Een grote CREO-set importeren in SW

Hallo

Een klant stuurde ons het bestand in PTC CREO 2.0-formaat van een machine die moest worden aangepast. De studie zal in het kader van SW2013 moeten worden uitgevoerd.

Het probleem: ik heb geprobeerd het te importeren in SW2014, maar SW crashte: "maximaal aantal gelijktijdig geopende bestanden bereikt".

Grofweg bevat de map zo'n 2000 bestanden.

Ziet u een manier om deze limiet te omzeilen/wijzigen?

Als het me lukt om een STEP-export vanuit CREO uit te voeren, gebruik ik dan minder bronnen?

Hallo

Heb je Creo? Anders kan ik kijken (vrijdag) om het geheel om te zetten naar STEP van Creo.

2 likes
Hallo, ik denk wel dat de Step minder middelen zal gebruiken. Anders moet u alle subassemblages openen voordat u de hoofdassemblagebestanden opent.
3 likes

Als u een merk wilt openen in de modus Groot ontwerpbeheer, klikt u op Openen  (standaardwerkbalk) of Bestand  > Openen . Selecteer in het dialoogvenster de assemblage die u wilt openen en selecteer vervolgens in Modus de optie Grote ontwerpen beheren. "

Ik weet niet of het werkt met CREO-bestanden

Dit is wat ik lees via deze link

http://fr.ptc.com/product/creo-elements-direct/interface-for-solidworks

Werk sneller, zonder interoperabiliteitslimieten

PTC Creo Elements/Direct (voorheen bekend als CoCreate) stelt u in staat om onmiddellijk te profiteren van de bewezen prestaties van PTC's toonaangevende ontwerpoplossingen van vandaag, terwijl u de weg vrijmaakt voor dramatische productiviteitswinsten in uw teams met PTC Creo.

PTC Creo Elements/Direct Interface voor SolidWorks 3D CAD-software verbetert de kwaliteit van geconverteerde ontwerpgegevens met de krachtigste multi-CAD-gegevensuitwisselingstechnologie in de branche. Wanneer u gegevens converteert van PTC Creo Elements/Direct Modeling of PTC Creo Elements/Direct 3D Access, is de kwaliteit van het native Parasolid SolidWorks-formaat veel beter dan die van neutrale 3D CAD-gegevensindelingen zoals STEP of IGES. Deze interface ondersteunt bidirectionele gegevensuitwisseling, wat een belangrijke troef is voor bedrijven die vertrouwen op multi-CAD-ontwerpteams, zowel intern als extern.

Kenmerken & Voordelen

• Laad en bewaar native SolidWorks 3D-ontwerpgegevens rechtstreeks vanuit PTC Creo Elements/Direct Modeling of PTC Creo Elements/Direct 3D Access zonder dat u SolidWorks 3D-ontwerpsoftware nodig hebt
  • Hergebruik SolidWorks CAD-ontwerpgegevens onmiddellijk, zonder extra bewerkingen, alsof het native PTC Creo Elements/Direct Modeling-gegevens zijn
  • Het delen van hoogwaardige 3D-ontwerpgegevens met elk teamlid
  • Ondersteuning voor bidirectionele gegevensuitwisseling op zowel onderdeel- als assemblageniveau
  • Ondersteuning voor 3D-geometrie, topologie, kleuren, onderdeelnamen en attribuutoverdracht
  • Zorg voor ontwerpintegriteit bij het gebruik van verschillende nauwkeurigheden en toleranties
  •  

Een YouTube-video Import Creo op Solidworks

https://www.youtube.com/watch?v=H537w3jnCp4

@+ ;-)

1 like

als het geheel te groot is

zoals gezegd @ Lucas

De bestanden zouden al geconverteerd moeten zijn........................ Onderdelen/onderdelen in eerste instantie

SW 2013 import direct creo 2.0

Het is zonde om door RWZI te gaan

https://forum.solidworks.com/message/375424

@+ ;-)

Hallo

2000 bestanden is verre van te groot.

Welke openingsopties heb je gekozen toen je je ensemble opende?

Ik zou jou zijn, ik zou de onderdelen openen zonder te proberen de boom te lezen en ik zou ook niet proberen de montagebeperkingen op te halen, dus "Body BREP" -modus voor de onderdelen en niet controleren om de beperkingen te importeren.

@+

1 like

Dank u allen voor deze eerste antwoorden.

Voor nu heb ik het gewoon geprobeerd met de basisopties (had geen tijd om erop in te gaan), ik ga maandag verder.

Brep import, dat is wat ik nam, de functieherkenning was te willekeurig gezien het te verwerken volume.

@Tomalam
Bedankt voor het aanbod, ik heb een collega gevonden die het heeft.

Uw opmerkingen sterken mij in mijn conclusie.

Aangezien ik toegang heb tot Creo, zal ik proberen:
1 - indien mogelijk, exporteer vanuit Creo in SW-formaat. Volgens de GT22-link maak ik een goede kans.
2 - probeer subset voor subset te importeren (wat ik had kunnen identificeren, wat tegenwoordig niet het geval is, de 2k-bestanden staan in bulk in een enkele map, anders zou het niet grappig zijn geweest).
3 - ten slotte exporteren in STEP en importeren in SW.

Welnu, ten slotte is de export in SW-formaat van Creo een "pijp".

Tenzij ik een configuratie maakte die me ontging, bood Creo me nooit iets anders aan dan stp, neu en een 3e die ik me niet herinner.

Aan de andere kant verliep de import zonder problemen in SW, die erkende dat het een grote asm was en daarom alle componenten en S/E in de verwijderde staat zette.