Kan de spacemouse niet gebruiken in solidworks 2015

Hallo.

Ik heb net een 3dconnexion spacemouse ontvangen (de basis draadloze). Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd, onder drafsight werkt het zonder problemen, onder solidworks 2015 SP3 verschijnt de driver in de add-ons, aan de andere kant activeer ik het ondanks dat ik het onmogelijk om de muis te gebruiken. Bij het lezen van het document dat door 3Dconnexion wordt geleverd, zou er ook een vervolgkeuzemenu moeten verschijnen tussen "tool" en "venster" van de werkbalk, maar dit laatste is niet aanwezig.

Als iemand ooit met dit probleem is geconfronteerd, licht me dan alstublieft in.

PC met WINDOWSs 8.1

SW 2015 SP3

Hallo

Controleer eerst of de invoegtoepassing "3Dcontrol" wordt gestart wanneer SW start. Net zo zichtbaar als een bijlage. Om dit te doen, "Tools" en vervolgens "Aanvullingen... ".

Controleer vervolgens of het stuurprogramma wordt gestart wanneer Windows wordt gestart. Typ hiervoor onderaan het startmenu het commando "msconfig" en vervolgens [Enter]. Er verschijnt een venster. Gebruik het tabblad Opstarten om de lijst met programma's te zien die worden gestart wanneer Windows wordt gestart. Daarin zou je een item "3Dconnexion, Inc 3DxService" moeten zien. Hiermee controleert u of dit item is geselecteerd.

Fijne dag.

capture.png
4 likes

Ik heb het gecontroleerd, alles is in orde. Maar dit werkt niet. Wat ik niet begrijp, het werkt met DRAFTSIGHT maar solidworks niets te doen.

Bedankt

Ik denk dat je de laatste driver goed hebt gebruikt.

Zo niet, kijk dan op hun website: http://www.3dconnexion.fr/index.php?id=13&redirect2=www.3dconnexion.fr

De driver in versie 10 heeft nogal wat functies met zich meegebracht.

Ik gebruik echter het "Pro"-model en ik kan je niet meer vertellen over hoe je model werkt en hoe je het moet instellen.

Probeer het volgende: Open SW. Open vervolgens de "3D Mouse Home" en selecteer "Eigenschappen".

Bekijk alle instellingen en vooral of de rotatie niet is uitgeschakeld.

Ik ging terug naar de 2014 SP4-versie en het werkt... Ik neem contact op

3Dconnect direct en vraag hen om informatie kan een update probleem  .

Ik houd je op de hoogte wanneer iemand zich in dezelfde situatie bevindt.

Fijne dag 

1 like