Kan solidworks-document niet opnieuw openen

Hallo

Ik heb een niet al te complexe montage gemaakt op solidworks 2017, vervolgens een bewegingsanalyse uitgevoerd met veren, motoren, enz... Tot dusverre goed.

Maar na het opslaan van het document en het sluiten van de software, is het onmogelijk om ernaar terug te gaan!

SolidWorks draait voor onbepaalde tijd in "assemblagereconstructie" en geeft niet op.

PS: terwijl de basisassemblage ongeveer 1 MB was, weegt dezelfde na bewegingsanalyse meer dan 30 MB. Normaal?

Hallo

Het overkomt mij van tijd tot tijd en helaas heb ik nooit een oplossing gevonden op de assemblages. Merk op dat dit mij nooit overkomt op individuele onderdelen, maar altijd op handmatige of automatische kinematica.

Daarom doe ik veel subassemblages om te voorkomen dat ik alles opnieuw in elkaar moet zetten. Als het bestand beschadigd is, krijg ik een ante-1 of -2 versie en sla ik op met een hogere index. Herstelbare bestanden werken zolang u SW correct hebt ingesteld om het aantal versies en een voldoende bewaarperiode te hebben.

Ik doe ook een of twee keer per week een pack-and-go met een specifiek versienummer. Op die manier kan ik op een makkelijkere manier teruggaan dan bij een back-up waarbij je nooit echt weet welke versie je gaat krijgen.

In ieder geval verlies ik een deel van het werk voor een paar uur of langer.

Daarom heb ik een doos met "vloekvloeken" waarmee ik mijn woede en de ernstigste beledigingen kan uitstorten, Rodudiou!

Vriendelijke groeten

Dank u voor uw antwoord, dat mij tegelijkertijd troost en verdriet doet. Ik ben dus niet de enige in dit geval! Is het een solidworks-bug? Is er geen manier om de simulatieberekeningsgegevens op te slaan in een extern bestand om de initiële assemblage te behouden en niet systematisch alle aanpassingen die met nauwgezetheid zijn gemaakt urenlang te verliezen??

Hallo

Het is geen bug in de strikte zin van het woord, anders zou het zich gemakkelijk voortplanten.

De simulatiegegevens staan in een extern bestand (nou ja, het is intern, maar het is een specifiek type extensie dat aan de native is gekoppeld), je kunt het heel goed zien als je een PAQ en GO doet, omdat ze als zodanig worden opgeslagen. 

Deze bestanden zijn echter toegevoegd aan het native bestand,  dus als het native bestand corrupt en goed beschuit is, kunt u uw resultaten niet lezen zonder. Er is geen resultaatlezer die onafhankelijk is van het originele bestand, wat begrijpelijk is omdat het bijvoorbeeld geen post-simulatierapport is.

Ik geef je mijn ervaring en mijn tips om dit soort ongemak te voorkomen. Het is niet wetenschappelijk en moeilijk te reproduceren, maar het werkt als we waakzaam blijven.

1°) Maak regelmatig handmatige back-ups
2°) Stel de automatische saves goed in, evenals het aantal versies (overschrijven gebeurt bijvoorbeeld na 7 versies of meer, het is aan jou om in te stellen).

2bis) spreid de automatische back-ups goed uit, omdat ik merkte dat als de automatische back-up relatief lang is of als je tegelijkertijd een handmatige back-up maakt en boem! Het risico op crashes neemt toe.

Evenzo, als u snel klikt en het automatisch opslaan plaatsvindt, neemt het risico op crashen of iets dat ten minste een herstart (zonder gegevensverlies) van SolidWorks vereist, toe

3°) Het ding dat doodt. Opgemerkt moet worden dat SolidWorks het geheugenbeheer zeer slecht beheert. Als gevolg hiervan, wanneer u bijvoorbeeld kinematica doet en uw onderdelen vele malen beweegt om redenen van fijnafstemming, verschijnen er voorlopersymptomen van de toekomstige souk. Dit doet het ook met beweging , wat automatische kinematica is De enige oplossing om alles op te slaan, van tijd tot tijd of zodra er symptomen optreden (over het algemeen werken basisfuncties niet meer of slecht) en VOORAL om uit SW te komen en het meerdere keren in een halve dag opnieuw op te starten.

