Kan "beschrijving" niet selecteren in SW-eigenschappen

Hallo

De afgelopen dagen heb ik niets kunnen kiezen uit het dropdown-menu "eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen".

Heeft u alstublieft een oplossing voor mij?

Bij voorbaat dank.

capture.png

Als je het eigendomsdossier van je stuk maakt, wat heb je dan?

Idem:(

Is je datakaart goed ingevuld?

Hallo

In Extra, Opties, Bestandslocatie, zoekt naar:

Bestand met aangepaste eigenschappen

Het aangegeven pad moet het bestand bevatten: properties.txt die de inhoud van dit vervolgkeuzemenu configureert, als dit niet het geval is, moet u naar de juiste map verwijzen, de standaardmap is:

C:\ProgramData\SolidWorks\SOLIDWORKS 2015\lang\english

Succes 

Mick

2 likes

Hallo

Om uw accommodatielijst bij te werken:

1) Ga naar het volgende adres op uw extensie:

C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2015\lang\english

Daar vindt u een "properties.txt" bestand

Dit zijn je solidworks-eigenschappen die in het dropdown-menu verschijnen.

2) Bewerk deze lijst volgens uw behoeften

Voorbeeld:

Beschrijving

Artikelcode

...

Maar bovenal, verwijder "ID punching" niet

3) Sla het bestand op nadat het is bewerkt

4) Ga terug naar Solidworks en klik op opties

5) Ga in het tabblad "systeemopties" naar "bestandslocatie"

6) In "toon mappen voor:", scrolt u naar beneden in de vervolgkeuzelijst naar "Aangepaste eigenschapsbestanden"

7) U ziet het adres van de lijst verschijnen in het vak "mappen:"

Om problemen te voorkomen, verwijdert u het en target u het opnieuw door erop te klikken => "verwijderen" en vervolgens op "toevoegen" en naar de map te gaan waar u het bestand "properties.txt" hebt bewerkt 

HERINNERING: Het is in C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2015\lang\english , maar je kunt de link niet kopiëren, je moet handmatig retargeten.

8) Klik op ok in je "systeemopties" (waardoor ze worden gesloten) en doe een test op een onderdeel.

Controleer of de waarde die u in de eigenschappen moet invoeren inderdaad een teksttype-waarde is en pas op dat u niet op het tabblad "configuratiespecifiek" staat, maar op het tabblad "aanpassen" (zie de bijgevoegde schermafbeelding)

Logischerwijs hoort het goed te werken.

Fijne dag.

resume_prorietes.jpg
3 likes

Hallo

Naar mijn mening is het geen probleem met het properties.txt bestand, het is meer te wijten aan een probleem van geïmporteerde eigenschappen met de onderdelen. Zijn er onderdelen ingevoegd? (kamer in kamer)

Ter informatie: hetzelfde geldt voor de gelaste onderdelen

U kunt het bestand bewerken op het adres "weldmentproperties.txt":

C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2015\lang\english\lassen

Richt de bestandslocatie opnieuw in de opties

Deze keer in "toon mappen voor:" en je kiest de drop-downlijst "Bestand met gelaste constructie-eigenschappen"

Dezelfde manier =>Verwijderen en vervolgens toevoegen en handmatig zoekt u naar de map waar "weldmentproperties.txt" zich bevindt

Fijne dag.

1 like

Dank u en vooral mickael.alves! Probleem opgelost in minder dan 1 uur:)

Dit is een probleem wanneer u een onderdeel invoegt en ervoor kiest om de eigenschappen te importeren in de lijst met gelaste bouwwerken.

Ik krijg hetzelfde probleem wanneer ik een onderdeel plaats en de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen controleer

Aan de andere kant, als ik mezelf en het antwoord van mickael.alves herlees, zeg ik tegen mezelf dat het kan werken door de juiste eigenschappen in het bestand met laseigenschappen te zetten.

Ik ga testen omdat ik een soortgelijk probleem heb...

piece_dans_piece_5.jpg
1 like