Ik wil een puntenwolk importeren in de vorm van een txt-bestand, en een mesh van deze punten maken in solidworks.
Ik heb de Scan-To-3D-module, dus de bediening is in theorie heel eenvoudig: in een deelbestand / Open / je zoekt het txt-bestand en het is klaar.
Er verschijnt wel een "Point Cloud"-functie in de functiebeheerboom , maar deze is leeg... Er worden geen stippen op het scherm weergegeven.
Ik geef aan dat de weergave van punten actief is, dat mijn txt-bestand uit den boze lijkt te zijn (zie voorbeeld in pj) en dat er geen foutmelding verschijnt...
Hier is een gevonden video die het principe goed lijkt samen te vatten en een voorbeeld laat zien van een werkbestand (met X, Y en Z gespecificeerd voor de coördinaten.)
@sbadenis neigde ik naar dit soort, maar ik activeerde alles en nog steeds niets.
Wat raar is, is dat bij het importeren van de txt het grafische venster zich aanpast en de "puntenwolk"-functie wordt gemaakt, waardoor ik denk dat de punten worden geïmporteerd maar niet worden weergegeven.