Goedenavond
Het onderdeel betreft een spiraalvormige groefpoelie (spiraalvormig) voor een lier.
De kabel moet in een gat passen dat op een klemmoer moet worden vergrendeld.
Deze boring, die aan het begin van de groef door de as van de katrol gaat, is te beperkend voor de stijfheid van de kabel.
Ik zou de groef willen afwerken met een schets met een kwart cirkel in de richting van de as van de boring om de onderstaande afbeelding te verkrijgen, maar het is onmogelijk om de helix goed uit te breiden, wat geen 3D-schets kan zijn.
Heb je ideeën?
Bedankt
Het is mogelijk om een propeller om te zetten in een 3D-schets en vervolgens het einde van uw schets naar wens aan te passen.
Voor de conversie, zodra uw propeller is gemaakt, maakt u eenvoudig een 3D-schets en zet u de propeller om in een schets. (Propeller selecteren en converteren):
Vervolgens pas je het einde van je 3D-schets naar wens aan.
Indien nodig had ik deze tutorial gemaakt waarin het conversieproces voor een spoel wordt uitgelegd (ander onderwerp maar hetzelfde principe voor het 3D schets gedeelte):
https://mycad.visiativ.com/contenu/réaliser-une-spire-pour-vis-darchimède-en-tôlerie-0
Hallo
@sbadenis gaf volgens mij de oplossing.
Aan de andere kant lijkt de bewerking die je wilt doen mij bijna onmogelijk (tenzij het een gietonderdeel is, maar niet zeker of het model bewerkbaar is).
Hallo en bedankt voor je antwoord dat achteraf gezien voor de hand liggend leek.
Ik heb wel nagedacht over verspanen. Het materiaal is HDPE 500 of 1000 dus gemakkelijk bewerkbaar en ik denk dat je op een 5-assige CNC-freesmachine de propeller met een kogelfrees moet kunnen bewerken en ter hoogte van de blokkeermoer moet kunnen duiken.
Vergeet niet om een antwoord (beste antwoord) te valideren om het onderwerp af te sluiten.
Sorry voor de copyright @Maclane, maar ik heb een veronderstelde copy and paste van je standaardzin gemaakt!