Impressie 3D

Hallo

Ik zou graag feedback willen hebben over 3D-printen wanneer je een "massief" onderdeel impimaleert met een cilinder met een diameter van 100 mm, wanneer je ombouwt naar stl, zal de printer zelf het materiaal binnenin minimaliseren of alleen het buitenoppervlak printen, of het vol maken?

1 like

Hallo @Gerald,

U moet weten welk materiaal en proces u wilt gebruiken (stereolithografie, ABS-draad, ...)

Ik ga alleen mijn persoonlijke ervaring geven: ik heb vaak onderdelen laten maken door stereolithografie, en mijn onderaannemer maakte ze voor mij in schaal (poeder van binnen niet "versmolten", terwijl mijn bestanden een vast onderdeel lieten zien. Vervolgens heeft hij ze op mijn verzoek vol voor mij gemaakt en volledig "versmolten" voor mechanische onderhoudsbehoeften.

Ik denk dat dit alles gezien zal moeten worden bij de onderaannemer die je kiest.

3 likes

Hoi @ Gerald

Naar mijn bescheiden mening

Het printerlogboek moet in het geval van een STL (wat voor mij een oppervlaktelogboek is)

conciderer dat het volume vol is, dus

Vul het volume tussen de gescande oppervlakken

maar ik kan onzin zeggen, in dit geval zal een info erg nuttig voor mij zijn

Het STL-bestandsformaat is een formaat dat wordt gebruikt in stereolithografiesoftware . Dit formaat is ontwikkeld door het bedrijf 3D Systems. Dit bestandsformaat wordt door veel andere bedrijven gebruikt. Het wordt veel gebruikt voor rapid prototyping en computerondersteunde productie. Het STL-bestandsformaat beschrijft alleen de oppervlaktegeometrie van een object in 3 dimensies. In het bijzonder bevat deze indeling geen informatie over de kleur, textuur of andere gebruikelijke parameters van een computerondersteund ontwerpmodel.

http://www.priximprimante3d.com/modeliser/

@+ ;-)

2 likes

De printer print wat je het stuurt! Dus een volle kamer maakt een volle kamer!

U heeft de mogelijkheid om in honingraat te printen (gewichts- en materiaalbesparend)

Met de weinige ervaring die ik heb, is het niet goed om grote massieve gewichten te printen, het creëert snel gaten op de gewenste afmetingen.

Al deze instellingen worden gemaakt op het logboek van de printer (honingraat, verandering van dichtheid op sommige plaatsen...)

5 likes

Ik ben van plan een ultimaker 2 3D-printer te kopen

en ik vraag me af over de processen 

Hallo

Het hangt allemaal af van wat je wilt en waar je om vraagt.

Sommige leveranciers optimaliseren het proces door de binnenkant uit te hollen om poeder terug te winnen en de prijs te verlagen.

Wel heb je natuurlijk een evacuatiegat nodig.

Wil je niet voor onaangename verrassingen komen te staan, geef dan bij het aanvragen van een offerte aan dat je een vol volume wilt.

Om echter te weten, zal het maken van een volledige kamer natuurlijk duurder zijn.

Probeer je onderdeel naar Sculpted te sturen om een live prijs te krijgen, hun offertesysteem gemaakt van een vast onderdeel in ontwerp blijft vol bij het printen TENZIJ ze evacuatiegaten toevoegen (ze hebben een module voor).

Voor de anderen geeft u aan wat u wilt.

Succes

Ik zag net je laatste bericht:)

Wees voorzichtig bij het kopen, je moet zeker zijn van wat je wilt.

Ultimaker = ABS-draad en, na vele malen getest, betekent dit een zeer lage mechanische weerstand...

Ik denk (maar het is nog steeds een persoonlijke mening) dat een gesinterd of stereoonderdeel veel beter is dan een ABS-draadonderdeel.

Het hangt allemaal af van wat je vervolgens wilt doen, of het nu voor "decoratieve" objecten is of om afmetingen en assemblages te controleren, het zou goed moeten zijn (kijk naar de diktes van de afgezette draden, hoe kleiner het is, hoe beter het is in termen van precisie) maar als het is om functionele prototypes te maken met echte mechanische weerstand, Het sinteren kun je net zo goed uitbesteden.

A+

1 like

Voor een FDM-printer zijn er geen evacuatiegaten nodig omdat het draadafzetting is.

Wat mij betreft, ik ging voor een onderaanneming in sintering / stereo en niet in draadstorting.

Als dit het geval is, is het duidelijk dat ja, bij het bewaren van garen kun je doen wat je wilt...

1 like

@Jose

Ik heb gevraagd om meerdere prototypes op verschillende machines en de verhouding kwaliteit-precisie-soliditeit gaat naar de ultimaker2

Het is voor het maken van onderdelen zonder grote mechanische belasting. Mouwen, beugels enz... Geen kamers waar je iets woont.

