Ik ben een student en ik werk aan een thema van standaardisatie van een machine, hiervoor heb ik een parametrisering gemaakt op solidworks, dit door alle afmetingen van de machine te schrijven volgens twee essentiële dimensies (ik heb wiskundige vergelijkingen gebruikt), maar ik heb een stadium bereikt waarin ik meer geavanceerd in mijn tabel moet gebruiken (conditiefunctie, om een waarde te programmeren.... enz.), wat niet mogelijk is in een eenvoudige tabel met solidworks-vergelijkingen, ik heb een Excel-bestand gemaakt of ik heb alles ingesteld en ik wil het rechtstreeks in mijn solidworks-bestand invoegen, maar ik kan geen manier vinden om dat te doen en mijn machineafmetingen aan dit externe bestand te koppelen, zodat als ik verander in mijn Excel-tabel, De offertes in de automaat volgen!!
PS:
De machine is een samenstel van verschillende componenten die zelf geparametriseerd zijn
Ik heb ongeveer 100 vergelijkingen in de parametriseringstabel
Alsjeblieft, als je me een oplossing te bieden hebt, aarzel dan niet.
Waarom zeg je dat het niet mogelijk is via de tabel met vergelijkingen?
Anders kunt u proberen een artikelfamilie te doorlopen die aan uw Excel-bestand wordt gekoppeld of in een ander geval een tekstbestand met al uw vergelijkingen importeren via de knop "importeren" op de vergelijkingenpagina van de solidworks-ontwerpboom.
Wat ik echter wil doen is geen familie van onderdelen of een configuratie, het is eerder een kwestie van het instellen van de afmetingen van de machine om de wijzigingen van deze afmetingen te kunnen beheren, mijn doel is niet om meerdere versies te hebben, maar om op elk moment een dimensie te kunnen wijzigen en dat de hele reeks afmetingen volgt Deze verandering, ik werk aan hetzelfde type machine, behalve dat ik elke keer dat ik enkele afmetingen moet aanpassen aan de eisen van mijn klant, ik heb alle dimensies ingesteld met de tool "vergelijking" in solidworks en het werkt trouwens, nu ben ik op zoek naar andere functies die niet beschikbaar zijn in solidworks ( scroll waarden, De functie als.. conditie.. Zoals wat... enz.), Ik heb alle instellingen op Excel gedaan, maar bij het invoegen van het bestand herkent het het niet en worden al mijn instellingen foutief gemaakt. Ik heb het geprobeerd met een tekstbestand en het werkte, maar ik wil het Excel-bestand direct invoegen.
Hier is een screenshot van wat solidworks me laat zien tijdens het invoegen
Dit is de juiste manier van handelen (zie voorbeeld)
Aan de andere kant, waarom zou je vergelijkingen in je Excel-bestand koppelen die berekeningen zijn (bijvoorbeeld: bovenste dwarsbalklengte = liggerafstand + liggerbreedte) Ik denk dat deze waarde niet moet worden gekoppeld (verwijder het vinkje in het vakje)
Voor de rest kun je zonder problemen heel goed vergelijkingen met voorwaarden plaatsen.
Alle waarden die ik controleer worden rood (bron van fout)
Na het invoegen van het Excel-bestand op solidworks is het niet meer toegankelijk via Excel (zie de screenshot) wat betekent dat ik de afmetingen niet meer kan wijzigen, wat impliceert dat mijn werk weer op 0 staat
Als ik op "OK" klik, geeft Solidworks me een foutmelding, als ik op ja klik, wordt het afgesloten zonder de wijzigingen op te slaan en als ik op nee klik, kan ik de tabel niet sluiten
Hoe kan ik naar uw mening corrigeren na het invoegen van de tabel? En waarom heeft het mijn Excel-bestand beschadigd?
Hier is het geparametriseerde solidworks-bestand en de Excel-tabel die ik wil invoegen
Er zijn vergelijkingen in het solidworks-bestand, maar ik wil ze verwijderen om het Excel-bestand direct te gebruiken, omdat het beter is ingesteld en het voor mij gemakkelijker zal zijn om mijn werk te doen
Waarom zou je vergelijkingen in Solidworks willen verwijderen? Bij mij werken uw formules foutloos.
Als het doel is om uw assemblage via een Excel-bestand te besturen, is de eenvoudigste manier om door een familie van onderdelen te gaan.
U heeft ook de keuze uit de Xpress driveworks (of solo of pro afhankelijk van de licentie) waarmee het uw assemblage via een vereenvoudigd formulier kan controleren.
Daar zou je geen formule meer in je project hebben maar direct in driveworks.