Importeren van punten in *.txt formaat

Hallo allemaal,

Ik wil een reeks punten (x, y) in tekstformaat importeren en ik zag dat je dat kunt doen met de curve-functie en het werkt, maar komt niet overeen met wat ik wil doen. Inderdaad, de "curve" -functie voert uit wat mij een spline lijkt te zijn, terwijl ik wil dat mijn punten met lijnen worden verbonden. Bovendien heb ik geen toegang tot de punten, om er eventueel een aantal aan te passen.

Is er een optie om punten te importeren van elke vorm die in een tekstbestand is gedefinieerd (x-, y-, z-waarden) en waarvan de verbinding tussen punten een rechte lijn kan zijn? Het eenvoudigste voorbeeld is een trapezium gedefinieerd door zijn 4 punten.

Dank u voor uw mogelijke advies

PS: Ik ben onder slw 2012

Vriendelijke groeten

Meester

De mycad-tool "curvedata" stelt u in staat om verbinding te maken met rechte lijnen in plaats van splines: 

2 likes

Hallo Max59,

Ok bedankt, het is een manier, maar zijn er geen andere oplossingen, vooral als je deze tool niet hebt!

Vriendelijke groeten

Meester

PS: in mijn trapeziumvoorbeeld bedoelde ik "4-punts coördinaten"

Hallo, kijk naar het bijgevoegde bestand als het helpt.

Moge de kracht met je zijn.

trace_des_points_sue_un_part__xyz_v3.xls

Hallo OBI WAN,

In feite heeft het bijgevoegde bestand geen macro... Kunt u alstublieft controleren of ze bij u thuis bestaan?

Bedankt

Vriendelijke groeten

Hallo

Uiteindelijk loste ik mijn probleem op een ietwat "brutale" manier op, want door mijn punten in een cartesiaans coördinatensysteem te beschouwen, met een spreadsheet, berekende ik de segmentlengtes van de lijnen en een hoek (ten opzichte van de y-as) en ik bracht zo mijn segmenten over naar solidworks. Het is een beetje lang en beestachtig, maar het werkt.

Het excel-bestand met macro (hierboven) werkt niet en genereert fouten die moeilijk te corrigeren zijn.

Bedankt voor je hulp en als je een briljanter idee hebt, ben ik altijd geïnteresseerd, maar voor nu sluit ik mijn vraag

Vriendelijke groeten

Meester

@midou.24

Ja thuis geen probleem, daarom dacht ik dat het jouw probleem zou oplossen.

Hoi OBI WAN,

Sorry, in feite was het Excel dat de macro's die ik vond uitgeschakeld, maar  na het documenteren van de punten en het hebben van SLW open zoals aangegeven, het starten van de macro's genereert een fout op de regel "Dim swApp As SldWorks.SldWorks" die ik niet weet op te lossen!

In feite heb je dit Excel-bestand met succes gebruikt? En weet u waar het PB vandaan kan komen, alstublieft?

Vriendelijke groeten

Meester

Hallo 

Sorry dat ik een zeer goede SW-gebruiker ben, maar macro vraag, ik ben een knikker.

maar ik bevestig thuis dat het heel goed werkt