DXF 3D importeren in SW

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het importeren van een 3D DXF in SW
Het is lang geleden dat ik het heb gedaan, en al helemaal niet sinds ik op SW 2024 ben. Ik heb de indruk dat het dialoogvenster niet meer hetzelfde is

Vroeger, toen we ervoor kozen om het als curves of modellen te importeren, konden we met de knop " Volgende " de eenheden kiezen...
Daar wordt de knop grijs weergegeven zodra je curve of model kiest, waardoor ik een 3D-model in inches krijg om te integreren in een mm-omgeving. Niet praktisch.!!
De dxf komt uit een software ingesteld in mm, heb ik gecontroleerd.
Is er een instelling om te doen in SW, ik weet niet echt wat te controleren in de SW import instellingen ...
Bedankt voor je hulp
Vriendelijke groeten

Ik zou dit afvinken om te beginnen:

2 likes

Helaas verandert er niets...
En wat betreft de hulp van SW bij deze instellingen, het is nogal woestijn!!
Dank je wel
Hubert

Hallo;

Hallo;

Als Solidworks weigert het bestand als een 3D-curve te importeren, is dat over het algemeen omdat het van mening is dat het originele bestand niet 3D is of dat er meer 2D-entiteiten zijn dan 3D (ik denk aan een titelblok in de verkeerde werkruimte)
Heb je de mogelijkheid om de dxf direct in een andere software (zoals autocad) te openen om deze aan te kunnen passen?
Probeer in het slechtste geval met Edrawing een idee te krijgen van de staat van de dxf.