Hallo
Het is geen bug in de strikte zin van het woord, anders zou het zich gemakkelijk voortplanten.
De simulatiegegevens staan in een extern bestand (nou ja, het is intern, maar het is een specifiek type extensie dat aan de native is gekoppeld), je kunt het heel goed zien als je een PAQ en GO doet, omdat ze als zodanig worden opgeslagen.
Deze bestanden zijn echter toegevoegd aan het native bestand, dus als het native bestand corrupt en goed beschuit is, kunt u uw resultaten niet lezen zonder. Er is geen resultaatlezer die onafhankelijk is van het originele bestand, wat begrijpelijk is omdat het bijvoorbeeld geen post-simulatierapport is.
Ik geef je mijn ervaring en mijn tips om dit soort ongemak te voorkomen. Het is niet wetenschappelijk en moeilijk te reproduceren, maar het werkt als we waakzaam blijven.
1°) Maak regelmatig handmatige back-ups
2°) Stel de automatische saves goed in, evenals het aantal versies (overschrijven gebeurt bijvoorbeeld na 7 versies of meer, het is aan jou om in te stellen).
2bis) spreid de automatische back-ups goed uit, omdat ik merkte dat als de automatische back-up relatief lang is of als je tegelijkertijd een handmatige back-up maakt en boem! Het risico op crashes neemt toe.
Evenzo, als u snel klikt en het automatisch opslaan plaatsvindt, neemt het risico op crashen of iets dat ten minste een herstart (zonder gegevensverlies) van SolidWorks vereist, toe
3°) Het ding dat doodt. Opgemerkt moet worden dat SolidWorks het geheugenbeheer zeer slecht beheert. Als gevolg hiervan, wanneer u bijvoorbeeld kinematica doet en uw onderdelen vele malen beweegt om redenen van fijnafstemming, verschijnen er voorlopersymptomen van de toekomstige souk. Dit doet het ook met beweging , wat automatische kinematica is De enige oplossing om alles op te slaan, van tijd tot tijd of zodra er symptomen optreden (over het algemeen werken basisfuncties niet meer of slecht) en VOORAL om uit SW te komen en het meerdere keren in een halve dag opnieuw op te starten.
Ik kom om te stoppen met emm te zijn..... Ik heb een automatische herinnering die me vertelt om SW altijd te sluiten en opnieuw te openen. Sinds ik dit doe - weliswaar vervelend - verlies ik geen bestanden of simulatieresultaten meer.
Ik weet dat het pijnlijk is, maar het stelt je in staat om je haar te bedekken en niet te wanhopen aan de toekomst van de mensheid!
Vriendelijke groeten