STAP importeren

Hallo, ik gebruik solidworks 2023SP3.0.
Wanneer ik stappen implementeer in mijn assemblages, ben ik verplicht om de volledige boomstructuur van het stappenbestand op te slaan. De stappen die ik implementeer zijn meestal assemblages.
Ik zit nu met een stapel extra bestanden in mijn database, met de solidworks-extensies (onderdeel, assemblage)
Het leek me dat we het stappenbestand als een stap konden behouden...
Is het de evolutie van solidworks of moeten mijn importopties worden gewijzigd?
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn uitleg... Bedankt dat je me een antwoord kunt geven.
Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo
Als u het vakje voor 3D-interconnect aanvinkt, blijft de link naar de stap behouden en uit het geheugen wordt niet de veelheid aan bestanden gemaakt, maar slechts een assemblage met de link naar de stap.
Als u het vinkje weghaalt, worden de stappen geïmporteerd en omgezet in een SW-bestand.

3 likes

Hallo sbadenis,

Dank u voor uw antwoord!

Ja, je moet het activeren, maar je moet ook het onderstaande vakje aanvinken om het te laten werken:
3D-verbindingsverbindingen maken

Als de 2 vakken niet actief zijn, wordt er een veelvoud aan bestanden gegenereerd.

1 like

@verrong Ik heb deze optie niet in SW2020, misschien in een andere versie.
Het belangrijkste is dat je je probleem hebt opgelost. En voor uw optie kan het feit dat u het hebt gespecificeerd ook andere gebruikers helpen.

1 like

Hallo

Controleer deze NIET en normaal gesproken genereert u een onderdeel en geen assemblage:
image

1 like