Importeren op sw van dwg

Hallo

Ik wil graag elementen herstellen die zijn gemaakt op SW15 in AutoCAD (of gelijkwaardig) in DWG-formaat.

Maar ik krijg niets overtuigends op de eerste test. 

Op de bijgevoegde afbeelding heb ik het voorbeeld tussen draftshight (gratis standaard) en de SW-import.

Bij het importeren geeft sw een foutmelding weer op de niet-geïmporteerde entiteit, type solid3D.

Op draftsight kunnen we zien dat het model is opgebouwd uit verschillende blokken. Als ik ze opblaas, importeert sw de entiteiten. Maar aangezien ik verschillende componenten zou moeten importeren, ben ik nog niet klaar...

Heeft u een oplossing?

2016-03-24_comparaison_model_draft-sw.jpg
1 like

Hallo

Voor 3D is de gemakkelijkste manier om op te nemen in ACIS in DraftSight, je kunt het openen met SolidWorks:

https://www.youtube.com/watch?v=Eb54_D4QSvo

Zie ook:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/export-dwg-draftsight

http://www.lynkoa.com/forum/3d/export-3d-dwg-draftsight

2 likes

Hoi OPEP 27

Bekijk deze video

https://m.youtube.com/watch?v=I6TvkAO2BD0&autoplay=1

1 like

@gt22: het is door te importeren (zoals je video) dat ik het resultaat op het SW-beeld krijg. sw lijkt de vaste stoffen (of 3D-blokken) niet te importeren.

@pl: Dank je.

Het kan lang duren om alles over te zetten! (1e test: 250 te verwerken componenten)

omdat ik bovendien informatie verlies over de enige schets die ik heb kunnen importeren, omdat deze niet wordt overgedragen naar ACIS. dus ik zal het opnieuw moeten kalibreren met de .

Hallo

Door de dwg in solidworks te slepen en dit vakje aan te vinken (zie afbeelding) werkt het niet?

import.png
1 like

@bart: En nee, ik krijg alleen de platte schets. Zoals de aanblik van SW.

Gegroet, om dwg in 3D te importeren, veel succes, want er zijn, voor zover ik weet, geen wonderoplossingen...

Hoe dan ook, je hebt misschien de schetsen, maar geen afmetingen of beperkingen.

Genoeg om plezier te hebben om alles te beperken.

Vriendelijke groeten

1 like

@gm: omdat het componenten zijn, repareer ik na import alles (of sla het op als een stuk). Maar het is echt de m... Nog.

1 like

Oh ok, anders sta je oog in oog! Je selecteert het vaste rechtervlak, je voegt de dwg in, dan selecteer je het vlak, je voegt de voorste schets in.......... 250 stuks.......

Eerlijk gezegd, Parijs is niet in één dag gebouwd, ik denk dat je er wel een kort overzicht van hebt;)

1 like

Ik was niet van plan om Parijs te herbouwen!!

En wat meer is, het is nog maar de eerste lib. De volgende komen daarna!!

Ik ga ze eerst op de tekentafel omzetten... voor de lol.

1 like

Anders is de massale conversie van DWG naar ACIS, wordt het gedaan op Draftsigh? En zonder de naam te verliezen?

Kun jij de dwg bereiken?

Heb je al naar je export gekeken? Ben je geen optie vergeten?

Als je het opent met draftsight gaat het terug naar 3d?

@gm: met je verhaal aan de zijkant, ik heb het net gecontroleerd, het is grappig, maar tijdens de conversie verander ik ook van eenheid, ik ben net overgegaan in de wereld van minimoys.

1 like

Ach, dan doe je Parijs wel weer in een model:)

Normaal gesproken, wanneer u een dwg in Solid invoegt, wordt deze standaard geschaald naar 1. Als bovendien de dwg verrot zijn.....

Slaap je vannacht op kantoor? Om te gillen

2 likes

Ik ging een paar pallets luciferdoosjes kopen... en emmers lijm.

@bart: Hier is een ex.

test_70.dwg
3 likes

LET OP, ik importeerde je dwg met Solid en je was in inches en niet in millimeters, vandaar het dorp van minimoys! :)

Dus normaal gesproken had het model de meter als een eenheid.

Als ik het krijg, weet ik niet waarom het altijd onderweg is (geen woordspeling bedoeld!)...

Maar zo niet, krijg je dan iets meer?

Aan mijn kant heeft Draftsight ook zijn koffers gepakt...

Nee, ik heb alleen hetzelfde als jij... Ik kan niet testen met Draftsight, ik heb het niet...

capture.png

Vanuit DraftSight kunt u ook exporteren naar Edrawing, zie bijgevoegd bestand.

Kun je er iets mee met SolidWorks?

test_70.edrw