Een Excel-bestand importeren in solidworks

Hallo allemaal

Ik ben een student en ik werk aan een thema van standaardisatie van een machine, hiervoor heb ik een parametrisering gemaakt op solidworks, dit door alle afmetingen van de machine te schrijven volgens twee essentiële dimensies (ik heb wiskundige vergelijkingen gebruikt), maar ik heb een stadium bereikt waarin ik meer geavanceerd in mijn tabel moet gebruiken (conditiefunctie, om een waarde te programmeren.... enz.), wat niet mogelijk is in een eenvoudige tabel met solidworks-vergelijkingen, ik heb een Excel-bestand gemaakt of ik heb alles ingesteld en ik wil het rechtstreeks in mijn solidworks-bestand invoegen, maar ik kan geen manier vinden om dat te doen en mijn machineafmetingen aan dit externe bestand te koppelen, zodat als ik verander in mijn Excel-tabel, De offertes in de automaat volgen!!

PS:

De machine is een samenstel van verschillende componenten die zelf geparametriseerd zijn

Ik heb ongeveer 100 vergelijkingen in de parametriseringstabel

Alsjeblieft, als je me een oplossing te bieden hebt, aarzel dan niet.

Bedankt

Hallo

Waarom zeg je dat het niet mogelijk is via de tabel met vergelijkingen?

Anders kunt u proberen een artikelfamilie te doorlopen die aan uw Excel-bestand wordt gekoppeld of in een ander geval een tekstbestand met al uw vergelijkingen importeren via de knop "importeren" op de vergelijkingenpagina van de solidworks-ontwerpboom.

famille.jpg
3 likes

07/8/2019 2016 SolidWorks - Een extern bestand invoegen als scenariotabel help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/t_inserting_file_design_table.htm?format=P&value= 1/2 © 1995-2019 Dassault Systèmes. Alle rechten voorbehouden. Een extern bestand invoegen als een scenariotabel U kunt een scenariotabel maken als een afzonderlijk Microsoft Excel-bestand en vervolgens de Scenario Table PropertyManager gebruiken om het bestand in uw model in te voegen. Voorbereiden van het Microsoft Excel-bestand Wanneer u scenariotabellen in de SOLIDWORKS-software gebruikt, is het belangrijk dat deze correct zijn opgemaakt. Als u de inhoud van een onderdeelfamilie kopieert en in een nieuw Microsoft Excel-werkblad plakt, volgt u de onderstaande instructies. Om een artikelfamilie als een apart Excel-bestand aan te maken: 1. Open Microsoft Excel en maak een werkblad aan. 2. Laat de cellen A1 en A2 leeg. 3. Typ in de eerste kolom (cellen A3, A4, enz.) de namen van de configuraties die u wilt maken. Namen mogen getallen bevatten, maar mogen geen schuine streep (/) of het @-teken bevatten. 4. Typ in de tweede rij (cellen B2, C2, enz.) de parameters die u wilt beheren. Parameters kunnen afmetingen, kenmerken of onderdelen zijn. Kolomkoppen zijn niet hoofdlettergevoelig. 5. Voer de waarden voor elke parameter in de cellen van het werkblad in. 6. Sla de spreadsheet op. Het Microsoft Excel-bestand invoegen Selecteer uit het bestand in de PropertyManager-onderdeelfamilie om een Microsoft Excel-bestand in te voegen als scenariotabel. 1. Klik in een onderdeel- of merkdocument op Scenariotabel (werkbalk Extra) of klik op Invoegen > tabellen > Scenariotabel. 2. Selecteer in de PropertyManager onder Bron de optie Uit bestand en klik vervolgens op Bladeren om het Excel-bestand te vinden. 3. Als u wilt, kunt u de optie Koppelen aan bestand selecteren die de familie aan het model koppelt. Als u een gekoppelde scenariotabel in Microsoft Excel bijwerkt en vervolgens het SolidWorks-model opent, kunt u kiezen uit twee opties: 8-7-2019 2016 SolidWorks - Een extern bestand invoegen als scenariotabel help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/t_inserting_file_design_table.htm?format=P&value= 2/2 Het model bijwerken met onderdeelfamiliewaarden De onderdeelfamilie bijwerken met modelwaarden die u kunt instellen Opties bijwerken in Extra > Opties > Systeemopties > Externe verwijzingen. Stel Verouderde gekoppelde onderdeelfamilies bijwerken in via de instelling Op aanvraag, Sjabloon of Excel-bestand. 4. Pas de instellingen voor Bewerkingsbesturing en Opties naar wens aan. 5. Klik op . De spreadsheet wordt weergegeven in het modeldocument en de Excel-menu's en -werkbalken vervangen de SOLIDWORKS-menu's en -werkbalken. 6. Bewerk de familie van onderdelen, indien nodig. Wanneer u klaar bent met bewerken, klikt u ergens buiten de tabel om deze te sluiten. Er verschijnt een bericht met de namen van de nieuwe configuraties die door de scenariotabel zijn gegenereerd, en de SolidWorks-menu's en werkbalken verschijnen opnieuw. Part Family verschijnt in de ConfigurationManager. Dubbelklik op de naam van de configuratie of klik met de rechtermuisknop op de naam van de configuratie en selecteer Configuratie weergeven.

