Impressie van een detail en niet van een globaal detail

Hallo

Ik wil graag meerdere vellen afdrukken in plaats van één. Sterker nog, ik zou het normale gebruik van de software, in dit geval op Autocad, willen omleiden, namelijk het maken van naaipatronen. Omdat ik denk dat we allerlei uitdagingen kunnen creëren, of het nu industrieel of meer persoonlijk is.

Neem het niet op voor iemand die dit soort vragen niet zou moeten stellen op een forum voor industrieel ontwerp. Zolang we maatregelen nemen, kan alles gemocht. Bij voorbaat dank.

Goedenavond, ik begreep de vraag niet zo goed, je wilt meerdere regels op één vel afdrukken, dit is heel goed mogelijk.

Zie deze twee links:

AutoCAD Tutorial: Maak meerdere viewports in een ... : http://youtu.be/yVUzy8StJFk

http://exchange.autodesk.com/autocad/fra/online-help/ACD/2012/FRA/pages/WSfacf1429558a55de1a7524c1004e616f8b-6402.htm

Om meerdere vellen in één handeling af te drukken, klikt u eenvoudig op elk vel door CTRL ingedrukt te houden en klikt u met de rechtermuisknop op afdrukken.

2 likes

20 minuten om de betekenis van je vraag in twijfel te trekken!^^

Ik denk dat je wilt afdrukken in postermodus.

U wilt op ware grootte tekenen en vervolgens het resultaat afdrukken op meerdere A4- of A3-vellen die u aan elkaar bindt om uw patroon te vormen.

Klopt dat?

Als dat klopt, zou je een DTP-software moeten doorlopen of naar je opties moeten kijken op het niveau van je printer, in sommige gevallen kun je grootformaat in postermodus op meerdere A4's of A3's printen door de marges zoveel mogelijk te verkleinen.

Dat is het =)

4 likes

Oh als dat het is, het is mogelijk met verf in Windows.

U moet het bestand onder een afbeelding opslaan en vervolgens afdrukken:

Open de afbeelding die u wilt afdrukken in Paint

Selecteer: afdrukken -> pagina-instelling (Vista en 7) of Bestand -> pagina-instelling (in XP) onder Schalen,

selecteer Aanpassen aan en wijzig de instelling in iets als "2 bij 2 pagina('s)"

Klik op OK De afbeelding afdrukken vanuit Paint en zorg ervoor dat u 'Alle pagina's' selecteert

2 likes

Als het idee van Bart het juiste is, kun je het doen met acrobat reader, je hoeft alleen maar een tussenliggende pdf te maken.

Maar goed, als het een terugkerende behoefte is, zal het winstgevender zijn om een tracker te kopen.

2 likes

Op voorwaarde dat de vraag is "hoe een enkele tekening op meerdere vellen papier af te drukken", zijn er zeker verschillende methoden. Een daarvan is om benoemde weergaven te maken in de AutoCAD-tekening (in feite afdrukgebieden) en deze weergaven vervolgens af te drukken als u alleen de objectruimte gebruikt. De andere is om zwevende vensters in de papierruimte te maken, die elk overeenkomen met een weergave. U kunt dit automatiseren door een presentatietabblad te maken met één zwevend venster voor elk van uw weergaven en vervolgens de opdracht PUBLICEREN te gebruiken om al uw weergaven (vellen) op papier af te drukken.

1 like