Ik kan geen schetsentiteit of rand selecteren, mijn cursor verandert automatisch in maatvoering

Hallo, het is super gespannen!!

Ik kan geen  schetsentiteit of rand selecteren, mijn cursor verandert automatisch in een dimensie.

Zelfs met de toepassing van filters of niet.

Zelfs na het selecteren van de selectieknop!!

Ik denk dat het een optie of voorkeur is, maar ik kan de oplossing niet vinden.

Heb je een idee om dit hypergespannen ongemak te voorkomen???

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Goedenavond

Op verschillende bestanden? Wat is jouw versie van solidworks?

Een foto van het probleem of zelfs het bestand kan u helpen

3 likes

Ik ben op solidworks 2020.

Dit gebeurt op alle bestanden

Bijgevoegd bestand

vliegwiel.sldprt

Hallo

Als het systematisch is, moet het binnen de algemene parameters vallen, het soort dingen dat ons leven gemakkelijker zou moeten maken. OF iets dat er discreet af is gevallen tijdens de installatie.

Kijk in "systeeminstelling" voor wat er met schetsen te maken heeft. (kijk bij elke kans naar "Edit Odds While Dragging and Dropping")

Als dit niet het geval is, ga dan terug naar de standaardinstellingen, maar zorg ervoor dat u uw xxxx-bestand opslaat. SLDREG zodat u niet al uw aanpassingen kwijtraakt.

Vriendelijke groeten

1 like

Ik heb het SLDREG-formaat niet in save as

1 like

Het is normaal ;-) Pardon, ik was niet erg verklarend ;-)

Je moet naar ==> Extra ==> Instellingen opslaan/herstellen (selecteer vooral opslaan, het is de eerste keuze bovenaan) ==> Je kiest de naam van je bestand en zet het op het bureaublad.

Voor meer uitleg, het is HIER

Normaal gesproken wordt dit bestand sinds de 2019-versie opgeslagen voor de vorige versie. Met andere woorden, in uw 2020-versie moet u automatisch de . SLDREG 2019. U kunt ook controleren waar het bestand zich bevindt door te zoeken met de Windows-bestandsbeheerder.

Vriendelijke groeten

1 like

Ik heb alles teruggezet naar de standaardinstellingen maar het probleem blijft onopgelost, zodra ik een dimensie heb, kan ik geen schetsentiteit of rand meer selecteren, mijn cursor verandert in een dimensie. het is zo vervelend mogelijk!!

Hallo

Deze vraag lijkt te worden gedupliceerd met deze.

Als ik de oplossing voor deze vraag geloof, ben je een probleem tegengekomen met je plandocument sjabloon, zou dit dan niet ook het geval zijn met je onderdeel sjabloon?

Probeer een nieuw onderdeel te maken met het standaard Solidworks-onderdeelmodel en controleer of het probleem zich blijft voordoen.

Om te controleren of dit ook gebeurt op de assemblages?

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik zal het proberen en ik hou jullie op de hoogte

Ik zal het proberen en hou je op de hoogte