@+

2 likes

Dank u voor uw antwoorden

Wat ik echter wil doen is geen familie van onderdelen of een configuratie, het is eerder een kwestie van het instellen van de afmetingen van de machine om de wijzigingen van deze afmetingen te kunnen beheren, mijn doel is niet om meerdere versies te hebben, maar om op elk moment een dimensie te kunnen wijzigen en dat de hele reeks afmetingen volgt Deze verandering, ik werk aan hetzelfde type machine, behalve dat ik elke keer dat ik enkele afmetingen moet aanpassen  aan de eisen van mijn klant, ik heb alle dimensies ingesteld met de tool "vergelijking" in solidworks en het werkt trouwens, nu  ben ik op zoek naar andere functies die niet beschikbaar zijn in solidworks ( scroll waarden, De functie als.. conditie.. Zoals wat... enz.), Ik heb alle instellingen op Excel gedaan, maar bij het invoegen van het bestand herkent het het niet en worden al mijn instellingen foutief gemaakt. Ik heb het geprobeerd met een tekstbestand en het werkte, maar ik wil het Excel-bestand direct invoegen.

Hier is een screenshot van wat solidworks me laat zien tijdens het invoegen

capture.png

Dit is de juiste manier van handelen (zie voorbeeld)

Aan de andere kant, waarom zou je vergelijkingen in je Excel-bestand koppelen die berekeningen zijn (bijvoorbeeld: bovenste dwarsbalklengte = liggerafstand + liggerbreedte) Ik denk dat deze waarde niet moet worden gekoppeld (verwijder het vinkje in het vakje)

Voor de rest kun je zonder problemen heel goed vergelijkingen met voorwaarden plaatsen.

1 like

Oplossing 1: doe het met een familie van kamers, zelfs als je maar één configuratie hebt

Oplossing 2: driveworks Xpress of pro

Oplossing 3: Pilotassembly visiativ tool (u heeft een mycadservice abonnement nodig)

1 like

Alle waarden die ik controleer worden rood (bron van fout) 

Na het invoegen van het Excel-bestand op solidworks is het niet meer toegankelijk via Excel (zie de screenshot) wat betekent dat ik de afmetingen niet meer kan wijzigen, wat impliceert dat mijn werk weer op 0 staat

Als ik op "OK" klik, geeft Solidworks me een foutmelding, als ik op ja klik, wordt het afgesloten zonder de wijzigingen op te slaan en als ik op nee klik, kan ik de tabel niet sluiten

Hoe kan ik naar uw mening corrigeren na het invoegen van de tabel? En waarom heeft het mijn Excel-bestand beschadigd?

Bedankt

U moet voorkomen dat Excel open staat wanneer u deze manipulatie uitvoert. En nog minder het dossier in kwestie.

Importeer in Soldiworks en zorg ervoor dat Excel is gesloten.

Hou ons op de hoogte

1 like

Stuur ons een compositie om mee te nemen, wij kunnen de test doen;)

Vergeet het Excel-bestand niet, het bespaart ons het overtypen van alles.

Hier is het geparametriseerde solidworks-bestand en de Excel-tabel die ik wil invoegen

Er zijn vergelijkingen in het solidworks-bestand, maar ik wil ze verwijderen om het Excel-bestand direct te gebruiken, omdat het beter is ingesteld en het voor mij gemakkelijker zal zijn om mijn werk te doen

Bedankt

chassis.sldasm

het in te voegen Excel-bestand

Bedankt 

classeur_01.xlsx

Waarom zou je vergelijkingen in Solidworks willen verwijderen? Bij mij werken uw formules foutloos.

Als het doel is om uw assemblage via een Excel-bestand te besturen, is de eenvoudigste manier om door een familie van onderdelen te gaan.

U heeft ook de keuze uit de Xpress driveworks (of solo of pro afhankelijk van de licentie) waarmee het uw assemblage via een vereenvoudigd formulier kan controleren.

Daar zou je geen formule meer in je project hebben maar direct in driveworks.

1 like