Printen met indicatie onderwijslicentie

Hallo

Mijn ontwerpbureau heeft oude Solidworks-bestanden die willekeurig worden afgedrukt met de aanduiding "onderwijslicentie" onderaan de plannen, en het probleem lijkt te komen van een boutbibliotheek die bij het modelleren is gebruikt.

(De frequentie van het verschijnen van de annotatie is praktisch systematisch sinds onze overgang naar de sp2-versie van 2016)

Is er een andere manier om dit te verhelpen dan het systematisch verwijderen van alle bouten?

1 like

Nee, de enige oplossing is om alle onderdelen met het studentenicoontje (in de vorm van een studentenmuts) te verwijderen.

2 likes

Hallo

Nee, dat is niet mogelijk: je kunt in de 3D-assemblageboom zien dat sommige componenten een studentenhoedsymbool hebben: je moet deze bestanden volledig opnieuw tekenen vanaf een lege pagina om de annotatie op de plannen te verwijderen, zie hier:

https://www.youtube.com/watch?v=3w97ppQAoS4

En dit heeft niets te maken met de update in 2016.

Wees voorzichtig, de 2016 SP3 is 2 weken geleden uitgebracht en lost veel bugs op ! We moeten de update zo snel mogelijk uitvoeren!

2 likes

Hallo

Kijk in de /option/ tekentool als "Watermerk afdrukken niet synchroon" en niet is aangevinkt.

Moge de kracht met je zijn

filigrane.jpg
3 likes

Edit: zoals ik hierboven al zei, het werkt niet, je moet het onderdeel volledig opnieuw ontwerpen.

Men kan proberen het probleem op te lossen met het myCAD-hulpprogramma genaamd CopyOptions:

We kiezen een referentiedocument dat niet is gemaakt met een studentenlicentie, en we kiezen ervoor om als document de documenten aan te passen met de studentenhoed.

Uittreksel uit de hulp:

Presentatie van het hulpprogramma "CopyOptions" 

Met CopyOptions kunt u SolidWorks-opties kopiëren van een referentiedocument (onderdeel, assemblage of tekening) naar een of meer documenten van hetzelfde type.

Met deze tool kunt u ook uw basiskaarten automatisch vervangen volgens het formaat van het document. Dit kan nuttig zijn voor het standaardiseren van documenten uit verschillende bronnen om uitwisselingen met onderaannemers en partners te vergemakkelijken.

1 like

Dank u voor de snelheid van uw antwoorden.

Ik zal je oplossingen proberen.

3 likes

Hallo

Er zit een klein stukje software in de solidworks map dat het logo van de onderdelen van de gereedschapskist verwijdert, probeer het te zien voor het logo blik. Ik heb het al gebruikt voor de onderdelen van de gereedschapskist, maar nooit getest voor het studentenlogo. Om te proberen

sldsetdocprop.exe
1 like

Als er een andere oplossing was om dit probleem te omzeilen dan de totale verwijdering van de aanstootgevende componenten, denk ik dat Dassault Système een beetje hoofdpijn zou zijn, aangezien studenten- en pro-licenties niet echt dezelfde prijs hebben.

2 likes

De enige manier om dit te doen is via de schermafbeelding

en u drukt uw exemplaar af

Als het toolboxstukken zijn die zijn gemaakt op basis van een studentenlogboek

Deze onderdelen moeten opnieuw worden gedaan met een Pro-logboek

dus verwijder alle belastende delen en de refaires geen keuze ;-(

(zo is het om stagiaires te laten werken met het studentenlogboek)

@+ ;-)

PS:

Kijk naar de situatie heeft niet meerdere toolboxbibliotheken

1 like

Net als iedereen denk ik dat je weinig keuze hebt (althans binnen de wet): je moet de onderdelen opnieuw doen met een professionele licentie en niet met een studentenlicentie!

1 like

.PL kopieeroptie werkt hiervoor niet.

Ik had het al geprobeerd.

Voor Manu67 werkt het ook niet, ik heb net getest op een onderdeel dat ook onder studentenlicentie was ontworpen. Schaamte.

Net als iedereen heb je niet veel keus, je moet opnieuw ontwerpen met een pro-licentie

3 likes

Ik herhaal........................ De enige manier om dit te doen is een screenshot en het afdrukken van de kopie

Maar neem natuurlijk de bestanden die onder Educ zijn gemaakt en maak ze opnieuw aan in een Pro-versie

en registreer ze in een persoonlijke professionele bibliotheek

@+ ;-)

Hallo, ik bevestig net als de anderen dat ik de zaak had, we moesten de onderdelen opnieuw doen. Als u onderdelen in stukken heeft die ook zijn gemaakt van een educatieve licentie, bespaart u tijd om alles opnieuw te doen....

Succes!!!! Alleen Solidworks kan je helpen, we hebben ze alle onderdelen gestuurd die met een educatieve licentie zijn gemaakt, en ze hebben ze naar ons teruggestuurd zonder het hoedlogo. Na hoe hebben ze het gedaan!? Mysterie.

Vriendelijke groeten

2 likes