Printen op solidworks

Hallo

We hadden dit probleem onlangs.

op de JPG-afbeelding komt de eerste schets overeen met de versie die uit de printer kwam

En de 2e schets is degene die we zijn begonnen met printen, en dus is het resultaat van de printeruitvoer degene hierboven

Zoals u kunt zien zijn de toleranties gelijmd op de nominale afmetingen

Heeft u dit probleem ooit aan uw kant gehad?

We gebruiken Solidwork 2012 en ik heb ook getest op een 2013 sp2 versie, maar we hebben hetzelfde probleem op de 2 versies

Heeft u ideeën om dit probleem op te lossen ?

Bij voorbaat dank voor uw hulp en toekomstig advies

Steve

130306_1603_image.jpg
3 likes

Hallo

Ik begrijp je vraag niet echt, want wat er wordt afgedrukt, komt overeen met wat je op het scherm hebt staan.

Kunt u dit toelichten?

Bedankt.

Neem me niet kwalijk, ik heb het net vastgepakt.

Inderdaad, ik heb hetzelfde probleem, zie bijlage.

impression_esquisse.pdf
1 like

Heeft het probleem alleen te maken met 1 printer of doet het hetzelfde met andere printers?

Heb je geprobeerd ervoor te kiezen om in een PDF-formaat van SolidWorks af te drukken?

Ik kan me thuis niet voortplanten, de ribben zijn niet op de nominale gelijmd en toch heb ik zelfs geprobeerd de hoogte van de TI's aan te passen zodat de grootte van de TI's kleiner is dan de grootte van de nominale rib.

1 like

Goedenavond

Ik heb de onderstaande tests uitgevoerd

Afdrukken op pdf-versie

Afdrukken op een laserprinter

Printen op een plotter

en ik heb overal hetzelfde probleem de toleranties die deze lijm aan de nominale afmeting heeft

waar ik werk hebben we 3 identieke pc's en op een SA doet het het niet, dus ik dacht dat er een configuratie was gewijzigd, maar helaas zijn alle parameters identiek in solidworks

en thuis heb ik ook een solidworks-station en ik heb het afdrukprobleem niet en ik zet dezelfde configuratie als op mijn werk  ... Zijn dat dit probleem me perplex zet en dat ik er op dit moment niet in geslaagd ben om dit raadsel op te lossen :x

Hallo

Ik ben dit probleem eerder tegengekomen, het lijkt mij dat dit te maken had met het gebruik van een bepaald dimensielettertype (misschien gerelateerd aan het feit dat het ook cursief is).

- Wat gebeurt er als u het lettertype van de classificatie in de documenteigenschappen wijzigt (bijvoorbeeld overschakelen naar standaard Arial?

- Gebruikt u een ander lettertype dan het afmetingslettertype voor toleranties (Extra, Opties, Documenteigenschappen, Afmetingen, klik dan op de knop "Tolerantie" om te controleren)

Sorry dat ik niet formeler ben, maar ik herinner me dit probleem niet precies.

Goedenacht.

Mickaël

2 likes

Hallo

Dus ik heb de tests gedaan die je me hebt voorgesteld, dus wijzig het  lettertype, maar er is niets veranderd, het probleem blijft constant

Ik voeg de resultaten van de tests bij in pdf

Ik heb de gebruikte lettertypes met de hand opgeschreven

Maar we kunnen zien dat de toleranties nog steeds gelijmd zijn

Uh, aan de andere kant, in de tolerantie-optie, heb ik gewoon de schaal die beschikbaar is in de solidwork 2012-versie

Dus ik kan het lettertype niet veranderen voor tolerantie, omdat het hetzelfde is als de beoordeling

Ik heb geprobeerd de afstand te wijzigen, de eigenschap onder de grootte van de dimensie, maar er veranderde ook niets

Als je een ander idee hebt om dit probleem op te lossen, ben ik klaar om ze te testen

Bij voorbaat dank

copie_changement_police_tolerance.pdf

Hallo weer,

Ik voeg een solidworks-bestand toe in 2012-formaat dat we hebben, omdat het probleem vooral de onderdelen en montage in 3D is.

Ik zei tegen mezelf dat het misschien het beste voor mij is om het te plaatsen, misschien als je het thuis opent, zou je het probleem nauwkeuriger kunnen zien

In de hoop dat je ook solidwork hebt 2012 of 2013

omdat ik gisteravond thuis de versies van 2012 en 2013 heb geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde

we hebben een netwerkprinter (Kyocera) en hetzelfde in huis heb ik ook een netwerkprinter (HP)

Ik kruis mijn vingers dat we een oplossing kunnen vinden :x

base_plot_de_graissage.sldprt

Thuis werkt het goed. zie het bijlagebestand.

Naar mijn mening komt dit uit je tekenmodel.

Probeer de tekening te openen die ik heb gegenereerd. Als het probleem niet bestaat, ligt het waarschijnlijk aan uw tekenmodel.

U zult dan uw tekening die problemen veroorzaakt op de bedrukking moeten bijvoegen zodat wij de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen en u van een antwoord kunnen voorzien.

base_plot_de_graissage.slddrw

Het probleem komt van de 3D

om redenen van presentatie in de projecten, printen we de 3D-schets met de toegestane afmetingen

Dit stelt ons in staat om aan de betrokkenen de reden voor een dergelijke tolerantie en de functionaliteit ervan uit te leggen

in montage of onderdelen.

Dus voor de tekening hoeven we ons geen zorgen te maken, het is pas wanneer de 3D-schets.

Een probleem dat we niet hadden in de vorige versie van solidworks

Het enige dat we sindsdien hebben veranderd, zijn de nieuwe machines die we in de solidworks-winkel hebben gekocht, de versie van solidwork 2012 (die eerder 2010 was) en het Win7-besturingssysteem (voordat we XP gebruikten)

Heeft het misschien te maken met de netwerkprinter?

Hallo

Ik heb dit net getest (een schets bewerken en afdrukken op een kleine printer):

in 2011 versie => geen probleem

In de 2012-versie => ligt de tolerantie ruim in de buurt van de beoordeling

in 2013 versie => geen probleem

Het vreemde is dat tijdens de afdrukvoorbeeld, ongeacht de versie, het probleem nooit zichtbaar is.

Voor mij is het een bug van de solidworks 2012-versie die in deze versie verscheen en in de 2013-versie werd opgelost.

Hetzelfde voor mij, het probleem is aanwezig op SolidWorks 2012. Het maakt niet uit hoeveel ik de DPI-instellingen en andere heb gewijzigd, niets helpt.

Een tijdelijke oplossing om te testen: Sla de 3D op in eDrawing-formaat en probeer af te drukken vanuit eDrawing :-)

Hallo

Bedankt voor je antwoorden, ik zal nota nemen van de bug.

Het zal me in staat stellen om ons bedrijf een beetje te pushen om onze solidworks bij te werken naar de 2013-versie

Voor de Edrawing versie, aangezien ik een standaardversie heb, kan ik helaas de afmetingen niet weergeven.

In ieder geval heb je me bevestigd waar ik bang voor was:)

Ik ga nog een vraag indienen, maar op een andere post omdat het niet over afdrukken gaat en het zeker andere mensen kan helpen;)

Nogmaals bedankt voor je antwoorden:)