Onmogelijk om een simulatie te starten op een IPE-straalportaal op de aiiiiiideeeee!

Hallo

Hier heb ik een portaal gemaakt in ipe 160 straal en ik zou graag een simulatie willen maken met 2 ton verdeeld over de centrale balk

Ik heb 2 vlakke steunen op de onderste plaat en 2 vaste geometrie op de bovenste plaat toegevoegd.

Aan de andere kant is het onmogelijk om contacten te leggen zonder penetratie (solidworks vertelt me dat het niet wordt ondersteund op ??? balken)

Ik slaag erin om in elkaar te grijpen, maar nog steeds in gebreke te blijven bij de analyse.

Onjuiste of geen doeldefinitie voor contactelement 1509

Kan iemand mij helpen???

Bij voorbaat dank

portique_manutention_servomoteur.sldprt

Welkom@nichtre 

Geen probleem voor deze vrij eenvoudige simulatie!

Aan de andere kant moet je alle parameters invullen. U hebt uw instellingen niet aan het bestand toegevoegd.

U mist:

- De materialen (ik heb een S235J0 geplaatst)
- Contacten tussen componenten (integraal en niet doordringend, wat alleen in specifieke gevallen wordt gebruikt)
- Externe belastingen = verdeelde massa onder de balk
- Zwaartekracht om de richting aan te geven (naar de grond toe voor de hand liggend in uw geval.)
- 120 mm maaswijdte.

Ik laat je het resultaat bekijken in de bijgevoegde afbeelding.

Een klein advies als je het niet erg vindt ! Het is geen goed idee om een verdeelde belasting te plaatsen, want tenzij je motor volledig op de balk is gefixeerd (wat hem overigens zou verstijven), zit je niet in een simulatie van het echte geval.
Als u een roltakel op uw IPN heeft, moet u twee of drie ongunstige posities definiëren en voor elke positie drie simulaties uitvoeren. Bovendien, als uw lading is opgehangen, laten we zeggen in het midden van de hoogte of slechts een paar centimeter boven de grond of enkele meters onder de grond als de motor in een put wordt neergelaten (nietwaar  :-)  ), zal uw simulatie verkeerd zijn omdat u geen rekening kunt houden met het knikken of erger nog, het morsen als gevolg van slingeren, omdat dit laatste snel formidabel is (2 ton begint te doen).

Vriendelijke groeten

2020-12-10_12_02_50-solidworks_premium_2019_sp5.0_-_portique_manutention_servomoteur_-zzmp.sldprt.jpg
1 like

Hartelijk dank voor het antwoord. Het heeft me enorm geholpen!!

na uw opmerkingen zijn heel eerlijk.

Deze simulatie was een 1e ontwerp om de bewegingen te zien.

Aan de andere kant, hoe kunnen we de resistente beperkingen zien???

1 like

Goedenavond @nichtre 

Als u een betere waardering wilt hebben om de beperkingen te zien, draait het allemaal om volume.

Voor de beperkingen volstaat het om gebieden op de plaat te maken die de inktbouten ontvangen.

In de tussentijd zet ik alle massa op een beperkt gebied zoals bij een takelwagen, het gaat vinger in de noze ;-)

Ik gaf je alles in volume en maakte een kleine Von Mises om jezelf te plezieren.

Merk op dat u in zijn huidige vorm een veiligheidsfactor van meer dan vier heeft in abstacto van de weerstand van  de plafondankers aan het einde van de balk.

Kunt u aangeven wat u "resistente beperkingen" noemt, want afhankelijk van de persoon varieert het ;-)

Vriendelijke groeten

PS: welke versie van SW heb je ?

masse_sur_une_zone_limitee_-_portique_manutention_servomoteur_-zzmp.jpg
1 like

Hallo

Bedankt voor al deze hulp.

Oké, dus voor de beperkingen moet je alles in volume doorlopen, het werkt.

Ja, als ik het heb over resistente spanningen, heb ik het over von mise-beperkingen, controleer of de spanningen in het portaal de waarde van het Re-materiaal niet overschrijden met een veiligheidscoef.

Bedankt voor alles, ik kom er nu doorheen!!

2 likes