Ik heb een 30 A3-profiel om af te drukken (zie bijgevoegde afbeelding), en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om ze allemaal tegelijk af te drukken in plaats van de manipulatie 30 keer te herhalen?
De basisoplossing is om één blad per pagina te maken dat u vervolgens in één keer kunt overtrekken met het commando "Trace Off" (_publish).
Nu is er een truc, maar deze hangt af van de mogelijkheden van uw printer en vereist hoe dan ook een aanpassing van uw tekening. Zal het sneller zijn dan het maken van een blad en het kopiëren ervan door alleen de weergave op elke pagina te hoeven wijzigen? Ik geloof het niet...
De truc is als volgt:
-Controleer of uw printer de mogelijkheid heeft om posters af te drukken (vrij zeldzaam)
Zo niet, dan is er geen reden om verder te gaan :o(
- Als dat het geval is, moet u het A3-mozaïek maken door de weergaven van uw objectruimte samen te voegen. Het aantal weergaven dat u kunt bijvoegen, is afhankelijk van de papierformaten die uw printer aankan.
-Het enige wat u hoeft te doen is uw mozaïeken te tekenen met de juiste instellingen op uw printer.
- Als je dat allemaal hebt gedaan, zul je je realiseren dat je beter af was geweest met je lay-outs! :o)
De bestelling werkt _publisher heel goed, bedankt. Aan de andere kant drukt het de plannen van al mijn presentaties af, al mijn verschillende autocad-tekeningen open
De opdracht offline plot geeft bij het starten alle lay-outs weer van alle bestanden die in AutoCAD zijn geopend, inclusief objectruimten.
Daarna is het aan jou om hem te vertellen wat je echt wilt afdrukken dankzij de knoppen "+" en "-". U kunt ze ook in de gewenste volgorde plaatsen. Dit is erg handig als u een PDF met meerdere pagina's wilt genereren ("Publiceren naar"-lijst boven aan het venster).
Zodra alles is ingesteld, hoeft u alleen nog maar op de knop "Publiceren" te klikken. Je kunt zelfs tijdens het publiceren gewoon doorwerken.
Maar om dit te laten gebeuren, moeten al uw pagina's worden gemaakt (i blad voor pagina).