Een project importeren in PDM

Hallo

Hier is mijn probleem, ik ben net begonnen met het gebruik van PDMWorks, al mijn CAD is goed opgeslagen in veel mappen, hoe kan ik alles in één keer in de kluis na dezelfde opslag?

Bij voorbaat dank

Goedenavond

Ik denk niet dat er een eenvoudige of gratis oplossing is!

Sommige wederverkopers hebben al soortgelijke importen moeten doen (u kunt meer te weten komen over de kosten), ik denk dat ze als volgt te werk gaan:

Waarschuwing: dit vereist veel programmering in VBA, ik hoop dat het je niet bang maakt!

1e stap: maak je boomstructuur.

We kunnen dit doen met Excel, dit bericht geeft een oplossing: http://www.developpez.net/forums/d325914/logiciels/microsoft-office/general-vba/contribuez/vba-lister-sous-repertoires-fichiers/

2e stap: reproduceer de boomstructuur in het PDM:

Lees de pagina's tot en met de 3e van deze PDF:

http://www.cadsharp.com/docs/pdmworks_api_winters.pdf

Op pagina 3 hebben we de lijst met alle attributen van elk type:

Voor elk van uw Windows-mappen moet u het volgende gebruiken:

myPDMconn.CreateProject met attributen uit je stamboom

Stap 3: Controleer al uw documenten in elke map, zoals uitgelegd op pagina 4 van het PDF-document.

Misschien is het het beste om de 3 stappen in elkaar te grijpen:

Het programma vindt een Map => Project Creation in PDM

Het programma vindt een File => Archive in de PDM

Doe dit in ieder geval op testbasis, en probeer het bijvoorbeeld met een Folder, die 2 submappen bevat en een SolidWorks-bestand in elk van de 3 mappen!

De totale tijd om de import uit te voeren zal erg lang zijn, het wordt aanbevolen om de kluis gedurende deze tijd niet te gebruiken, dus het zou een goed idee zijn om de testdatabase op een lokale computer te hebben, om de uiteindelijke database later te vervangen, tenzij u al bent begonnen met het gebruik van uw PDM...

Je moet het programma dus op een vrijdagavond starten en op afstand toegang hebben met bijvoorbeeld TeamViewer.

Ziezo, ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord en als je een bepaald verzoek hebt over een van de punten, open dan een nieuwe vraag over Lynkoa!

Veel succes en veel plezier met coderen!

2 likes

In feite kunt u een database van de ene kluis (bijvoorbeeld uw testdatabase) naar de andere kopiëren met dit hulpprogramma:

http://solidworksheard.com/blog/2008/4/4/copy-pdmworks-workgroup-projects-to-another-vault.html

2 likes

Oké, bedankt, ik zal het bespreken met een computerwetenschapper van mijn bedrijf, als hij er is, zal ik je op de hoogte houden, maar nu geef ik toe dat ik een beetje overweldigd ben.

Hallo

Ik had de axemble hotline vanmorgen op de tel het is duidelijk haalbaar in de beheerder gedeelte, in het project tabblad is er bulk archivering dan moet je het vakje aan te vinken gebruik onder map voor subprojecten en daar het opnieuw te maken elke boom in de kluis zoals het was in de mappen die ik test het binnen de week zou ik je vertellen als Het werkte.

1 like

's Morgens getest, het werkt

1 like

Hallo

In feite kunt u met bulkarching alleen een map in een project in de kluis archiveren, maar niet de hele boomstructuur? Je moet de bewerking voor elke map en submap herhalen, toch?

U hoeft de bewerking niet te herhalen, het volgt de boomstructuur als u het vakje " Subprojecten voor submappen maken/gebruiken" heeft aangevinkt in het projecttabblad van de Vault-beheerder.