Import modeli 3D do SolidWorks

Witam

Jestem uczniem w klasie przygotowawczej i zostaliśmy poproszeni o przeprowadzenie TIPE (Nadzorowanej Pracy z Inicjatywą Osobistą), która jest wyznaczona przez temat, w tym roku brzmi "Środowiska: interakcje, interfejsy, jednorodność, pęknięcia". Wraz z przyjacielem postanowiliśmy skupić się na aerodynamicznym zainteresowaniu "guzkami" obecnymi na płetwach humbaków i ich możliwym zastosowaniu na śmigłach dronów . 

W tym celu chcemy użyć modułu Solidworks Flow Simulation. W tym właśnie tkwi nasz problem: gdy importujemy modele 3D śmigieł (plik w formacie . STL) powierzchnie "eksplodują" na wiele małych powierzchni, które uniemożliwiają obliczenia za pomocą symulacji przepływu (po podświetleniu wszystkich powierzchni oprogramowanie ulega awarii). 

Czy możesz mi powiedzieć, jak zaimportować go czysto, aby uniknąć tego problemu, czy też miałbyś pomysł, aby rozwiązać problem bezpośrednio?

Bardzo dziękuję.

(w załączeniu zdjęcie przedstawiające problem)

29386788_1631128556980090_2688880042485743616_n.jpg

Najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, to przeprojektować śmigło

lub znajdź śmigło w formacie compatitle SW 

@+;-)

lub zobacz ten link

https://heliciel.com/logiciel-calcul-helice-aile/helice-aile-3D.htm

Masz eksport ostrza w formacie IGS

2 polubienia

Hydrodynamika dla wieloryba, mam nadzieję... ;-))

Jeśli chodzi o import, STL jest najgorszym, jaki można znaleźć.
Rzeczywiście, idealny będzie czysty model na jednej powierzchni.

Informuj nas na bieżąco o swoim projekcie, jest interesujący

2 polubienia

, aby zobaczyć w opcjach przed otwarciem STL:

Plik / Otwórz / Wybierz STL / Opcje

w wierszu STL spróbuj umieścić "Volume Body"

w wierszu Ogólne włącz "Jednostki wielokąta/objętości" i umieść "Spróbuj utworzyć woluminy"

Przetestuj, jeśli nie, zrób to samo, ale z:

w wierszu STL spróbuj umieścić "Surface Body"

w wierszu Ogólne aktywuj "Wielokąt/Objętości elementów" i umieść "Zszyte powierzchnie"

3 polubienia