Ik heb net een 3dconnexion spacemouse ontvangen (de basis draadloze). Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd, onder drafsight werkt het zonder problemen, onder solidworks 2015 SP3 verschijnt de driver in de add-ons, aan de andere kant activeer ik het ondanks dat ik het onmogelijk om de muis te gebruiken. Bij het lezen van het document dat door 3Dconnexion wordt geleverd, zou er ook een vervolgkeuzemenu moeten verschijnen tussen "tool" en "venster" van de werkbalk, maar dit laatste is niet aanwezig.
Als iemand ooit met dit probleem is geconfronteerd, licht me dan alstublieft in.
Controleer eerst of de invoegtoepassing "3Dcontrol" wordt gestart wanneer SW start. Net zo zichtbaar als een bijlage. Om dit te doen, "Tools" en vervolgens "Aanvullingen... ".
Controleer vervolgens of het stuurprogramma wordt gestart wanneer Windows wordt gestart. Typ hiervoor onderaan het startmenu het commando "msconfig" en vervolgens [Enter]. Er verschijnt een venster. Gebruik het tabblad Opstarten om de lijst met programma's te zien die worden gestart wanneer Windows wordt gestart. Daarin zou je een item "3Dconnexion, Inc 3DxService" moeten zien. Hiermee controleert u of dit item is geselecteerd.