Een tekening importeren in een tekening

Hallo

Ik wil graag een tekening invoegen in een tekening in Solidworks.... Laat me het uitleggen, ik heb de tekening van een assemblage gedaan, in deze assemblage heb ik een klein met edelstenen bezet onderdeel dat ik apart heb gedimensioneerd, maar in de tekening van mijn montage.

Ik heb echter meerdere montagetekeningen waar dit gekrompen onderdeel aanwezig is, en ik zou deze tekening graag in mijn montagetekeningen willen kunnen invoegen.

Ik heb de blokken geprobeerd, het werkt niet; Een screenshot en bestand in PNG, maar te veel pixelvorming....

Is er een andere oplossing???

Bij voorbaat dank

Hallo;

Heeft u geprobeerd een DXF/DWG van uw subassemblage te maken en deze in uw plannen op te nemen? 

Vanuit het oogpunt van grafische kwaliteit kan het uw pixelprobleem oplossen.

Het probleem, als uw ss assembly is gewijzigd, geen automatische update!

Dus ik zou zeggen dat het een tijdelijke oplossing is en niet erg professioneel.

Aan de andere kant kunt u een assembly-configuratie maken met alleen uw subassembly en uw weergaven maken met deze configuratie.

Ik blijf zoeken naar eenvoudigere en professionelere ;)

1 like

Ja, ik heb het geprobeerd met dwg, het is niet slecht, maar zoals je zegt, ik heb geen link meer met het originele bestand

Hallo

In uw plaats zou ik het tabblad van uw tekening kopiëren waar uw visie zich bevindt naar uw nieuwe Europarlementariër.

Hiermee wordt uw weergave direct gekopieerd en blijft tegelijkertijd de link naar uw decorstuk behouden.

Yann

3 likes

Ik heb zelfs geprobeerd te kopiëren en plakken tussen de verschillende tekeningen, maar dat werkt ook niet, evenmin als de hypertekstlinks

Hallo

Als de dxf u niet past, kunt u een weergave van uw onderdeel invoegen in uw montagetekening.

In dit geval blijft de link behouden, maar u moet uw onderdeel opnieuw aanbieden.

Tot ziens.

Niet slecht je "Lespetitspieds" -oplossing, ik dacht niet dat het werkte om een blad te kopiëren, maar het werkt, dus ik ga een "nep" tekening maken van mijn setonderdeel, die ik in mijn montagetekeningen zal invoegen.....  

Super 

Bedankt

Yann's oplossing, het kopiëren/plakken van het vel, werkt perfect.

;-)

Bedankt, "rmMorel", dat is wat ik sinds vanmorgen doe, maar ik was het een beetje beu om de beoordeling elke keer opnieuw te doen, vandaar de eerste vraag.

De oplossing van Lespetitspids lijkt me interessant

Bedankt

Ik gebruik deze techniek vaak om een keyplan te kopiëren in al mijn europarlementariërs.

Blij dat dit je helpt :-)

Yann

De goede oude methode van de screenshot! Voeg het dan in uw tekening in^^

Als het kopiëren van het volledige blad niet werkt, hebt u geprobeerd alle aanwezige weergaven te kopiëren en in een nieuw blad van een andere tekening te plakken?

1 like

Hallo

De oplossing van Yann is niet slecht, maar we hebben een plan op 2 vellen.

Waarom kopieert en plakt u de weergaven niet rechtstreeks op hetzelfde blad, want het is mogelijk:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Copying_and_Pasting_Views.htm

Fijne dag allemaal.

Hallo Lucas,

Ik heb deze oplossing al geprobeerd, Solidworks vertelt me "het object van het klembord kan hier niet worden geplakt".

De oplossing van Yann is voorlopig de beste.

Dank u voor uw antwoorden

Fijne dag allemaal

Hallo Lucas,

Inderdaad, ik heb ook deze kopieer- en plakoplossing geprobeerd, en ik krijg dezelfde foutmelding! Ik heb het echter geprobeerd met verschillende tekeningen en verschillende aanzichten... Toch is het duidelijk mogelijk volgens de hulp... Vreemd!