Hallo
Ik ben op zoek naar de hulp van de ontwerper van Soliworks die mij zijn methoden voor het printen van automatische plaatwerkonderdelen zou kunnen geven, of in ieder geval zo snel mogelijk.
Ik heb verschillende methoden geprobeerd. Met sheetMetalManufacturing wat geweldig is voor het doen van de dwg voor de laserist. Maar wat me echt irriteert, is de tijd die wordt verspild met de lay-out voor de pdf. Ik kan geen oplossing vinden om geen tijd te verspillen, of het nu automatisch is, groeperen op een andere paginakamer, of in ieder geval één kamer per pagina met schaalvergroting.
Ik heb al een paar projecten gedaan waarbij ik een onderdeel miste, of het uitvouwen van het onderdeel niet op de juiste manier was... Kortom, ik ben nog steeds op zoek naar een betrouwbare en snelle methode dus ik rekende op de hulp van iemand hier.
Bij voorbaat dank
Voor ons realisatie van de MEP door macro: Invoegen van de uitgevouwen aanzicht met automatische dikte, annotatie van tappen en frezen indien aanwezig, invoegen van blad 2 met 3 aanzicht + iso aanzicht als er vouwen aanwezig zijn in het plaatwerkdeel.
Vervolgens, op het moment van lancering, exporteren we de nomenclatuur van alle onderdelen van een assemblage (industriële levering, mechanisch snijden, enz.), Waaruit we dankzij macro's altijd een lijst van FI's laseronderdelen krijgen... Dankzij dit, export van elke dxf (opgeschoond MEP zonder annotatie, frezen en basemap).
En we voegen alles toe aan ons interne ERP dat de FI's voor bestelling en de productielijnen met dikte, snij- of mecha...
2 likes
Ik geef toe dat ik niet alles begreep, ik heb nog nooit macro gedaan. Moet je solidworks premium hebben om het te doen?
Zijn er goede tutorials over de macro?
Macro's zijn toegankelijk voor alle versies van solidworks, aan de andere kant, als je de vba helemaal niet kent, kan het katoen zijn voor een 1e.
Er kunnen ook andere methoden zijn dan degene die ik voorstel. Wij zijn de uitverkoren oplossing in relatie tot het aantal gemaakte stuks en het gewenste resultaat, evenals een paar jaar van verbetering van onze methode.