Ik zou graag feedback willen hebben over 3D-printen wanneer je een "massief" onderdeel impimaleert met een cilinder met een diameter van 100 mm, wanneer je ombouwt naar stl, zal de printer zelf het materiaal binnenin minimaliseren of alleen het buitenoppervlak printen, of het vol maken?
U moet weten welk materiaal en proces u wilt gebruiken (stereolithografie, ABS-draad, ...)
Ik ga alleen mijn persoonlijke ervaring geven: ik heb vaak onderdelen laten maken door stereolithografie, en mijn onderaannemer maakte ze voor mij in schaal (poeder van binnen niet "versmolten", terwijl mijn bestanden een vast onderdeel lieten zien. Vervolgens heeft hij ze op mijn verzoek vol voor mij gemaakt en volledig "versmolten" voor mechanische onderhoudsbehoeften.
Ik denk dat dit alles gezien zal moeten worden bij de onderaannemer die je kiest.
Het printerlogboek moet in het geval van een STL (wat voor mij een oppervlaktelogboek is)
conciderer dat het volume vol is, dus
Vul het volume tussen de gescande oppervlakken
maar ik kan onzin zeggen, in dit geval zal een info erg nuttig voor mij zijn
Het STL-bestandsformaat is een formaat dat wordt gebruikt in stereolithografiesoftware . Dit formaat is ontwikkeld door het bedrijf 3D Systems. Dit bestandsformaat wordt door veel andere bedrijven gebruikt. Het wordt veel gebruikt voor rapid prototyping en computerondersteunde productie. Het STL-bestandsformaat beschrijft alleen de oppervlaktegeometrie van een object in 3 dimensies. In het bijzonder bevat deze indeling geen informatie over de kleur, textuur of andere gebruikelijke parameters van een computerondersteund ontwerpmodel.
Het hangt allemaal af van wat je wilt en waar je om vraagt.
Sommige leveranciers optimaliseren het proces door de binnenkant uit te hollen om poeder terug te winnen en de prijs te verlagen.
Wel heb je natuurlijk een evacuatiegat nodig.
Wil je niet voor onaangename verrassingen komen te staan, geef dan bij het aanvragen van een offerte aan dat je een vol volume wilt.
Om echter te weten, zal het maken van een volledige kamer natuurlijk duurder zijn.
Probeer je onderdeel naar Sculpted te sturen om een live prijs te krijgen, hun offertesysteem gemaakt van een vast onderdeel in ontwerp blijft vol bij het printen TENZIJ ze evacuatiegaten toevoegen (ze hebben een module voor).
Wees voorzichtig bij het kopen, je moet zeker zijn van wat je wilt.
Ultimaker = ABS-draad en, na vele malen getest, betekent dit een zeer lage mechanische weerstand...
Ik denk (maar het is nog steeds een persoonlijke mening) dat een gesinterd of stereoonderdeel veel beter is dan een ABS-draadonderdeel.
Het hangt allemaal af van wat je vervolgens wilt doen, of het nu voor "decoratieve" objecten is of om afmetingen en assemblages te controleren, het zou goed moeten zijn (kijk naar de diktes van de afgezette draden, hoe kleiner het is, hoe beter het is in termen van precisie) maar als het is om functionele prototypes te maken met echte mechanische weerstand, Het sinteren kun je net zo goed uitbesteden.
Ik heb gevraagd om meerdere prototypes op verschillende machines en de verhouding kwaliteit-precisie-soliditeit gaat naar de ultimaker2
Het is voor het maken van onderdelen zonder grote mechanische belasting. Mouwen, beugels enz... Geen kamers waar je iets woont.
Ik heb een onderdeel laten maken voor een stofzuiger, en er is alleen een onderdeel dat door ultimaker is ontvangen dat verzet (en nog steeds verzet tegen mijn vrouw, dat wil zeggen)
De printer accepteert verschillende soorten materialen, abs, pla, hout, zachte pla
Ik gebruik een 2X-replicator en je kunt je niveau van "vulling" kiezen, afhankelijk van wat je wilt doen, of het gewoon een onderdeel is voor esthetiek, of dat het een meer functioneel onderdeel is ...
@frepo wat is een replicator 2x waard in kwaliteit? Ik hoef niet op bestelling te drukken bij ultimaker lol Zelfs als ik echt gemotiveerd ben, want het stuk dat ze me hebben gestuurd is echt goed gemaakt. (verzonden zoals het is, ongeverfd, ongepolijst)
Wat me zorgen baart met mijn aanpak, is dat de bedrijven perfect weten welke instellingen moeten worden gebruikt om goede kwaliteit te produceren, en ik ben bang om in een configuratie terecht te komen waarin ik ga muggenziften voordat ik iets schoons doe
A Ja, pas op dat je niet dezelfde fout maakt als ik, want ik kocht de eerste, en ik dacht dat ik daarna de scansoftware zou kopen, maar alleen die waarvan het bedrijf de software alleen bij de printer levert en niet apart :x
Dus 1 versie zonder software behalve die voor de printer:)
2e versie met het Trimodo-programma (ik weet niet hoe nauwkeurig het is, dus ik kan je niet meer vertellen)
3e versie met het programma trimodo + TriScatch 3D (waarvan ik niet weet dat ze de 3D-software hebben gewijzigd voordat het turbocad is)
Voor de rest van de informatie zal ik je vanavond passeren:)