Kan geen deelgestuurde waarde toewijzen

Hallo
Ik ben op zoek naar een familietafel voor een epicyclische tandwielcarterkap.
Dit onderdeel heeft 3 familieparameters: een diameter van het onderdeel, het aantal bevestigingsschroeven en de diameter van de schroeven.
Mijn eerste twee parameters veranderen zonder problemen, afhankelijk van het exemplaar van mijn onderdeel, maar de diameter weigert te veranderen.
als ik op relaties klik, schrijft het me onder de formule die de diameter heloteert "Onmogelijk om een waarde toe te kennen die wordt aangedreven door een onderdeel.".
Ik geef aan dat de diameter van het gat een MxXy is, dus ik vraag me af of het daar niet vandaan komt.
Hoe zorg je ervoor dat de gaten van grootte veranderen?
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Wanneer u uw diameterparameter selecteert om deze aan uw familietabel toe te voegen, moet de basiswaarde voor de algemene worden weergegeven. Heeft het dezelfde vorm?

Wat is de y-waarde (toonhoogte, diepte)? Het moet waarschijnlijk worden beheerd door 2 afzonderlijke parameters.

Hallo

Wat de variatie van een afgetapt gat betreft, zouden we niet een relatie moeten doormaken, bijvoorbeeld:

Als Østuk>50 dan Øgat=M16x1.5

Omdat het besturen van een kraan door familietafel ik nog nooit heb gedaan, maar misschien is het mogelijk.

Thomas

Hallo

Als u de Pro/e Hole-functie gebruikt, zijn er slotafmetingen geërfd van de schroeftafel.

U kunt ze zien door naar de functie-informatie te kijken.

Ik raad je aan om de vorm (bijvoorbeeld een schroefverzinkboor) te maken met een geschetst gat.

U kunt de waarden in de familietabel zetten.

@Tomalam

Een familietafel over tikken is mogelijk. Heb je geen familietafel voor noten? ;)

S.B

2 likes

En nee, dat kan ik niet. Voordat ik bij mijn huidige bedrijf aankwam, waren de noten al een voor een gemaakt, en als ik een tafel maak, zou ik niet dezelfde naam kunnen geven! ^^

Hallo

Boren gecontroleerd door boorstandaarden (HOL-bestand) kan niet worden gecontroleerd door een familietafel. De oplossing is daarom om eenvoudige gaten te maken waaraan een cosmetische draadfunctie wordt toegevoegd. De dimensies van deze functies kunnen vervolgens worden gecontroleerd, hetzij door parameters, hetzij door relaties, en worden opgenomen in de familietabellen.

Dank u voor uw antwoorden.

Uiteindelijk heb ik twee gaten in mijn generieke onderdeel gemaakt en vervolgens, afhankelijk van de instantie, heb ik de een of de ander geactiveerd