Spline importeren op solidworks

Hallo

Ik heb een klant DXF ontvangen die een spline is, maar wanneer ik deze in solidworks importeer, krijg ik een veelvoud aan kleine segmenten, die helemaal niet geschikt zijn voor lasersnijden.

Kunt u mij een methode geven om deze spline in een curve of spline in solidworks te importeren zonder dat hij het voor mij opsplitst?

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

Hallo

Heb je geprobeerd een spline te traceren die door de verschillende punten van de geïmporteerde spline gaat?

Het probleem is dat het veel werk vertegenwoordigt, ik ben op zoek naar een eenvoudige en snelle methode, ik heb de spline-functie gevonden die goed werkt, maar wanneer ik een DXF-export doe, crasht de laserprogrammeersoftware ...

Hallo, misschien niet de gemakkelijkste oplossing, maar het is mogelijk om een spline te importeren uit een Excel- of tekstbestand. U moet dus de coördinaten van de punten exporteren en vervolgens het menu Invoegen > curve gebruiken > xyz-punten.

Voor export, zie hier: http://grabcad.com/questions/tutorial-how-to-export-points-from-solidworks-to-a-excel-file

Het lijkt me een beetje ingewikkeld voor wat ik wil doen, maar ik zal het proberen...

Als u de DXF kunt openen met Autocad (of DWGTrueview gratis), probeer dan de Autocad-spline te kopiëren en in de SW-schets te plakken

Als ik kopieer/plak vanuit draftsight van de spline heb ik nieuwe kavels segmenten.

Zou je het erg vinden om de DXF in kwestie te plaatsen? Gewoon om het zelf te zien;)

Wat is het merk lasermachine??

want normaal gesproken vind je met de software van de machine een software zoals metal design (voor de Amada fo-3015 machine) die je kan helpen

1 like

Hier is het toneelstuk

Voor de machine hebben we een bystronic aangedreven door Lantek.

triskell_decoupe_laser_sp.dxf
1 like

@be14

Ik vind het heel, heel mooi, je Triskell en lang leve Bretagne

@+ ;-))

En hier is jouw aandeel in extrusie (3D)

@+ ;-)

1 like

De Triskel in SW 2014

triskell.sldprt
1 like

In DXF geeft het een veelvoud aan lijnen, zelfs als je de export als spline activeert

triskell_decoupe_laser_sp_1.dxf
1 like

Ik heb een bystronic aangedreven door lantec

Het is waar dat hij worstelt voor de bogen van een cirkel en spline.

Als u uw dxf met succes in Lantek hebt geïmporteerd, is er een "fitting"-functie in het Engels

Dit vereenvoudigt de spline zoveel mogelijk en bespaart veel tijd.

Afbeelding weergeven

lissage.png
2 likes

Plak er gewoon een offset-oppervlak op en naai

Als je deze microlijnen van 0,956 mm niet wilt zien

@+ ;-)

1 like

Erratum Ik ben erin geslaagd om het te exporteren als een spline

Anders onder SW deed ik wat benoit me in een vorige post had verteld

Klik met de rechtermuisknop op het kanaal

dan gereedschap/splinegereedschappen/Spline aanpassen, met 0.01 in afstelling

capture_triskell_outil_spline.png
1 like

Hier is uw dxf-import in Lantek, vereenvoudigd, en vervolgens opnieuw exporteren naar dxf.

Van 2,3 MB basis ga ik naar 30Kb!

Een advies: bij het importeren moet u geen cartridges, tekst enz. gebruiken.

Bewaar alleen het hoogstnoodzakelijke!

triskell_decoupe_laser_sp_0.dxf
1 like

@bart je minder lijn, maar je hebt er een paar, dus je hebt een veelvoud aan startpunten op een Chinese laser lol

dus de mijne in spline

triskell_decoupe_laser_sp_2.dxf
1 like

Oh ja, ik respecteerde de originele triskell zo goed als ik kon, ik heb alleen de polylijnen vereenvoudigd.

;)

1 like