Ik heb een onderdeel laten maken voor een stofzuiger, en er is alleen een onderdeel dat door ultimaker is ontvangen dat verzet (en nog steeds verzet tegen mijn vrouw, dat wil zeggen)

De printer accepteert verschillende soorten materialen, abs, pla, hout, zachte pla

4 likes

Ik zal eraan toevoegen dat er in termen van precisie inderdaad het pegasus-project in SLA is, maar nog niet uitgebracht, goedkoper en kleiner...

Het is niet de grootte die telt, maar toch een beetje

Goedenavond  @Gerald,

De hoeveelheid materiaal wordt aangepast wanneer je het programma start dat de punten berekent

Op de mijne bijvoorbeeld, toont het me een bericht met de vraag of ik de standaardconfiguraties wil behouden

die ongeveer 70% van het materiaal gebruikt, nog minder denk ik, ik ben niet meer thuis maar ik kan het wel laten zien

in het slechtste geval vanavond in foto's...

Dus als je wilt dat het 100% vol is, moet je het instellen voordat het het NC-programma van de 3D-printer berekent

Ik zal vanavond na mijn werk een link plaatsen, zodat je kunt zien waar ik het over heb ;)

Fijne dag

2 likes

Hallo

Ik gebruik een 2X-replicator en je kunt je niveau van "vulling" kiezen, afhankelijk van wat je wilt doen, of het gewoon een onderdeel is voor esthetiek, of dat het een meer functioneel onderdeel is ...

Cdt

Eric

2 likes

@centor Dank u

@frepo wat is een replicator 2x waard in kwaliteit? Ik hoef niet op bestelling te drukken bij ultimaker lol Zelfs als ik echt gemotiveerd ben, want het stuk dat ze me hebben gestuurd is echt goed gemaakt. (verzonden zoals het is, ongeverfd, ongepolijst) 

Wat me zorgen baart met mijn aanpak, is dat de bedrijven perfect weten welke instellingen moeten worden gebruikt om goede kwaliteit te produceren, en ik ben bang om in een configuratie terecht te komen waarin ik ga muggenziften voordat ik iets schoons doe

@Gerald

Ik kan niet antwoorden voor de replicator, maar van mijn kant kocht ik de mijne bij parel deze FreeSculpt 3D-Drucker

Ik zal je de links voor de 3 versies doorgeven, misschien zal het je interesseren

http://www.pearl.ch/ch-a-PV8600-1122.shtml?query=print+3d (printerversie)

http://www.pearl.ch/ch-a-PV8610-1122.shtml?query=print+3d (printerversie en scansoftware)

http://www.pearl.ch/ch-a-PV8610-1122.shtml?query=print+3d (printerversie en scansoftware + 3D-software)

A Ja, pas op dat je niet dezelfde fout maakt als ik, want ik kocht de eerste, en ik dacht dat ik daarna de scansoftware zou kopen, maar alleen die waarvan het bedrijf de software alleen bij de printer levert en niet apart :x

Dus 1 versie zonder software behalve die voor de printer:)

2e versie met het Trimodo-programma (ik weet niet hoe nauwkeurig het is, dus ik kan je niet meer vertellen)

3e versie met het programma trimodo + TriScatch 3D  (waarvan ik niet weet dat ze de 3D-software hebben gewijzigd voordat het turbocad is)

Voor de rest van de informatie zal ik je vanavond passeren:)

In ieder geval doet de printer het erg goed:)

@ Gerald

er is een site voor 3D-printen waar geen info en test is

http://www.lesimprimantes3d.fr/forum/search.php?keywords=format+impression&sid=4d3bf63cb9260d516bf9f8ce45bed22a

@+ ;-)

1 like

@gt22

Het bevestigt mijn keuze in termen van karakteristieke grootte en precisie en type materialen.

Er is inderdaad zotrax maar er zijn maar 2 soorten materiaal mogelijk

@Gerald: In de groep "3D-printer" heb je een link geplaatst op een printervergelijkingssite, dus ik denk dat je je keuze daarop hebt gebaseerd.

Het staat dus niet meer ter discussie...

Ik ben aan het herkaderen omdat we naar mijn mening weggaan van het onderwerp (zie vraag)

Zelfs met al het advies van de wereld dat je in het begin zult moeten klungelen, zul je niet de eerste keer met het perfecte stuk uitkomen.

Maar u moet weten dat er nogal wat instelmogelijkheden zijn op de software die aan uw printer is gekoppeld.

2 likes

@tomalan, het probleem met groepen is dat je de indruk hebt (3D lol) dat er niemand naartoe gaat

Ik ben niet het type dat genoegen neemt met een enkele site, omdat er vaak vooroordelen zijn. 

De GT22 is technisch iets nauwkeuriger, en als ik de vraag niet had gesteld, had ik het niet geweten.

2 likes

@Gerald

Hier heb ik je gescreend waar je in het programma de configuratie voor de hoeveelheid materiaal hebt.

Ik heb 2 versies van een programma voor een 3D-printer kunnen zien, en ik heb kunnen zien dat deze bijna identiek zijn

van de 2

config_programme_print_3d.pdf
1 like