Een afbeelding importeren in de achtergrond van een kamer (exclusief tekening)

Hoi allemaal

Mijn webmaster fotografeerde een (gefabriceerd) product dat ik had gemodelleerd. Hij zou graag een bekabeld beeld van mijn kamer willen hebben en dat het perfect samenvalt met zijn foto. Hij wil graag een effect creëren op de pagina's van onze site waar we van een wireframe naar een foto van het echte object gaan.

Hiervoor zou ik zijn foto in de ZW-omgeving van de gemodelleerde kamer willen invoegen om mijn camera te kunnen positioneren en het perspectief aan te passen zodat mijn weergave overeenkomt met zijn foto. Dan kon ik van deze weergave een tekening maken, die ik in pdf kon exporteren.
Het probleem is dat ik, behalve in een tekening, niet zie hoe ik een afbeelding in SW moet afdrukken.

Heeft iemand een oplossing?

Bedankt!

Hallo

Het invoegen van een sticker zou niet werken?

1 like

Hallo

Een copy-paste zou moeten werken of slepen neergezet. ..

1 like

Hallo

U kunt een afbeelding importeren in een schets.

Schets --> tabblad Hulpmiddelen --> Hulpmiddelen voor schetsen  --> Schetsafbeelding

3 likes

Je moet naar de displaymanager gaan (blauwe/groene/rode/gele bol in het creatieve gebied)

Klik vervolgens met de rechtermuisknop op "Scène", vervolgens op "Scène bewerken" en ten slotte op "Bladeren" en kies uw afbeelding.

2 likes

Hallo

De eenvoudigste manier om naar de gereedschapsoptie te gaan Kleur sectie en daar kunt u uw foto op de achtergrond plaatsen.

@+

1 like

Maar je wilt een scène voor presentatie?

Het zou gemakkelijker zijn om het beeld te oriënteren als het is om het te verwarren met uw kamer.

Een kopiëren en plakken werkt niet, ik heb alleen een jpeg-bestand logo:(

Aan de andere kant werkt de oplossing van Coyote erg goed. Het enige probleem is dat mijn afbeelding vervormd is omdat het niet hetzelfde formaat is. Iedereen weet welk formaat geschikt is voor een achtergrondafbeelding? Dit is hetzelfde formaat als voor de photoview achtergrond.

Bedankt!

Hallo

Ik denk dat je afbeelding dezelfde verhoudingen moet hebben als je scherm om geen vervormingen te ondergaan...

3 likes

Het is aan jou om een foto te maken die overeenkomt met de hoek van je foto

Als je klaar bent, integreer je deze foto op dit plan via Sketch Image Insertion

Voor de verhoudingen is het voldoende om ervoor te zorgen dat de vergroting evenredig is

Voor de grootte van uw foto hoeft u deze alleen maar van tevoren te knippen of markeringen te maken die samenvallen met uw schetslijn die overeenkomt met de grootte van uw stuk 

Deze lijn kan worden verborgen en welke van + is je kunt als je wilt spelen met de transparantie van je stuk

@+ ;-)

2 likes

U hebt meer opties (transparantie, controle van afmetingen en oriëntatie) door één afbeelding per schets in te voegen. Aan de andere kant wordt bij renderings met Photo View geen rekening gehouden met de afbeelding, maar kunt u deze in het voorbeeld hebben met het SW-venster.

1 like

Het probleem met invoegen in een schets is dat het probleem achterstevoren wordt genomen . De moeilijkheid is om een weergave (of het plan zoals u dat wilt) perfect op elkaar af te stemmen. Zowel qua as, rol, rotatie, perspectief, etc. En we hebben al deze informatie nodig om de schets te schetsen, wat onmogelijk is. U zou heen en weer moeten gaan tussen de clipopties en de concordantie tussen de ingevoegde afbeelding en het object. Hel!

Verreweg de beste oplossing is het invoegen van achtergrondafbeeldingen. We hebben het beeld, met alle opties van rotatie, vertaling enz. Het object is perfect geplaatst. We maken een nieuwe aanzicht, die we invoegen in een tekening. Expor in PDF, (we vangen de 2, 3 kleine mogelijke discrepanties tussen virtueel en realiteit, tussen theorie en praktijk :) ) en dat is alles.

Het probleem is dat ik de informatie over de resolutie van de werkruimte niet kan krijgen (al het grijze deel als je alle vensters sluit zonder solidworks te sluiten). Info nodig omdat het beeld is aangepast aan de ruimte. Ik begrijp niet waarom deze info niet beschikbaar is! Het biedt aan om een afbeelding te importeren, maar tenzij deze precies hetzelfde formaat heeft als de werkruimte, zal deze zeker worden vervormd.

Als je een screenshot maakt, ziet de afbeelding eruit alsof het 1280 bij 605 is, dus 1/1.97

Hallo

anders doe je gewoon een Ctrl + C en Ctrl + V van je afbeelding in het raam van je kamer (afgezien van een schets), dan kun je de afmetingen van je afbeelding beheren, verplaatsen en je kamer naar eigen inzicht oriënteren.