Ik ben een student in een voorbereidende klas en ons wordt gevraagd om een TIPE (Supervised Personal Initiative Work) uit te voeren die is ingesteld door een thema, dit jaar is het "Omgevingen: interacties, interfaces, homogeniteit, breuken". Met een vriend hebben we ervoor gekozen om ons te concentreren op het aerodynamische belang van de "hobbels" die aanwezig zijn op de vinnen van bultruggen, en hun mogelijke toepassing op drone-propellers .
Hiervoor willen we gebruik maken van de Solidworks Flow Simulation module. Dit is waar ons probleem ligt: wanneer we 3D-modellen van propellers importeren (bestand in . STL) "exploderen" de oppervlakken in veel kleine oppervlakken die het onmogelijk maken om te berekenen met Flow Simulation (wanneer je alle oppervlakken markeert, crasht de software).
Kunt u mij vertellen hoe ik het netjes kan importeren om dit probleem te voorkomen, of zou u een idee hebben om het probleem direct op te lossen?
De oplossingen die u mij had voorgesteld werkten helaas niet, maar na wat meer diepgaand onderzoek gebruikte ik de module "Scannen naar 3D" waarmee ik een "gladde" propeller kon verkrijgen.
Helaas, alsof dat nog niet ingewikkeld genoeg is, "herkent" Flow Simulation geen gezichten: als ik het vraag om de kracht langs een bepaalde as te berekenen, vertelt het me dat er geen kracht langs die as is. Ik heb echter een vloeibaar gebied gecreëerd dat om deze as draait. Het uiteindelijke doel is om de lift van deze propeller te berekenen.
Als iemand me zou kunnen helpen, zou ik je eeuwig dankbaar zijn. Aarzel niet om te vragen of je schermen nodig hebt.
Bij voorbaat dank.
PS: gt22, denk je dat de Héliciel-software geschikt zou zijn voor het berekenen van lift?