Puntenwolk in txt-formaat importeren in solidworks

Hallo

Ik wil een puntenwolk importeren in de vorm van een txt-bestand, en een mesh van deze punten maken in solidworks.

Ik heb de Scan-To-3D-module, dus de bediening is in theorie heel eenvoudig: in een deelbestand / Open / je zoekt het txt-bestand  en het is klaar.

Er verschijnt wel een "Point Cloud"-functie in de functiebeheerboom , maar deze is leeg... Er worden geen stippen op het scherm weergegeven.

Ik geef aan dat de weergave van punten actief is, dat mijn txt-bestand uit den boze lijkt te zijn (zie voorbeeld in pj) en dat er geen foutmelding verschijnt...

Iemand een oplossing?

ndp.txt

Hier is een gevonden video die het principe goed lijkt samen te vatten en een voorbeeld laat zien van een werkbestand (met X, Y en Z gespecificeerd voor de coördinaten.)

https://www.youtube.com/watch?v=1JU1umpEsWE

Ik had geprobeerd de coördinaten ook op deze manier weer te geven, maar het werkt niet beter

Hallo, ik heb geen PB met uw ndp.txt-bestand.

Aan de andere kant, om de punten te lokaliseren, zoomde ik zo goed mogelijk in en passeerde dan gewoon de muis in de grafiek op de puntenwolk.

3 likes

Dat is te gek! De stippen komen gewoon niet tevoorschijn in mijn huis...

U wilt alleen de punten importeren????

Moge de kracht met je zijn

Het bestand in SW 2019 

punten.sldprt

Ja, eerst @OBI WAN en dan een oppervlak maken

@franck.ceroux bedankt voor je bestand maar nog steeds geen zichtbaar stip aan de horizon...

Probeer dat maar eens.

Moge de kracht met je zijn.

trace_des_points_sue_un_part__xyz_v3.xls

Dank je wel OBI WAN. Ik heb al een bestand van dit type, maar de module Scannen naar 3D, waarmee je een mesh kunt genereren, leest de xls niet...

En ik zou heel graag een mesh willen genereren, en dan automatisch een oppervlak, met Scan To 3D.

Kunt u uw bestand delen??

Daar is hij

Deel 1.SLDPRT

Wist je dat je in Display, Hidden/Show alles hebt geactiveerd?

De punten waar u om vraagt, kunnen verschijnen als referentie voor het coördinatensysteem of in een andere categorie.

Als het werkt op @franck.ceroux , komt dat omdat een optie ze niet weergeeft of voorkomt dat u ze maakt.

Nee, het TXT-bestand.

@sbadenis neigde ik naar dit soort, maar ik activeerde alles en nog steeds niets. 

Wat raar is, is dat bij het importeren van de txt het grafische venster zich aanpast en de "puntenwolk"-functie wordt gemaakt, waardoor ik denk dat de punten worden geïmporteerd maar niet worden weergegeven.

Hallo

Beweeg je, zoals @franck.ceroux al zei, met de muis over de functie "Point Cloud1" in de functiebeheer?

Vriendelijke groeten

@OBI WAN: het is in pj in mijn 1e bericht.

Ik sta in contact met de hotline, die me vraagt om SW 2021 SP2 en een nieuw stuurprogramma te installeren. Ik hou jullie op de hoogte

Opgelost door SW2021 SP2 te installeren en het stuurprogramma voor de grafische kaart bij te werken.

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

1 like

@ allemaal

Voor het beste antwoord had ik graag de persoon van de Hot-Line gezet, maar dat kan  niet op het forum  ;-) ;-) ;-) 

Misschien is er een evolutie van het forum te verwachten    , tot slot, wat ik erover zeg.........

Vriendelijke groeten

2 likes