3D-printen van een C4D-creatie

Hallo

Ik zou graag willen weten wat de gemakkelijkste manier is (te volgen procedure, bestandstype, enz...) om 3D-printvolumes te genereren in Cinema 4D?

Bij voorbaat dank,

Thomas.

Om 3D-printen te gebruiken, gaat u noodzakelijkerwijs via software van derden, het is deze software die u vertelt welk formaat u moet gebruiken en dus wat u moet doen als u over deze informatie beschikt. Het zal gemakkelijker zijn om u te helpen.

Bastien

1 like

Hoi Thomas,

Houd er rekening mee dat om een bestand te 3D-printen met een rapid prototyping-machine, er een standaard exportextensie is in de prototypingwereld . STL-gebruik voor stereolithografie. Het principe van dit formaat is om het model om te zetten in verschillende driehoeken van verschillende groottes.

Het lijkt mij dat Cinema 4D de mogelijkheid biedt om bestanden in dit formaat op te slaan, ik raad je aan om de exportopties te controleren om de kwaliteit van het bestand te beheren.

Bovendien creëert Cinema 4D oppervlakken, als je een vol volume wilt printen, moet je het vullen.

^^

Mathieu

1 like

Hallo

De meeste nieuwe 3D-printers kunnen de . STL

"Vullen" het is handig als je het in volume wilt bewerken, met een digitale freesmachine bijvoorbeeld.

Marc

1 like

Inderdaad Marc,

Met "vullen" bedoelde ik echter het vormen van een volume, omdat een oppervlak niet kan worden geprint omdat het geen dikte heeft.

Bij prototyping is het dus verplicht om het te printen oppervlak dikker te maken.

Mathieu

STL-formaat is de meest voorkomende go see

www.sculpteo.com/fr