Importeren STEP

Hallo

Ik probeer een stap die met SW2016 is gemaakt in een SW2013 op te leggen, het crasht elke keer, maar ik kan er niet achter komen waarom.

De verkenning verloopt voorspoedig als we bij de extrusie komen waar hij aan het eind neerstort.

Ik voeg het testbestand van het rapport toe, kunt u het decoderen?

doe-het-zelf

solidworksperformance.log

Uw probleem zou niet precies zijn omdat u overstapt naar een eerdere versie van Solidworks.
Want als je een onderdeel of assemblage opslaat onder de 2016-versie van solidworks, kun je het niet openen op solidworks 2015, 2014, 2013.....

Uw probleem zou niet precies zijn omdat u overstapt naar een eerdere versie van Solidworks.
Want als je een onderdeel of assemblage opslaat onder de 2016-versie van solidworks, kun je het niet openen op solidworks 2015, 2014, 2013.....

Normaal gesproken niet, want een STEP-bestand hoort een neutraal bestand te zijn.

Anders, om te proberen uw vraag te beantwoorden, heeft u uw STEP opgeslagen in "AP214" of "AP203"? Als je het hebt opgenomen als "AP214", probeer het dan op te slaan als "AP203".

1 like

Je hebt het over 'erkenning', ik concludeer dat je de bouwboom probeert te reconstrueren.

Het is dus niet zozeer het decoderen van de stap zelf als wel het herkennen van de functies die crasht?

Hallo

Nou, dat is het vervolg van dit onderwerp:

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/hsralentissement-et-plantage

Het probleem komt van de configuratie die niet is aangepast aan CAD, dan zie ik dat je in het logboek een SP0-versie van Solidworks 2013 hebt. Een update is dus op zijn plaats.

1 like

Plaats je stap

Ik ga proberen Ik ben in SW 2012

het probleem is dat uw grafische kaart niet SW-compatibel is

dus voor bestandsoverdrachten is de SW-herkenning niet geoptimaliseerd via uw CG

Het is ook waar dat je met de SP 3 bij de mini moet werken om niet de terugkerende bugs van de vorige SP te hebben

Onderwerp dat al eerder is ontwikkeld in een andere communicatiethread

@+

1 like

Voor zover mogelijk is het beter om in parasolid te exporteren, aangezien de kern van de solidworks 3D-engine op deze technologie is gebaseerd.

5 likes

Hallo

Probeer het eerst als een stuk op te slaan en zodra dit is gebeurd, probeer dan FeatureWorks voor functieherkenning.

2 likes

Voor functieherkenning kunt u de optie "interactief" activeren

Hiermee kunt u kiezen welke functies u wilt herkennen en in welke volgorde.

Het is niet gemakkelijk onder de knie te krijgen, maar het kan beter werken dan autoherkenning

Hallo

Dank u allen voor uw antwoorden.

-Ik heb eigenlijk de 2 AP-versies geprobeerd voor hetzelfde resultaat.

-Het crasht altijd bij de herkenning van functies.

-het is inderdaad een soort vervolg, hoewel ik destijds met 2016 werkte, wat te lang was gezien mijn configuratie en dat het met 2013 veel sneller gaat, maar hier crasht het op de herkenning van functies.

-Ik doe mee met de stap.

Als het van de grafische kaart komt, waarom gaat de herkenning dan goed met de 2016-versie?

-met parasolid is het hetzelfde

-het is beter om 2012 SP4 of 2013 SP0 te gebruiken, van mijn kant beschouw ik 2013 SP0 gelijk aan 2012, ik heb geen 2013 SP3.

-cobra, kun je me meer vertellen, ik zie niet hoe ik featureworks moet uitvoeren, het is grijs?

-met interactieve herkenning heb ik hetzelfde probleem.

doe-het-zelf

platine_moteur. stap

@diiity

Vermijd zoveel mogelijk SP0, behalve in uitzonderlijke gevallen. dus 2012 SP4 zal veel meer tafel zijn dan de 2013 SP0.

Ik had geen probleem om het te openen en de functies te herkennen. Don probeert al een andere versie van Solidworks. en zie dan op een ander bericht.

1 like

Featureworks is een invoegtoepassing om in te schakelen

2 likes

Geen probleem met openen met 2013SP5.0 (zie PC).

Ik heb alleen een standaard versie, dus ik kon de functieherkenning niet testen.

platine_moteur.sldprt

En hoe activeren we freatureworks?

Hoe noem je de standaardversie,  omdat ik alleen SW heb geïnstalleerd en niet de andere add-ons?

Zo nee, hoeveel SP's zijn er en waar kan ik ze vinden?

Daarnaast heb ik dit bericht dat verschijnt op de crash:

---------------------------
FeatureWorks (Engelstalig)
De SolidWorks-database ontbreekt. Niet alle functies zullen beschikbaar zijn.
OK   

doe-het-zelf

Zie deze pagina voor SOLIDWORKS uitvoeringen

Standaard, Pro, Premium-versie

De opties zijn verschillend

http://www.solidworks.fr/sw/products/3d-cad/packages.htm

Je hoeft alleen maar te kijken en je zult zien dat je niet hetzelfde doet met een standaard en een premium

@+

Het is noodzakelijk om aanvullingen te doen

Selecteer vervolgens FeatureWorks:

Ja, ik zag het verschil, het is zeker dat een standaard geweldig bij mij zou passen, ik denk dat het minder zwaar zou zijn voor zowel de grafische kaart als voor het ram-geheugen, wat denk je?

Ik heb complènets en freatureworks gevonden, maar het verandert niets, nog steeds de crash en dit bericht over de freatureworks library.

Ongeacht de versie verdient het de voorkeur om een gecertificeerde grafische kaart te hebben

maar als je een hard hoofd hebt, doe dan wat je wilt ;-)

Ik ben aan de beurt @+

nee ik heb geen hard hoofd, ik weet niet wat ik wil, ik ben liever eigenwijs

Ik heb gezocht naar grafische kaarten, maar kon ze niet vinden, en ik heb een kaart met een laag profiel nodig, het is nog minder eenvoudig.

Anders wat betreft het bericht over de bibliotheek, geen idee?

doe-het-zelf

Ik heb deze gevonden:

http://www.priceminister.com/mfp/5137529/nvidia-quadro-k600?pid=205210369&filter=20

Blijkbaar in aanmerking voor de 2016 versie, dus goed voor de 2013?

doe-het-zelf