Hoi allemaal Ik geef een boodschap door van een Elzasser leraar om beschermende maskers te maken tegen covid19. Ze zijn eenvoudig te maken en nemen weinig tijd in beslag (zie de sjablonen op GoogleDrive hieronder) Het gaat goed met je Alan
"Hallo
Guillaume Fonné, een bouwleraar aan de Schwendi middelbare school in Ingersheim, is op zijn middelbare school begonnen met de productie van gezichtsbeschermingsmaskers door middel van 3D-printen. Een team van leerkrachten is aan het werk. Initiatieven voor het afdrukken van maskers vermenigvuldigen zich op internet en sociale netwerken, maar de vraag is groot.
Over dit masker zegt Guillaume Fonne dat het model is verbeterd en aan comfort heeft gewonnen. Het werd maandag met succes getest door huisartsen in Colmar tijdens huisbezoeken aan patiënten die mogelijk besmet waren met COVID19. Verpleeghuizen en bejaardentehuizen hebben geen apparatuur, tandartsen die de spoedeisende zorg voortzetten, liberale verpleegkundigen.... en we hebben het niet over de ziekenhuisomgeving (maar ik denk dat onze indrukken er misschien niet aan zijn aangepast). Er is nog tijd om uit te printen. Wat betreft het scherm, het is gemaakt met een A4-vel overheadprojector of in transparante bestandsomslagen, er zijn nog steeds voorraden op onze middelbare scholen. Twee filets met een straal van 50 mm worden vanaf de onderkant van het scherm gesneden met een snijder, lasersnijder of gewoon met een schaar.
Zou u deze boodschap kunnen overbrengen aan de leerkrachten in uw scholen die een bijdrage zouden kunnen leveren aan dit project ? Het idee is natuurlijk om zoveel mogelijk 3D-printers in de wijk Straatsburg en daarbuiten te mobiliseren. De distributie van maskers zou lokaal zijn en door elk etablissement worden georganiseerd, evenals de informatie aan potentiële ontvangers.
In bijgevoegde bestanden, de numerieke modellen en hieronder een link naar een cloud met deze zelfde bestanden in verschillende versies (onder voorbehoud van evolutie).
Je vraagt je af waarom ze de extra gele clips hebben gemaakt in plaats van ze in dezelfde kamer te doen. Een kleine topologische optimalisatie om 53% meer materie te consumeren zou geen slecht idee zijn. Want minder materiaal betekent een kortere tijd om in draadafzettingen te printen.
Het is duidelijk dat je iemand moet vinden met de optimalisatie- of "generativ design"-software om het ontwerp te verbeteren. ;-)
Misschien kan iemand van Visiativ met de software voor topologie-optimalisatie zich eraan houden. Is het niet @Clémentine ;-) Dit zou een uitstekend voorbeeld zijn van optimalisatie in dienst van de mensheid (niet de krant, maar het menselijk ras)
Als je lashelmen hebt gebruikt, moet het vervangen van het ondoorzichtige glas het doen ;-)
Vriendelijke groeten
Merk op dat dit het model met de hoofdband (anti-speeksel) moet zijn, terwijl het model dat om de nek wordt geplaatst van dichtbij effectiever is omdat de luchtstroom gedwongen wordt door de bovenkant te gaan en meer beperkt is vanaf de zijkanten. En wat meer is, hij neemt niet het voortouw.
Ik nodig u uit om ook naar deze meer simplistische versie te kijken, die niet minder effectief is.
Hier is de link naar de video waarin wordt uitgelegd hoe je de link kunt leggen tussen de medische wereld en de fabrikant.
link naar de video die alles uitlegt: youtube.com/watch?v=tAcXuqAD4Tk (waar in sommige media al over gesproken is)
Link naar de ondersteuning: https://www.leetchi.com/c/covid3d-la-plateforme-qui-met-en-relation-makers-et-professionnels-au-contact-du-public (als je net als ik niet kunt produceren, doet een helpende hand altijd goed gezien de omstandigheden)
Trouwens, heb je je indrukken op volle toeren draaien?
Hoi @Zozo_mp, Zeer verstandige opmerking! Ik had niet gezien dat de baard van de leraar zo verouderd was. We hebben een speciale baardkap nodig. Anders had Pelloux er aan het begin van de crisis op gewezen dat de baard drager was van mogelijke microben (en dus het virus). Om over na te denken, om een compromis te vinden.
Nou, Aliende, naar mijn bescheiden mening, zelfs als je het virus op je gezicht hebt, is het beter om het op je baard te hebben dan in je mondhoek. Baard die overigens ook gewassen kan worden. Hoewel ingewikkelder voor Panoramix.
De baard is meer een probleem voor een goede hermetisme van maskers dan voor een sanitair probleem.