Importeren van LEICA 3D-scan

Hallo

Binnenkort ontvang ik een 3D-scanbestand met LEICA-technologie van een locatie om een supergeleidend kabelsysteem te implanteren. Mijn vraag is de volgende, is er een gemakkelijke manier om dit bestand te converteren naar een formaat dat kan worden gebruikt door SolidWorks (zonder noodzakelijkerwijs door ScanTo3D te gaan omdat ik een beetje bang ben voor de grootte van het uiteindelijke bestand) en in Visualize om ook met deze scan renderings te genereren? Of zijn er add-ons voor SolidWorks (of LEICA) om deze taak uit te voeren?

Bij voorbaat dank

Hallo Dubbele L, 

Het lijkt mij dat je met de Cloudworks-add-on van Leica gemakkelijk gebruik kunt maken van je puntenwolk (visueel van je cloud, gezichtsdetectie,...). U moet ervoor zorgen dat uw cloud in LGS-formaat is om deze met deze add-on te kunnen gebruiken.

Goedenacht

1 like

Hartelijk dank. Ik moet gewoon wachten op het bestand dat deze week zou moeten aankomen

1 like

Hallo

Met behulp van extract3d bijvoorbeeld en met * bestanden. E57 van 4go max

Bjr,
Ik zit momenteel in de testfase voor 3D-scannen.
Dat is de informatie die ik nu heb.

Voor Solidorks plugins vind je de info hieronder:

Xtraxt3d van Polyga: XTract3D Add-in voor SOLIDWORKS: Scan-to-CAD Tool (polyga.com)

Beperking tot E57-formaat, maximale grootte 4,7 Gb

Veesus : puntenwolken voor SolidWorks – Veesus

Geen beperkingen en accepteert E57-, RCP-, RCS-, PTX-, PTS-formaten na snelle conversie.

2 likes