Ik wil graag afdrukken in zwart-wit in DraftSight, weet iemand hoe het te doen?
In het afdrukvenster bevinden zich de " Afdrukstijltabellen " in de " Extra opties".
U kunt kiezen voor " MONO.slb " of " monochrome.stb " (meegeleverd met de software), maar bij het bekijken van een voorbeeld voor het afdrukken, is het nog steeds in kleur !
De enige oplossing is om naar de eigenschappen van de printer te gaan en onder het tabblad " kwaliteit " (in het algemeen) kunt u een stijloptie kiezen: " Zwart en wit " (in plaats van grijstinten of kleur) of " afdrukken met zwart ".
Maar het zou handiger zijn als het een DraftSight-instelling is, omdat je dan niet elke keer hoeft te veranderen.
Bedankt Rim-b, maar dit vakje was goed aangevinkt, en ik heb nog steeds de kleur preview!
Dank je wel Yves, maar als ik deze instelling voor alle afdrukken laat staan, wanneer ik een rapport print met een grijs kader (of grijs gemarkeerde tekst) uit ons ERP, lijkt deze wijzerplaat zwart, dezelfde kleur als de tekst en is dus onleesbaar!
In feite is het een oude vraag om een kleurentekening in zwart-wit af te drukken.
De eenvoudigste manier is om de monochrome configuratie te gebruiken die standaard beschikbaar is in de afdrukinstellingen. Raak de printer zelf niet aan. Ga vervolgens rond alle bestaande kleuren in de tekening.
Als alle gemaakte tekeningen identiek zijn (gebruik van overal dezelfde kleuren), identificeer dan elk type kleur en bepaal de gewenste dikte. Vaak worden in de "monochrome" parameters lijndiktes gedefinieerd van minder dan 0,18 (veergrootte voor degenen die dit tijdperk van plotters kenden). In feite slagen veel printers er niet in om onder dit formaat te "traceren". Als deze lijn wordt weergegeven als een stippellijn of grijs, verander dan naar 0,25.
Tot slot, forceer alle kleuren die in zwart worden gebruikt (kleur 7 = zwart op een witte achtergrond of wit op een zwarte achtergrond), geef streken door zoals hierboven gedefinieerd en varieer volgens de verschillende typen. Gemeenschappelijke waarden:
0,2 - 0,3 - 0,5 - 0,8 - 1 - 1,2 en 1,5. Genoeg om net als in het verleden goed te tekenen (Rotring en Faber Castell). Daarna ben jij de koning van het zwart-wit.
Tip: Neem "monochroom" en wijzig het en maak geen ander type. Draftsight lijdt aan de ziekte van Alzheimer bij het afdrukken, u weet zeker dat u het niet verknoeit.
In PJ een kleine interne bedrijfsnota over dit thema voor onze toepassingen. (Herziening van de plannen van Tell)
Om het antwoord van Coyote te volgen, is het veranderen van de kleur van de veer in zwart niet altijd voldoende om te voorkomen dat ze grijs worden, je moet ook letten op de breedte van de veren. Ten slotte, om dit te laten werken, moet een echte printer (of op zijn minst een virtuele PDF) worden ingesteld of geselecteerd in Draftisght om toegang te hebben tot de configuraties.
De tabelbestanden voor kleurafhankelijke (.ctb) en benoemde (.stb) afdrukstijlen worden opgeslagen in de map PrintStyle. Elk bestand definieert een specifieke tabel.
Klik op Extra > Opties (of typ Opties).
Klik op Extra > Opties (of typ Opties).
Klik op Menu Toepassingen > Voorkeuren (of typ Opties).
Klik in het dialoogvenster Opties op Systeemopties.
Vouw Afdrukken > Druk de locatie van de bestandsstijl af.
Definieer het pad van de definitiebestanden van de afdrukstijl (.ctb- of .stb-bestanden). Klik op Bladeren om de map met bestanden in afdrukstijl te zoeken.
Klein puntje over monochrome.stb-bestanden. Wanneer u een upgrade uitvoert van Draftsight (update), wordt er voor elke versie een monochroom bestand gemaakt. Vergeet niet te zoeken naar de meest recente directory.
Ik heb ook de directory met alle configuraties hernoemd, zodat Draftsight deze opnieuw kon genereren, zodat oude pannen kunnen verdwijnen. Ik zei hernoemen en niet verwijderen (om terug te kunnen gaan. Als wanneer u Drafsight opnieuw opstart, de laatste map niet opnieuw wordt gegenereerd, is dat simpelweg omdat het niet de juiste was. En ja, hij heeft gevoel voor humor! We zijn dit soort grappig gedrag al tegengekomen...
Na het zien van je tekening, het te raar. In feite zijn er afdrukstijlen die specifiek zijn voor uw tekening die zijn vergrendeld en onmogelijk te verwijderen zijn. Het heeft te maken met de tekening en niet met je Draftsight.
Vragen:
- Is dit de enige tekening zoals deze?
- Is Draftsight een herstel van anderen?
- Wordt de tekening ergens anders gebruikt (en met hetzelfde probleem)?
Als je tekening (aanzicht) ergens anders goed is, voeg dan je tekening als blok in een werktekening in. Ik heb het geprobeerd en alles is weer normaal (maar ik heb de cartridge niet meer...).