Ik kom om te stoppen met emm te zijn..... Ik heb een automatische herinnering die me vertelt om SW altijd te sluiten en opnieuw te openen. Sinds ik dit doe - weliswaar vervelend - verlies ik geen bestanden of simulatieresultaten meer.

Ik weet dat het pijnlijk is, maar het stelt je in staat om je haar te bedekken en niet te wanhopen aan de toekomst van de mensheid!

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Heb je een automatische back-up? Als dat zo is, kijk dan in c==>tijd tenminste lijkt mij. Er zijn de tijdelijke autosave-bestanden en autosave-bestanden opgeslagen in geval van een crash....

Hallo @ac cobra

Je moet naar ==>Opties ==>Back-up/Herstel ==> Back-up map.

Er zijn verschillende mogelijkheden, zoals het scheiden van de back-upbestanden van de werkmappen.

Dit ziet er als volgt uit, als het pad is gemaakt door Solidworks
C:\Gebruikers\Eigenaar\AppData\Local\TempFileBackupSW

Vriendelijke groeten

Ja, een back-up maken is essentieel en het voorkomt verlies van elementen of samenstellingen... Maar mijn eerste probleem is specifiek met bewegingsanalyse, en hoewel ik meerdere back-upkopieën van mijn assembly bewaar, verlies ik mijn bewegingsanalyse na elke sessie omdat het bestand (dat in grootte is vermenigvuldigd) niet meer opent.

Elke keer moet je een opgeslagen versie van het geheel terugnemen, vervolgens alle motoren, veren, contacten enz. opnieuw installeren... voor een nieuwe analyse die verloren gaat zodra het programma wordt afgesloten. En dit kan bijzonder vervelend zijn: stel je een uurwerk of slotuurwerk voor met overal kleine veren!

Hallo

Heb je ooit geprobeerd contact op te nemen met je wederverkoper om te zien of ze een oplossing hebben of dat er al een ticket open staat over dit onderwerp.

Hallo @Poudreverte.

Het is nieuwsgierig wat je zegt, want het lijkt mij dat er al een oplossing is die eenvoudig kan zijn met nieuwe tabbladen door de instellingen te kopiëren.

Maar aan de andere kant is dit wat ik je voorstel, wetende dat ik niet weet of het bij je past. (Ik gebruik het voor PEF-simulatie bij het bewerken van onderdelen in de ASM).

1°) Maak een map aan voor elke iteratie, bv. simul 1, simul2, enz...

1bis )Elke keer dat je een iteratie hebt afgerond sla je op in een nieuwe map en maak je een "kopie open".

2° Elke keer dat je een bewegingsanalyse doet, doe je een pack en ga je de hele ASM en je bewegingsanalyse door. Als het elke keer in een aparte map wordt opgeslagen, wordt het volledig waterdicht in vergelijking met andere versies, en ook waterdicht vanuit het oogpunt van bewegingsanalyse.

Hiervoor moet je natuurlijk veel mappen maken: maar op deze manier verlies je de instellingen van de ene versie naar de andere niet.

Echter, een voorzorgsmaatregel als u de onderdelen wijzigt, sluit de vorige versies goed  en open goed met de versie gemaakt in pak en ga in de nieuwe map. Anders worden de stukken die zijn gewijzigd omdat ze dezelfde naam hebben, bijgewerkt als ze op het scherm aanwezig zijn (d.w.z. geopend).

Ik heb een andere oplossing die zowel eenvoudiger als potentieel zwaarder is om u aan te bieden als de bovenstaande helemaal niet bij u past.

Vriendelijke groeten

1 like

Uw Zozo_mp oplossing is ongeveer de eenvoudigste en meest effectieve die ik heb gevonden, maar verre van perfect: kopieer en bewaar mijn werk bij elke stap VOORDAT u met de bewegingsanalyse begint, wetende dat ik na berekeningen de verkregen afbeeldingen en video's kan opslaan, maar dat de assemblage met de resultaten niet meer wil openen en daarom op de proef wordt gesteld. vuilnisbak. 

Dan hoef je alleen nog maar een van de opgeslagen kopieën te openen om deze te wijzigen en een analyse opnieuw te starten... Uiteindelijk veel bestanden en manipulaties om het probleem te omzeilen.