropertyManager en klik op .
De afbeeldingen worden met hun coördinaten (0,0) ingevoegd op de positie (0,0) in de tekening (linkerbenedenhoek).
U kunt afbeeldingen slepen en neerzetten en het formaat ervan wijzigen in het grafische gebied.
U kunt de positie, grootte, rotatie en transparantie van afbeeldingen beheren in de Sketch Image PropertyManager .
Om de PropertyManager te openen en slepen in te schakelen, dubbelklik je op de afbeelding.
@+ ;-))
Het is niet mogelijk om een afbeelding toe te voegen aan een blok.
Wanneer we een cartouche maken of een blok van de cartridge kunnen hebben, maar dan moeten we de schetsafbeelding toevoegen om het logo te hebben.
Als bijlage had ik een screenshot gezet van het blok dat ik graag zou willen maken.
Er is een jpeg-afbeelding, een notitie en streken.
In het blok lukt het me om alles behalve de afbeelding te plaatsen
Kunt u uw originele afbeelding bijvoegen? STP.
@opiep27 lijkt te kloppen, geen manier om een afbeelding in een blok te zetten. :/
Ik denk dat het interessant kan zijn om een afbeelding te maken met jouw weergave van het rooster, het kader en de tekst.
Vervolgens voegt u de "volledige" afbeelding in. Je hebt een soort blok zonder de links en moeilijker aan te passen. Maar wel functioneel.
Geen dom @remrem, maar ik hou van gemiddeld.....
Ik ben het ermee eens. Dan moet je kiezen tussen een "volledige afbeelding" of afbeelding en een apart blok.
Persoonlijk kies ik voor de tweede oplossing.
;-)
En waarom maak je geen stuk met het blok en de afbeelding. En importeer het vervolgens waar je maar wilt.
Het is ook niet geweldig, maar ach, ik zal het proberen.
Nog een andere oplossing:
Je eindigt met een blok dat je kunt opslaan in sldblk!
Vraag waarom niet een uiterlijk van deze jpeg te maken
Deze staande weergave kan op een X-deel worden gebruikt
deze kamer X kan worden ingedeeld zoals elke andere kamer naast de andere kamers
Welke van + is dit uiterlijk kan worden geannoteerd
nou ik zeg dat ik niets zeg ;-))
@+ ;-))
Om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden, het is inderdaad onmogelijk om een blok met een afbeelding te maken, SolidWorks heeft een SPR over dit onderwerp:
https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+All+Defects+List+customerportal+-+Search&BusObject=Product+Defect&BusComp=Product+Defect&Id=1-ZCLXFX&SRN=
Product:
SolidWorks (Engelstalig)
Status:
Openen
Opgelost in:
Geen Geen
Gebied:
Tekeningen
Deelgebied:
Blokken
Impact op de klant:
Hoog
Verbetering:
Ja
Samenvatting:
Mogelijkheid om een afbeelding (foto, logo) deel uit te laten maken van (ingebed in) een blok