Er verscheen een bericht op de post van een van mijn collega's, ik had het af en toe in mijn oude inbox:
"Kan de bestanden niet uit de database halen. Dit kan gebeuren tijdens piekperioden voor het laden van de database, beveel de bewerking later aan (geen verbinding in de bestandskluis).
Wetende dat er nog 2 EPDM-licenties over waren, dus het komt daar niet vandaan.
Als iemand weet waarom dit bericht, ben ik geïnteresseerd.
Met dank aan Cyril.f voor het antwoord dat hij me per bericht stuurde, omdat ik de vraag niet kon beantwoorden (bug vanwege mijn te lange titel ):
Hallo Nou, deze bug over het onderwerp dat je hebt geopend, ik kan het niet beantwoorden. Dus, als ik me niet vergis, heeft het te maken met een tijdelijke overbelasting van het netwerk. Als er een zware actie aan de gang is, reageert de server mogelijk niet en als gevolg daarvan denkt hij aan de kant van de clienttoepassing dat hij geen verbinding kan maken. Het is ook mogelijk dat de firewall die in Windows is ingebouwd, verkeerd is geconfigureerd en de verbinding met de kluis van tijd tot tijd vertraagt. Controleer in de installatiehandleiding of uw werkstations zijn geconfigureerd zoals bepaald in de paragraaf "Poorten openen voor client/server-communicatie". https://files.solidworks.com/Supportfiles/PDMWorks_Ent_Installation/2018...
Daar ga ik naar kijken.
Tegelijkertijd heb ik vanmorgen een incident geopend en hier is de reactie van ondersteuning:
Hallo Deze waarschuwing wordt weergegeven wanneer de client de verbinding met de server verliest. Het mechanisme is als volgt: Als de netwerkverbinding met de server van de client om welke reden dan ook tijdelijk wordt onderbroken (of als het clientsysteem in de sluimerstand gaat en opnieuw wordt opgestart), moet de verbonden client proberen de verbinding op de achtergrond te herstellen. Als dit niet lukt, ontvangt u een waarschuwing met de tekst: "Kan de bestanden niet uit de database halen. Dit kan gebeuren tijdens piekperioden van databasebelasting, beveel de bewerking later aan (geen verbinding in de bestandskluis.) In de meeste gevallen vindt het opnieuw verbinden op de achtergrond plaats en ziet de gebruiker geen waarschuwing, tenzij de server nog steeds niet bereikbaar is of alle licenties zijn ingenomen. Als een client dit probleem ondervindt, hangt dit sterk af van de netwerkverbinding en hoe het werkstation een verbinding met de server tot stand brengt. Als u de waarschuwing tegenkomt, kunt u de verbinding het beste herstellen door PDM af te sluiten via het blauwe pictogram en vervolgens terug te gaan naar de lokale weergave om te controleren of de verbinding correct is. (Klik op het PDM-pictogram -> Ga naar SolidWorks PDM -> <VAULT-NAAM> (Het is niet nodig om het eindpunt opnieuw op te starten). In de hoop uw vraag te hebben beantwoord, sluit ik het gesprek met onze technische afdeling en aarzel niet om het indien nodig te heropenen. Vriendelijke groeten Technische ondersteuning.
Kleine bug in het forum dan die het mogelijk maakt om het onderwerp te maken, maar blokkeert de antwoorden. Als het veld te lang is, moet je vanaf het begin weggooien :o
Nou ja, misschien zijn het ook de aanhalingstekens vrienden die hij het niet had moeten toestaan vanaf de creatie, ik dien een rapport in de speciale groep in.