Onlangs ben ik overgestapt van SW2023 naar SW2025, evenals een nieuwe systeemoptie-back-up die door het management is verstrekt.
Ik gebruikte vroeger " save as "->Copy and open"-> "Include all reference components" en " Geavanceerde opties" om een nieuwe ASM vierkant+schroeven te maken uit een voorbeeld. In deze interface heb ik alleen de naam van mijn ASM en mijn vierkante onderdeel veranderd, en ik heb de schroeven niet aangeraakt. Alleen de aangepaste lijnen werden gekopieerd, en de links van het vierkante deel in de vierkante ASM werden direct bijgewerkt.
Ik kan deze actie niet meer doen, is er iets veranderd of heb ik een geheugenverlies? Is er een andere manier om het te doen?
Ik heb het laten nakijken. Ik heb geprobeerd het uit te vinken, maar het verandert niets. Ik heb ook geprobeerd de regel " Alles opslaan als kopie " uit te vinken in de opslag als-interface, maar dat verandert niets omdat mijn schroeven alleen-lezen zijn, het annuleert alle opname.
Kun je meer zeggen over deze twee punten? => Mijn Solidworks 2022 stelt me dit soort vragen niet... (tenzij ik een onderdeel wil opslaan of als de assemblage virtuele onderdelen heeft)
Misschien is er iets eenvoudigers dan mijn methode? Ik vond het relatief praktisch. Mijn doel is om de ASM en het onderdeel tegelijk te kopiëren, de links te behouden zonder alle andere delen te exporteren, en ze te hernoemen omdat ik ze in dezelfde map opsla als het voorbeeld (dus werkt het niet met de Pack & Go?).
Ik begrijp het iets beter... Heb je gecontroleerd of de bouten en andere (bibliotheek)componenten in " Alleen-lezen " zijn gebleven bij het wisselen tussen je twee versies van Solidworks?
Opmerking: Om een assembly of onderdeel (en hun tekeningen) te dupliceren terwijl de referenties worden gebroken, gebruik ik een aanpassing van de macro:
Mijn aanpassing bestaat erin dat de gebruiker voorkomt een element uit een herhaling te kiezen... Als je wilt, kan ik het je geven.
Ik heb deze methode nooit gebruikt voor gedeeltelijk kopiëren van assembly en de inhoud ervan. Pack and go doet het perfect, naar mijn mening is het aanvinken van " include all reference components" niet ter discussie.
Het klopt dat Pack&Go goed werkt, maar je kunt de naam niet makkelijk veranderen behalve om een achtervoegsel toe te voegen; bovendien heb ik mijn referentie in mijn bestandsnaam geschreven, dus het is onmogelijk om het te veranderen en ik moet het later nog doen.
Ik heb deze parameters. Bedankt voor het kijken, het blijft een mysterie, maar ik ga de Pack&Go gebruiken nu ik heb uitgevogeld hoe ik hem moet gebruiken.