Een andere subassemblage importeren in een eerste assemblage

Hallo

Ik heb een probleem met Solidworks 2018, ik heb een assemblage (een subassemblage) gemaakt die "werkt", d.w.z. door het fysiek te laten bewegen met de muis, dus het is een mechanisch systeem gemaakt. Vervolgens heb ik deze subassemblage geïmporteerd in een andere assemblage (die dus het hele mechanische systeem vormt). Zodra deze import is voltooid, realiseer ik me dat ik deze subassemblage niet fysiek kan verplaatsen in de algemene vergadering! Ik weet niet waarom? Is er een besturing die voorkomt dat de subassemblage beweegt? Ik begrijp het niet.

Dank u voor uw antwoorden en indien nodig kan ik u meer details geven.

Hallo

Heeft uw subassemblage "(f)" voor de naam in de boomstructuur? Indien nodig, door met de rechtermuisknop op de naam te klikken en vervolgens op "Vrij" te klikken, wordt deze "(f)" gewijzigd in "(-)" en zou u in staat moeten zijn uw subassemblage vrij te verplaatsen.

Vriendelijke groeten

Hallo

Van wat ik begrijp, zou je je subassemblage "flexibel" moeten maken (klik met de rechtermuisknop op de subassemblage).

Zie bijgevoegde afbeelding.

Goedenacht

capt_flexi_asm.png
6 likes

Hallo

Het antwoord van Rpicard is het juiste. Je moet een subassemblage flexibel maken in een assemblage zodat het vrij kan bewegen en daarvoor hoef je er alleen maar met de rechtermuisknop op te klikken in de creatieboom en op Flexibel te klikken en het zal vrij zijn zoals in zijn assemblage.

3 likes

Hallo

Een klein ding om te weten bij het gebruik van de flexibele functie is dat het geheel soms weer stijf wordt zonder dat je echt weet waarom (over het algemeen is het te wijten aan beperkingen dat het verliest, het houdt helemaal niet van bepaalde soorten beperkingen).
Maak het in dit geval gewoon weer stijf en zet het dan onmiddellijk weer flexibel op. Over het algemeen gaat alles weer in orde en kunt u uw geheel weer verplaatsen.

Vriendelijke groeten

6 likes

Hallo

Hallo aan zozo.

Zoals zozo al zei, moet de primaire assemblage flexibel worden gemaakt en de kindassemblage vrij op de gewenste beweging.

Heel belangrijk is dat de gewenste beweging  in de primaire assemblage niet onder druk komt te staan in de subassemblage.

Ik vermijd het opleggen van geavanceerde beperkingen aan het S/E-kind. op SW2017 crasht het vaak.

CDLT

1 like

Hallo

Bedankt voor al deze duidelijke antwoorden die me veel zullen helpen.

Vriendelijke groeten