Solidworks importeren in navisworks

Hallo

Bij het importeren van solidworks-bestanden in navisworks verlies ik veel elementen (bijv. alle pipes). Dus ik heb een export gedaan in *. IFC, wat heel goed werkt, maar nu verlies ik alle kleuren. Heeft iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten

Het stap 214-formaat behoudt de kleuren normaal.
Anders parasolid x_t als navisworks erin slaagt ze te openen.

2 likes

Hallo

De ifc 2x3, de ifc 4, de steps214 en de step 203 behouden de kleuren blijkbaar niet en de parasolid verknoeit sommige elementen :hot_face:

Een stap 214 behoudt de kleuren in tegenstelling tot de stap 203 onder Solidworks (getest), aan de andere kant voor Navisworks, geen idee.
IFC zeker geen kleuren.
Geen andere ideeën.

1 like

in 214 heb ik veel elementen in grijs en parasolid, hij doet alles met de kleuren

Bijgevoegd is een screenshot in Solid en een van een Parasolid in Navis

1 like

Heeft u virtuele onderdelen of oppervlakteonderdelen?

oppervlak nee, maar voor de pijpbochten gemaakt met SW's routing ja, het moeten virtuele onderdelen zijn

Nee, de ellebogen zijn niet virtueel, ze gebruiken bibliotheekstukken

Ik had een slechte blik, de export kan worden gedaan met de kleur van het onderdeel en niet die van de montage. (elleboog in blauw in SW en geel in export)
Niet zeker in de export dat je kunt krijgen wat je wilt, de kleuren hebben een ander beheer door formaat en door software of geen beheer voor een bepaald formaat (ifc...)
Hoe breng je de verschillende kleuren aan in de assemblage? Aan de ene kant, OF in de kamer?
Doe een proefrit met kleur in de kamer, in de montage... Totdat je krijgt wat je wilt. Als het haalbaar is natuurlijk.

Hallo;

NavisWorks is Autodesk... Ik denk dat ze meer vertrouwen op lagen (AutoCAD-stijl) dan op materiaaltoewijzingen/kleuren.
Om steeds meer van dit formaat van onze klanten te ontvangen, merk ik dat dit allemaal toch erg monochroom is.

(let op: hoe meet je diameters correct in NavisWorks" omdat punt-tot-punt (of oppervlak/oppervlak) niet erg nauwkeurig is...)

Vriendelijke groeten.

2 likes

@Maclane https://www.aplicit.com/navisworks-31-astuces/

1 like

Hallo

Probleem opgelost, je moet van elke assemblage inpakken en gaan en ze toevoegen in navisworks. Als je de *.asm-bestanden rechtstreeks toevoegt, werkt het niet goed.

Doorzettingsvermogen loont :slightly_smiling_face:

1 like