Importeren in STEP-formaat

Hallo

We hebben wat problemen met importeren in solidworks 2012.

Bijvoorbeeld, een stapbestand van 11 MB, na het importeren, kan 17.000 KB zijn op mijn werkstation (. SLDASME)

Dezelfde stap, opnieuw geïmporteerd, zal slechts een paar KB zijn op het station van de collega en 6.000 KB op dat van een ander.

De importmogelijkheden zijn identiek op de 3 werkstations.

Is het normaal dat hetzelfde bestand 3 verschillende groottes heeft op 3 vrijwel identieke werkstations?

Kortom, heb je een idee?

Bedankt

Is de kwaliteit nog steeds hetzelfde?

Wanneer u zegt dat de grootte van het bestand verandert; Is het tijdens de opname?

De exportparameters mogen niet identiek zijn...

1 like

Het is een motorreductor. synchroon.

De conversie vindt plaats en bij het opslaan van het bestand als een assembly, heeft het nieuw gemaakte bestand een verschillende grootte, afhankelijk van het station. 

De kwaliteit lijkt hetzelfde.

De instellingen zijn gereset ("fabrieksinstellingen" op de 3 tabbladen "opties voor importstappen") op 2 stations.

Identieke parameters dus.

Voor deze "kleine stap" is het nog steeds acceptabel.

Echter, op grotere bestanden, bijvoorbeeld een stap van 100 MB, eindig ik met een assembly-bestand van 1 GB, totaal onbruikbaar.

Het zijn niet de importopties die aangepast moeten worden.

Maar de exportmogelijkheden.

Als de exportinstellingen op alle computers hetzelfde zijn, exporteren ze allemaal dezelfde bestanden.

De bijgevoegde afbeelding is het venster waarin de exportparameters worden ingevuld.

Het is toegankelijk door op te slaan als, het stl-formaat te selecteren en op opties te klikken.

export_stl.png
1 like

Ik realiseerde me net dat ik het over de stl had toen je de stap wilde, net als voor mij

Dus hier is het venster om aan te passen.

export_step.png
1 like

Hallo

Waarom praten over het exporteren van Bart?

Het probleem zit hem inderdaad in de import, ik kijk liever naar de documentsjablonen die tijdens de import zijn gebruikt, weet je zeker dat de 3 machines hetzelfde asm- en prt-sjabloon gebruiken?

@+

3 likes

Ik heb een grote voorliefde voor het coyote-antwoord omdat ik een probleem tegenkwam met mijn onderdelenbestanden die, volgens hun basisconfiguratie, het spel veranderen in termen van import.

Dan is er ook nog het feit van het al dan niet hebben van de functieherkenning (beschikbaar in premium)

1 like

Ik sluit me aan bij @ coyote en @ Gérald 

Ik denk dat het probleem is de instellingen van de import en de SW-versie 

Standaard Pro- en Premium-versie

evenals de vorstelijke en controleparameters van het geïmporteerde bestand

@+-))

Het kan ook afkomstig zijn uit het jaar waarin SW is gepubliceerd, het opslaan van een bestand in 2012 zal meer byte-intensief zijn dan in SW 2015.

A+

Er is een probleem opgelost door het pad van de standaardsjablonen te kopiëren naar de locatie van de documentsjabloonbestanden . En het zijn deze "sjablonen" die moeten worden gebruikt om de nieuw gegenereerde bestanden niet te verzwaren. ("Standaardsjablonen" en "Gebruik altijd standaard documentsjablonen"

Normaal gesproken gebruiken we alleen onze eigen onderdeelsjablonen, wat de bestanden die tijdens het importeren worden gegenereerd aanzienlijk lijkt te belasten.

Nu is de bestandsgrootte acceptabel, ook al verschilt deze heel licht op de 3 stations, het heeft er niets mee te maken.

Coyote wint... ;)  

Bedankt